- Dit onderwerp bevat 65 reacties, 15 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 maand, 3 weken geleden door bram0vitz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 juli 2024 om 19:43 #826322
Hey bedankt!
voor 6 tientjes nog iets is het inderdaad een mooi schaaltje pasvorm is ook goed ten opzichte van een originele schaal. Het is inderdaad een mooi brommertje (met patina haha).zijn nog zat dingetjes te doen aan:
Zadeldek opnieuw stikken en weer vast plakken
Valse lucht opzoeken 🙄
Beetje afstellen maar dan moet die weer super(bravo) zijnbeetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.Kleine update, hopelijk binnenkort wat een wat grotere 😉

Alle bevestigingspunten van het koplamphuis waren gescheurd of afgebroken 😥
maar gelukkig zijn deze in italie nog ruim te krijgen.. dus eentje over laten komen hierheen helaas niet helemaal de goede kleur zwart/grijs maar ik kan niet klagen. Wellicht dat ik hem nog een keertje spuit als de rest vd brommer ook opgeknapt wordt.
beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.27 oktober 2024 om 18:34 #827032Tijd om weer wat te schrijven, laatste tijd erg druk met werk en andere zaken waardoor de hobby een beetje blijft liggen helaas.. maar ja afgelopen week naar het zuiden gereden om een CBA op te halen en zoals te zien in de onderstaande foto heeft deze heel wat aandacht nodig. Kreeg de opmerking al dat hij in de sloot had gelegen… dat dan weer net niet maar wel sinds 2018 geschorst ergens in een schuur gestaan. Wat gunstig was want er zit dus een geel kenteken op.

Die zelfde dag erg enthousiast de brommert uit elkaar aan het trekken gegaan aangezien ik deze helemaal van de grond aan af wil gaan opknappen. Maar na de was beurt om het gros van het vuil eraf te halen kwam ik er helaas achter dat het voorspatbord doorgeroest is en dus vervangen moet worden. De vario die erop hoort te zitten was niet te vinden en ergens in het verleden vervangen door een poelie klok, bummer….

De plastic kap aan de bovenkant is helaas gescheurd zoals ik bij vele van deze kappen zag op internet helaas, dat zou wat toverkunsten nodig hebben om te maken weer.. zoals je kan zien heeft iemand ooit geprobeerd om het weer dicht te smelten wat helaas niet is gelukt.
Wel al een nieuw spatbord kunnen regelen, nog nieuw in de originele verpakking zelfs :O
En momenteel ligt de brommer er zo bij in de schuur:

Beetje oplettend oog ziet dat er een SI brug bij ligt in de stapel, dit omdat ik hier een snellere van wil maken en geen zin heb om bruggen krom te trekken. Maar ook omdat ik de rondheid van de SI brug en de plaatsing van het wiel ten opzichte van het frame veel mooier vindt dan de originele brug.Langzamer hand ook een kleine verzameling aan snellere onderdelen aan het verzamelen voor deze brommer en dat ziet er tot nu toe zo uit:
Elec speedengine
43mm polini KR
Mazzucchelli AMT004
Leovince Racing SI modelTot de volgende update!
Link naar Mijn collectie / Projecten.16 november 2024 om 14:58 #827192Vandaag het blokje voor de cba eens in elkaar geprakt:
Zoals velen past de 4 spoel ontsteking niet zo op een speedengine, dus hieronder even aangemerkt wat er vakkundig verwijderd moet worden voordat het wel past.

Vervolgens Mazzuchelli kruk as erin:

En de 43mm KR polini er op, heb de zuigerveer slotspeling licht moeten aanpassen. Dit was toch net iets aan de krappe kant vond ik. Maar met een paar halen van de diamantvijltjes is dat zo gepiept.

En weer een vers blokje, alleen missen de rubbertjes van de spoelen die in de gaten het afsluiten.
Dacht dat ik deze nog ergens op een Italiaanse site nieuw tegen was gekomen, dat gaat even backtracken worden om die weer te vinden.
Tot de volgende update!beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.CBA update tijd!
Gister het bericht gekregen van de coater dat de spullen klaar waren om te ophalen.
Dus vandaag er even naar toe gescheurd en het volgende resultaat opgehaald:

Alle plaat- en framedelen zijn strak gecoat in Ral 3004 met een hele lichte metalic flake erdoor.
En de wielen in een hoogglans Ral 9005, hier moet ik nog even een foto’tje van maken.
Helaas was er ook minder leuk nieuws, tijdens het stralen bleek het achterspatbord onder de verf toch een grote gatenkaas te zijn 😥

Hier is al een keer aangelast en een stuk vervangen bleek dus achteraf, gooit weer een beetje vertraging in het project zo… maar opzoek naar een goede plaatwerker of een ander strak achterspatbord dus.Verder de poelie klok ook weer helemaal vers gemaakt, verbaas mij toch elke weer hoe smerig die dingen kunnen worden met loop van tijd. Olie die erin zat was zwart maar dan ook echt zwart.
Tot de volgende update!
Link naar Mijn collectie / Projecten.Leuk een CBA die zie je niet vaak meer!
Mooie kleurencombinatie, lekker fris in de lak weer.Voor het mooie via ebay o.i.d. een achterspatbord aanschaffen en ook in die kleur laten coaten.
Veel plezier met de opbouw!
Voor het mooie via ebay o.i.d. een spatbord vinden blijkt toch lastiger te zijn dan verwacht helaas, ben al een tijdje aan het zoeken maar kan niks vergelijkbaars vinden qua vorm en passing.
Tussentijdse opbouw foto:

