Vespa-Ciao.NL
:: Brandstof probleem!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Brandstof probleem!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

roko1976
    Topic starter

Sinds een paar weken heb ik problemen met de brandstof (mengsmering) in mijn Vespa Si.
      Telkens als er nog ongeveer 1 liter brandstof in de tank zit, houdt de brommer ermee op!
      Ik heb al een nieuwe brandstofkraan geplaatst,deze heb ik getest en werkt goed (zowel “normaal” als op “reserve”)
      Wat kan het probleem zijn?

aapie90
      Bijdrager

zit je slang niet klem zodat er geen brandstof meer in je carb loopt?

roko1976
        Topic starter

Kan proberen om een nieuwe slang te plaatsen!
          Maar is het niet vreemd dat het telkens gebeurt bij een tank met nog maar ongeveer 1 liter brandstof.
          of heeft het dan niet genoeg druk meer (vloeistofdruk) om door de branstofslang te komen?

thierry93
          Donateur

is je filtertje in je tank nog goed.
            draai je kraantje eraf dan haal je hem zo uit je tank

aapie90
            Bijdrager

ja ik zou alles eff schoonmaken, filtertje enz

roko1976
              Topic starter

Filter in de tank moet haast wel schoon zijn, ik heb gisteren een nieuwe brandstofkraan geplaatst en hieraan zit de filter bevestigd die de tank in gaat!
                Ga het eerst proberen met een nieuwe brandstofslang te plaatsen!
                Alvast bedankt voor jullie hulp! Mochten er nog steeds problemen zijn dan meld ik mij weer!

eidos
                Donateur

@roko1976:

Jouw eigen idee kan goed kloppen. Filters zijn niet het probleem. Anders zou hij helemaal geen benzine krijgen. En jouw probleem begint pas bij 1 liter of minder. Iemand op dit forum had precies hetzelfde probleem als jou. Niet genoeg vloeistofdruk in de tank of iets in die richting.

Deze persoon had hetzelfde probleem als jou. http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=14850&d=0 Dit is zijn perso. Op de 2e pagina zie je foto’s van hoe hij het opgelost heeft.

Anoniem

Hoe heb je je benzineslang gedaan? Ik heb hetzelfde probleem met mijn SI, maar dat is vooral dat ik de benzineslang niet goed gemonteerd krijg. Heb je een foto van jouw situatie?

pepko
                    Donateur

rij eens zonder tabkdop, misschien trekt die hem wel vacuum? en daardoor kan er geen benzien worden aangezogen

roko1976
                      Topic starter

Wou eigenlijk nog even wachten met het idee waar eidos mee kwam (zie link). Want voorheen was het probleem niet aanwezig, dus ik hoop eigenlijk nog steeds dat het probleem makkelijk op te lossen is!
                        Heb vandaag geprobeerd zonder tankdop te gaan rijden (bij de laatste liter) maar het probleem blijft!!
                        Heb van het weekend ook een grotere cilinder geplaatst (van standaard 38.4mm naar 41.0mm) voorheen kon ik bij de 38.4 de brommer na enige tijd aan de praat krijgen bij de laatste liter, zo kon ik af en toe nog wel 100meter rijden waarna hij weer stopte. Met de 41 cilinder houdt hij er echt mee op bij de laatste liter!
                        Heeft iemand nog ideeen, want het wordt nogal een zeer vervelende situatie zo!
                        Benzinekraan werkt goed als de slang niet aangesloten zit op de carbarateur (ook op reserve). Moet ik mischien het ingangspunt van de brandstof bij de carbarateur vergroten? Zodat de brandstof makkelijker in de carb. gaat? of zit ik volkomen mis! Hoop dat jullie een oplossing hebben! Alvast bedankt!

Edjuh
                        Bijdrager

Los van je probleem, heb je wel je sproeier aangepast aan je grotere cilinder?

roko1976
                          Topic starter

Ja hoor,
                            Heb een sproeier geplaatst met de maat 70 van Dellorto!
                            Met de sproeier geen problemen, bougie ziet er telkens goed uit!

pepko
                            Donateur

trekt ie niet gewoon ergens valse lucht bij de carb. wardoor er gewoon geen benzine meer word aangezogen?

roko1976
                              Topic starter

Wil het morgen nog wel even controleren, maar ik ben er haast zeker van dat dat niet het probleem is! heb in het weekend alles nog los gehaald en schoongemaakt. En bij het monteren nog eens gecheckt of alles goed vast zit, ik kon geen problemen vinden! Alles moet verder kloppen naar mijn inziens!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.