Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Bravo start niet
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren geleden door medemblikker.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 maart 2014 om 22:09 #167224
Beste,
Heb een paar weken geleden een piaggio bravo gekocht. Deze had al enkele jaren niet meer gedraaid.
Terug thuis bleek de benzinebanjo te ontbreken op de carburateur, heb deze dan direct ook besteld. Maar om toch al eens te testen of hij zou kunnen draaien heb ik in de vlotterkamer een beetje “one shot” ( starterspray ) gespoten. Draaide onmiddellijk en vlot. Heb de brommer ook direct afgelegd omdat dit een droge verbranding is en niet echt goed is voor de motor.In de tijd dat de onderdelen die ik had besteld onderweg waren heb ik de motor er uitgehaald. Alles gereinigd en eens bekeken. Niet echt iets aan veranderd gewoon wat proper gemaakt en gesmeerd.
Nu zijn de onderdelen aangekomen ( en gemonteerd ) en wil ik de brommer starten en lukt dit niet. De ene keer is de bougie volledig nat de andere keer staat deze droog.
De opstelling is volgens mij allemaal origineel, vorige eigenaar was een oudere dame die haar boodschappen er met ging doen.
Ben nog leek qua brommers maar ben wel technisch van opleiding.
Heb bougie al vervangen, ook al getest of dat er ontsteking is en deze vonkt continu en regelmatig. Ook de spie is nog in orde.
btw: het is een 49cc als a klasse des tijds verzekerd
Alvast bedankt!!!
21 maart 2014 om 05:37 #175596Ik zou toch even naar je carb kijken. Goed schoonmaken met remmenreiniger en daarna spoelen met benzine.
Je geeft aan dat of je bougi nat is of droog is, ik denk dat dit aan de benzine toevoer ligt.Waar je ook nog naar kunt kijken is valse lucht of je contacrpunt afstelling
21 maart 2014 om 12:44 #175788Als eerste welkom op dit forum.
Ik heb je (korte) verhaal gelezen en wat me opvalt is dat je zeg dat af en toe de bougie nat is als dat zo is en de vonk is goed zou hij zeker moeten starten. het is heel simpel als je bougie nat word en hij start niet dan is er wat aan de hand met je vonk denk ik.
Tot hoever heb je alles uit elkaar gehad om het schoon te maken? is bijvoorbeeld het blokje ook uit elkaar geweest en ben je misschien wat vergeten te monteren?
21 maart 2014 om 14:29 #175785Carburator is proper gemaakt met remmenreiniger en een vodje met benzine.Ben nergens aangekoekte resten van 2takt tegen gekomen in de carburator, dus na de schoonmaak terug gemonteerd. Benzine komt vlot door de leiding, mss wel het waard om te vernoemen mijn benzineslang loop onder de motor door. Maar loopt vlot benzine door dus denk niet dat dit een probleem is.
Heb de bougie ge test door deze er uit te halen en in bougie kabel te steken en tegen de massa te houden en gaf vlot vonken, ontsteking geen probleem denk ik.
Blokje op de carters na volledig uit elkaar gedaan en terug gemonteerd alle onderdelen zaten goed ( aan de ontsteking heb ik gewoon vliegwiel afgehaald maar niet aan de regeling zelf aan gekomen gewoon naar gezien), gewoon open gedaan om te kijken, wel zuiger plus kamer eens met een druppeltje olie bij gesmeerd maar was eigenlijk nog goed gesmeerd.
Heb al zitten denken dat mijn decompressie niet goed afsluit. Heb al geprobeerd remmenreiniger aan de bougie in kant gespoten, helpt niet.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.