- Dit onderwerp bevat 37 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 maanden, 1 week geleden door Shark.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 november 2024 om 22:27 #827383
The beauty is in the struggle, zeggen ze wel eens. Dat is eigenlijk ook de reden geweest om een Boxer te kopen, en geen Si of Ciao. De onderdelenvoorziening voor een Boxer is een stuk lastiger.
Dus je moet een beetje geluk hebben dat je net tegen de juiste onderdelen aanloopt. Leertouwer had tot mijn verbazing nog een hagelnieuwe (NOS) achterbrug liggen voor de Boxer. Weer een probleem opgelost!
27 november 2024 om 22:32 #827384Zo, kijk eens aan.
Dat is een gelukje, een hele nieuwe brug.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Ik zit even te kijken naar die twee gaatjes.

Hoort daar iets van een rubber in te zitten of zo? Ik snap niet zo goed waarom die gaten zo groot zijn
- Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 4 weken geleden door Shark.
30 augustus 2025 om 16:24 #829791
De derde blokbout heeft in mijn NOS brug een plaatje met twee klinknagels. Hierdoor is de positie van het blok niet verstelbaar. Nu kan ik uiteraard die nagels uitboren en is dat probleem weliswaar opgelost, maar weet iemand waarom dat plaatje er uberhaupt zit? Heb je met een vario soms geen verstelbaar blok nodig?
31 augustus 2025 om 11:45 #829808Dat plaatje is misschien de oorzaak dat het zolang bij leertouwer op de plank is blijven liggen en dat jij het nu hebt. Ik heb geen idee waar het voor is.
1 september 2025 om 09:15 #829821Precies, het is ontworpen voor Vario.
De motor heeft dan een vaste positie.
Voor monogebruik moet het worden uitgeboord en verwijderdSKMP4 oktober 2025 om 16:14 #830246aah ok, dank je! Dan bestel ik nog maar een variosetje. Het oorspronkelijk setje was helaas te ver versleten. Malossi heb ik al liggen, pak ik er eentje van Polini dit keer.
Voordat ik de varioset monteer, heb ik maar even tijdelijk een poelie erop gezet, om voorzichting een testritje te maken. Ik wilde namelijk ook mijn reserveblokje (elektrische ontsteking) al een keertje testen, voordat ik een orgineel contactpuntenblokje monteer.
Eerst moest ik even een manier verzinnen om de CDI op de Boxer te monteren.

Ik heb het maar zo opgelost. Om de bougiekabel te laten passen, moest ik een klein hapje nemen uit de binnenkant van de zijkap. Het is van de buitenkant niet te zien. Heerlijk trouwens die siliconenkabels, ze blijven flexibel.Even gestart met een boormachine en alles werkt naar behoren.
Setup:- orignele krukas met nieuwe drijfstang
- 50cc athena
- inlaat uitgevijld
- 13/13 met Venturi + Malossi filter + aanzuigdemper
- Originele Boxer-uitlaat
De aanzuigdemper werkt heel goed en de Boxer-uitlaat is ook mooi stil.
Ik heb wel het idee dat het blokje snakt naar een expansie-uitlaat, maar….…heel eerlijk, zo’n Boxer rijdt nou niet echt geweldig. Ik vind het zadel wat laag, het stuur wat smal, en de monovering achter is erg stug. Doe mij toch maar gewoon een Si voor de langere ritten.
Maar goed, de ultrasoonreiniger heb ik net binnen, dus ik ga daar eens het oude carburateurtje in doen.
Op dit moment staat de Boxer er zo bij

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.