Vespa-Ciao.NL
:: Bromblok loopt niet harder met 13/13

Home Forums Techniek Opvoeren Bromblok loopt niet harder met 13/13

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jordy79
    Topic starter

Ik heb een bromblok onder mijn citta geplaatst, alles standaard 12/10 carburateur (denk ik) 65 poulie en citty power.
      Dit reed precies 45 op de teller. Vandaag heb ik de carburateur vervangen door een 13/13 en hij rijdt precies even hard!???
      Ik ging er toch vanuit dat hij wel iets harder zou gaan, kan iemand me uitleggen hoe dit kan?
      Groeten jordy

Martino
      Moderator

Je inlaat van je carters is kleiner dan de 13mm doorlaat van je carburateur. Wanneer je de inlaat zal uitvijlen zal je meer merken, maar vooral wat beter optrekken en niet zozeer harder rijden.

SuperSi
        Bijdrager

heb je er ook een andere sproeier in gedaan?

Jordy79
          Topic starter

In de carburateur zit op dit moment nog een 66 sproeier. Wat ik niet snap, met mn snorblok met 13/13 , 65 poulie en cittypower reed ie ook precies 45.
            Nou weet ik dat carburateur pas echt goed merkbaar is na uitveilen, maar nu zit is er geen kilometer verschil tussen mn snor en bromblok terwijl bromblok standaard toch ongeveer 20 km harder zou lopen. Nu met excact de zelfde onderdelen lopen ze even hard.
            Heb wel een noppenachterband geplaatst toen ik het blok verving , maar lijkt me niet dat dit zoveel invloed heeft.
            Groeten jordy

MHR
            Bijdrager

Kan het ook wezen dat jij een snor-krukas in jouw bromblok hebt zitten?

Een grotere carburateur hoeft zeker geen hogere snelheid te geven, je zal enkel meer trekkracht krijgen. En zoals bovenstaand al genoemd wordt, als jouw inlaat maar 11,5 mm is, heeft de 13 mm geen enkele zin.

Jordy79
              Topic starter

Ok duidelijk, omdat de 13/13 op m’n snorblok ongeveer 5 km winst gaf ging ik er vanuit
                dat dat op het bromblok wel hetzelfde zou zijn.

ciaofan
                Bijdrager

sproeier 66? rijd je daar ook mee. het kan namelijk ook zijn dat hij minder goed afgesteld is. Welke carburateur zat er origineel op je snorblok? Meet het spruitstuk eens op van je snorblok, als de 13.13 daar wel winst mee gaf zou het goed kunnen dat je een getuned snorblokje hebt. Zeker als het snor en bromblok even hard lopen wat ik me moeilijk voor kan stellen bij een goede afstelling.

fast as can on vespa
                  Bijdrager

maar het probleem blijft(ofja probleem…), je hebt een 10mm inlaat ( bij snorblok 7mm) en dan haalt die 13.13 weinig tot niks uit.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.