Vespa-Ciao.NL
:: Bram's Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Bram's Ciao

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bram.P
    Topic starter

Hoi,

Ik heb al eerder een post op dit forum gemaakt waarbij ik om advies vroeg wat ik met mijn brommer ging doen. Ik heb aan de hand van de reacties besloten om een andere brommer te kopen en om die ”op te knappen”. Dus ik ga hier een beetje mijn progressie bijhouden.image0 (1)

image0 (2)

Ik loop nu al tegen een probleem aan waarbij ik bij mij vorige brommer niet tegen aan liep. Ik wilde het motorblokje er onder uit halen maar ik kwam er achter dat ik dan de stekkers uit de bobine moet halen en door een klein gaatje moet proppen (?). Ik heb echt geen idee hoe ik dit zou moeten doen omdat die stekkers er niet doorheen passen. Het lijkt ook of dat de stekkers aan de bobine zijn vast gelijmd. Iemand een idee?

image0 (4)

Dagelijks een op oude brommer rijden is alleen leuk als sleutelen en naar huis lopen uw hobby is

Vespa doei
      Bijdrager

hey bram

de stekkertjes op de cdi // bobine is gewoon een kwestie van trekken
        als ze los zijn eerst de stekkertjes 1 voor 1 even door het rubbertje halen en dan passen ze door het gat in het frame

bij terug plaatsen wel eerst de stekkertjes even schoonmaken met contact reiniger en goed het rubber hoesje erom heen als dit moeilijk gaat kan je een beetje vaseline gebruiken dan sluit het ook beter af

groet Raimond

in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer

Wim
        Bijdrager

Maar….opknappen??

Deze is (lijkt) nog hartstikke mooi??  Toch?

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Bram.P
          Topic starter

Maar….opknappen?? Deze is (lijkt) nog hartstikke mooi?? Toch? Gr. Wim.

Ja, de brommer is idd nog in een redelijke staat. Ik wilde niet beginnen met een brommer die bij wijze van zo van de schroothoop is gehaald.

Dagelijks een op oude brommer rijden is alleen leuk als sleutelen en naar huis lopen uw hobby is

Bram.P
            Topic starter

hey bram de stekkertjes op de cdi // bobine is gewoon een kwestie van trekken als ze los zijn eerst de stekkertjes 1 voor 1 even door het rubbertje halen en dan passen ze door het gat in het frame bij terug plaatsen wel eerst de stekkertjes even schoonmaken met contact reiniger en goed het rubber hoesje erom heen als dit moeilijk gaat kan je een beetje vaseline gebruiken dan sluit het ook beter af groet Raimond

Thnx! Het is nu gelukt

Bram.P
              Topic starter

Het frame en de velgen naar de poedercoater voor stralen + 2 laags poedercoat.
                Kleur van het frame word RAL 9002 en de velgen RAL 9005

Inmiddels ook mijn brommer rijbewijs gehaald, brommer nog helaas niet af dus ik rijd op een saaie Kymco Agility 50 :p

Wim
                Bijdrager

Dus frame wordt creme wit.
                  Wielen zwart.

Gr. Wim.

Bram.P
                  Topic starter

Inmiddels zijn het frame en de velgen weer terug. Maar toen ik alles op een laken op de grond legde zag ik dat het voor spatbord er wat raar uit zag, het is gewoon helemaal uitgedeukt, ik heb er mijn oude spatbord naast gelegd en het was echt bizar hoe het gedeukt was (op de foto is niet het hele spatbord). dit was overigens een nieuw besteld spatbord.image0 (3)
                    image0 (2)

Bram.P
                    Topic starter

Verder is er ook nog op sommige plekken niet goed of helemaal niet afgeplakt zoals ik het had aangegeven en zelf had gedaan (de tape die ik gebruikte kon niet tegen de hitte in de oven dus er was andere tape gebruikt). Er is op het balhoofd gespoten, ik legde er een lager op en het kon nog wel goed draaien maar ik heb geen idee of dit uiteindelijk uitmaakt of er speling komt. Er is bij mijn benzine kraantje helemaal niks afgeplakt geweest (ik was tussendoor nog daar langs gekomen en ik had aangegeven dat het daar nog wel echt goed afgeplakt moest worden. Ik heb het frame geschut of er wat in de tank was gekomen en het leek alsof er zand en steentjes in zaten. En er is bij de klok van mijn voorwiel ook niet afgeplakt dus er past geen boutje meer overheen + dat plaatje dat aan de rem trekt.

Heeft iemand een idee hoe ik zou zelf zou kunnen maken of moet ik terug gaan naar de coater?
                      Groetjes, Bramimage0 (4)image0 (5)image0 (6)

Robin_Ciao
                      Bijdrager

Jezus, dit kan echt niet. Hier zou ik mee terug gaan hoor, je kunt natuurlijk zelf de coating wel halen enzo, maar dat spatbord… Ik raad je aan om gewoon terug te gaan met die spullen
                        Mvg Robin

Wim
                        Bijdrager

Als dat spatbord nieuw was zou ik terug gaan.
                          Als jij dus zeker weet dat de deuken er niet in zaten?

De rest? Tja, hun stralen en coaten zoals jij het aanlevert.
                          De balhoofd cones had je er ook uit moeten halen.
                          Dat kan nog, snij eerst de coating in langs de rand dan tik je ze er uit.
                          En bestel gewoon een nieuwe balhoofd set.

De benzinekraanmoer ook eerst de coating insnijden en dan gewoon losdraaien.
                          Gruis in de tank gebeurt vaker na stralen, is straalgrit.
                          Gewoon omspoelen.

Remplaat hetzelfde, insnijden en gewoon alles losmaken.
                          Stuurslot het zelfde.

Als je niet insnijd heb je kans dat er meer coating meetrekt als je wilt.

Gr. Wim.
                          Nieuw kraantje bestellen.

Bram.P
                          Topic starter

Het enige probleem nu is het spatbord, deze was gewoon nieuw besteld en was helemaal in orde. De rest is al gefixt. Maar ik had al die plekjes gewoon goed afgeplakt maar ik had niet de goede tape gebruikt dus ze moesten alles opnieuw afplakken. Ik was na het stralen langs gekomen en ik had aangegeven dat die plekken nog afgeplakt moesten worden, is vervolgens niet gebeurd.
                            Groetjes Bram

Bram.P
                            Topic starter

Inmiddels is deze Ciao nu af, weekje mee naar school gereden en hij rijd echt super! Ik moet nog even kijken of ik de brommer nog een beetje ga ‘opvoeren’ om nog net iets meer snelheid te kunnen maken. image0 (5)image0 (6)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.