Vespa-Ciao.NL
:: Bromcarter

Home Forums Techniek Opvoeren Bromcarter

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ami
    Topic starter

Hallo,
      Kan je zonder aanpassingen een grotecarterhelft van een brom ciao op je snorkrukas en kleine snorcarterhelft zetten?
      En gaat hij dan ook harder?
      Want de inlaat is dan al groter.
      Groeten Ami

Jarco
      Bijdrager

Hoi Ami.

Je kan die 2 helften wel zo op elkaar zetten..
        Je bedoeld dat dan de inlaat groter is dan, je hebt dan ook een grotere carb. nodig voor een betere voeding van je cilinder.
        Of dit met een snorkrukas veel verchil maakt durf ik je niet te zeggen.

M.v.g.

NL-Quint
        Bijdrager

Je kan het proberen. Maar de twee cater helfden worden fabriek af wel als set geleverd. Dit omdat ze op elkaar af gevlakt zijn. Het kan dus zijn dat als je twee carters door elkaar haald, je geen goed sluitende cater over houdt en er valse lucht wordt aan gezogen.

Proberen kan altijd en misschien heb je mazzel en past het wel goed op elkaar.

PS,

Als het in eerste in stantie lijkt te gaan, betekend dat nog niks. Soms schild het maar zo weinig, dat het met het blote oog niet te zien is. Maar je blok er wel last van heeft!!

ArvidW
          Donateur

Gaat gewoon goed. Pak een cartertje van een 1970ciao en eentje van 2000 en ze lopen echt nog prima overeen.

Mix kleine carter & CP grote carter ging bij mij ook prima. Alleen polini speedengine en kleine carter wil nog wel eens fout gaan.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

Edjuh
            Bijdrager

Het kan dat ze goed overeen komen, maar dat doen ze niet allemaal!

Gelijke nummers heeft zeker mijn voorkeur.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.