Home › Forums › Techniek › Framedelen › Bromfiets op nieuw spuiten
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 6 maanden geleden door rikket99.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 april 2016 om 15:48 #161821
Ik heb een Ciao en had, er action verf op gedaan. dat was heel slechte verf. ik ben hem nu weer aan het schuuren maar, ik weet niet welke grondverf ik moet gebruiken. want ik wil hem mat groen hebben en, hoe ik moet spuiten en hoe vaak.
Alvast bedankt
22 april 2016 om 11:54 #166077Kan je uitleggen wat er verkeerd gegaan is? In principe moet action verf gewoon prima zijn mits je het onder de juiste omstandigheden aanbrengt en nadat het gedroogd is het geheel goed aflakt (met 2k lak bv, dan kan het tegen benzine).
Heb je eerder ooit siliconespray op de te spuiten delen gespoten?
22 april 2016 om 12:22 #166078action lak is echt niet slecht, ik heb mn brommer ook met action lak gespoten en het ziet er tot nu toe nog goed uit 😀
ik denk toch dat je niet goed ontvet hebt of niet goed geschuurd.
grondlak zou je moeten testen omdat sommige soorten lak met elkaar reageertmotip en action kan met elkaar reageren
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.22 april 2016 om 15:51 #166079Ik heb niet ontvet en denk niet goed geschuurd. maar ik ga eerst een proefstukje zetten. maar ik weet nog niet welke merk verf ik ga gebruiken? Heb je nog ideeën?
22 april 2016 om 18:56 #166080Maakt niet uit welke verf je kiest, zonder ontvetten en primer/ondergrond wordt het altijd een bende. De verf hecht gewoonweg slecht zonder de basis. Ga eerst verdiepen in hoe je goed kan verfen – er zijn zeer veel guides op internet te vinden
26 april 2016 om 10:55 #166084Met welke merk verf hebben jullie gespoten?
26 april 2016 om 14:48 #166085Ik heb al behoorlijk veel gespoten, maar het maakt wel degelijk uit welke verf je gebruikt!
Begin bij de basis, dus schoonmaken en goed ontvetten, schuren/stralen, kale delen met de juiste primer behandelen.
Kleur erop en afmaken met een 2K blanke lak om er zeker van te zijn dat het benzinebestendig is.
Ik laat voor de meeste kleuren verf op maat maken en dan in een spuitbus doen, duurt iets langer met doorharden misschien maar het resultaat is top.
Daarna dus in een 2K blanke lak.
Ook wel eens Motip maar liever verf op maat.
Ik bestel ook nog wel eens verf via eBay bij ludwiglacke.de dat werkt super als je wat meer ineens besteld.
Suc618 september 2016 om 09:43 #166096Ik gebruik action primer motip kleur en action blanke lak
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.