Andere set banden op de velgen moeten leggen aangezien de Kenda’s die ik had liggen niet op de hiel van de velg wouden aansluiten maakt niet uit hoe ik ze er op had gemonteerd.
Dus nu gaan we de Continental Contigo 16x 2.50 maar eens proberen, kon ze er zo op drukken met de hand erg soepel bandje.
De balhoofdlager kogels hebben de maat 5/32 (3.9mm) waarmee ook weer wat verschil zit tot de overige piaggio brommertjes lijkt mij aangezien de lagerschotels net wat groter zijn.beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.15 december 2024 om 14:56 #827498Verder nog wat uitlaatjes gestraald en goed in de hitte bestendige blanke lak gezet.
Hoi Bram!
Een vraag, dit zo lezende. Ben nieuw en terug in de hobby, maar ben nog learning by doing. Heb recentelijk een nieuwe NOS LeoVinci Handmade gescoord. In de originele doos. Geen koopje, dus ik wil em netjes houden.
Nou ben ik blanke lak besteld, in de veronderstelling dattie dan niet roestbruin gaat worden. Goed lakje, van Motip. Alleen staat op den flesch dat je na het lakken dat ding bij 180 graden moet bakken.
Oven geopend, pizzarek er uit, maar no way day mij Leo daar in gaat passen. Is dat nodig? Of raad je aan direct te gaan rijden om een beetje op temperatuur te komen? Of gewoon alleen een paar keer goed en dun vernissen?
Groetjes,
Piet15 december 2024 om 17:15 #827499Infinity91 wrote: Hoi Bram! Een vraag, dit zo lezende. Ben nieuw en terug in de hobby, maar ben nog learning by doing. Heb recentelijk een nieuwe NOS LeoVinci Handmade gescoord. In de originele doos. Geen koopje, dus ik wil em netjes houden. Nou ben ik blanke lak besteld, in de veronderstelling dattie dan niet roestbruin gaat worden. Goed lakje, van Motip. Alleen staat op den flesch dat je na het lakken dat ding bij 180 graden moet bakken. Oven geopend, pizzarek er uit, maar no way day mij Leo daar in gaat passen. Is dat nodig? Of raad je aan direct te gaan rijden om een beetje op temperatuur te komen? Of gewoon alleen een paar keer goed en dun vernissen? Groetjes, PietJa lastig he, zeker de grotere uitlaten passen daar nooit in. Er mee gaan rijden ben ik niet zo’n voorstander van veelal gaat na loop van tijd de lak dan toch weer los/ verroest de pijp weer.
Waar ik wel enig zins goede ervaringen mee heb is als je de uitlaat ophangt om te spuiten, na het spuiten deze even te laten hangen en met een hittepistool deze verwarmen. Gaat heel wat tijd en moeite inzitten maar lijkt mij de beste optie… tenzij je de duurdere weg wilt bewandelen… kan je kijken of je blank hittebestendig kan laten ceramisch coaten.beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.15 december 2024 om 19:29 #827500Thanks voor je reactie! Maar iemand een idee wet er gebeurt wanneer je NIETS doet? Alleen spuiten en drogen?
- Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door Infinity91.
16 december 2024 om 19:48 #827503Dan zou de lak wat minder sterk zijn lijkt mij, lakken > drogen> lakken>drogen>lakken>drogen.
Met laagdikte werken zou ook kunnen.. zo doen we hoogspanningsmasten ook schilderen.beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.Als de lak verwarmd wordt in een oven wordt deze opnieuw zacht waarna direct het uithardingsproces begint. Tja, als dat tijdens rijden gebeurt zit je uitlaatje vol met troep geplakt die opspatte van de weg.
Ben ik nog benieuwd of je uitlaatje tijdens rijden de temperatuur haalt die nodig is voor dat proces.
Ik denk zelf van niet, zeker nu niet. Brrr
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.Misschien is dit een optie?
Wel van een CBA maar mogelijk nieuwe type.
21 december 2024 om 16:45 #827534He thanks!
Heb hem een berichtje gedaan, klopt is inderdaad een nieuwer type als ik het zo bekijk.
Maar dat maakt mij niet zo uit, als het past dan is dat genoeg 😉beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.Kleine update op de bouwstatus van de CBA, het blok hangt er onder nu.
Hopelijk komt er een nieuw zadel zsm uit Italië deze kant op.
Die vent van kleinanzeige bericht over het achterspatbord, deal gesloten… zorgt de duitsepost ervoor dat het paket in Keulen wordt bezorgt en nu is het paket ‘kwijt’ erg fijn allemaal weer… 😥 😥

En je kan de rubbertjes ter afdichting van de ontsteking gelukkig weer nieuw kopen 😀beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.