- Dit onderwerp bevat 37 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 maanden, 1 week geleden door Shark.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 november 2022 om 16:51 #817808
De Si is rijdend, dus tijd voor een nieuw projectje. Ik zocht nu iets moeilijkers, met name in de onderdelenvoorziening. De keuze viel op een Boxer 2, aangezien die hier bij een antiekhandelaar voor het oprapen lag.

Op de foto gekocht en de vraag was uiteraard of er een vario aanwezig zou zijn.
Jazeker!
Verder is het meeste nog redelijk origineel, maar in matige staat. Dat maakt het zoeken eigenlijk alleen maar leuker. Veel heb ik al gevonden, waaronder een voorvork, een uitlaat en een zadel. Nu nog een paar mooie velgjes scoren en ik ben een heel eind.
De motor was vastgelopen en heeft denk ik jaaaren zo stilgestaan, dus dat was lastig demonteren, maar uiteindelijk goed gelukt. Carters waren nog onbewerkt, dus dat was een meevaller.
Ik was aanvankelijk van plan om deze Boxer te voorzien van de vario ook, maar nu ik voor de Si een gloednieuwe Polini set met zij-inlaat aan het sparen ben, jeukt het stiekem toch wel om de vario over te zetten naar de Si, en de Boxer met poelie te rijden, maar dat moet ik nog maar eens tijdens de wintermaanden bezien.
Je merkt wel dat de brug van de Si een stuk sterker is dan dit vrij gammele brugje van de Boxer.Momenteel ligt de Boxer helemaal uit elkaar, en laat ik mijn nieuwe Boxer-onderdelen die nu nog in Italië liggen, opsturen zodra Polini de nieuwe spullen op de markt brengt, waarschijnlijk in januari.
Nu op zoek naar een paar mooie 17″ velgjes… wordt vervolgd!
24 november 2022 om 09:57 #817816De keuze viel op een Boxer 2, aangezien die hier bij een antiekhandelaar voor het oprapen lag.
Op de foto gekocht en de vraag was uiteraard of er een vario aanwezig zou zijn. Jazeker! Verder is het meeste nog redelijk origineel, maar in matige staat.
Dat maakt het zoeken eigenlijk alleen maar leuker.
Veel heb ik al gevonden, waaronder een voorvork, een uitlaat en een zadel.
Nu nog een paar mooie velgjes scoren en ik ben een heel eind.
De motor was vastgelopen en heeft denk ik jaren zo stilgestaan, dus dat was lastig demonteren, maar uiteindelijk goed gelukt.
Carters waren nog onbewerkt, dus dat was een meevaller.Ik was aanvankelijk van plan om deze Boxer te voorzien van een vario,
maar nu ik voor de Si een gloednieuwe Polini set met zij-inlaat aan het sparen ben,
jeukt het stiekem toch wel om de vario over te zetten naar de Si, en de Boxer met poelie te rijden, maar dat moet ik nog maar eens tijdens de wintermaanden bezien.Je merkt wel dat de brug van de Si een stuk sterker is dan dit vrij gammele brugje van de Boxer.
Momenteel ligt de Boxer helemaal uit elkaar, en laat ik mijn nieuwe Boxer-onderdelen die nu nog in Italië liggen, opsturen zodra Polini de nieuwe spullen op de markt brengt, waarschijnlijk in januari.
Nu op zoek naar een paar mooie 17″ velgjes… wordt vervolgd!
Leuk zo’n Boxer 2.
Het is geen NL-er.
Je hebt 17″ wielen,
dan is ie laat jaren ’70, begin ’80,
oudere hadden o.a. 18″ velgen.
Vario hoort er origineel op.
Dus zitten laten! 😉
Buddyseat hoort er ook origineel op. Dus geen zadel.
Nieuwe nette (repro) overtrekjes zijn nog af en toe wel te krijgen in Italië.
Achterlicht is niet origineel.
Originele(model) is ook nog wel nieuw te koop.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.24 november 2022 om 12:49 #817821Ja precies Wim, een buddyseat inderdaad, die komt erop.
Het achterlicht was een twijfelgeval voor mij, dus dank dat je me daarop kon attenderen, die ga ik dan ook nog zoeken!
Als ik me niet vergis is de brommer van ’78, althans, dat zei de verkoper.
De tankdop, is Duits, er staat “Kraftstoff” op geloof ik, en is van het type erin duwen, niet er opdraaien, maar weet niet of dat zo hoort. De kunststof tank heb ik nog wel even onder druk gezet om te kijken of deze niet lekt, maar gelukkig is de tank lekvrij.24 november 2022 om 16:59 #817824Leuk ding hoor.. even wat anders voor de afwisseling..
Je houdt het uiterlijk helemaal origineel? En wat zijn de plannen met het blokje?No stress, all fun and a bit of speed27 november 2022 om 17:48 #817839De plannen met het blokje zijn nog niet definitief, maar ik heb al een 43mm olympia en standaard Boxer uitlaat liggen, dus ik vermoed dat dat het zal worden.
Ik zocht me suf naar het framenummer, maar kon dit blootleggen:

Het oogt me wat nep, maar weet niet hoe het eruit hoort te zien.
DGM 7881 OM of DGM 7881 0M
B TV 1T *785692*Bovenstaande nummers:
vetgedrukt geen twijfel
niet vetgedrukt twijfel
Schuingedrukt grote twijfel of dit wel echt is. Zie bijvoorbeeld de 8 onder en vergelijk die met de 8 boven. Dat is een ander soort 8, waarom zou men dit doen? Lijkt meer op een eigen ingeslagen nummer met een ander nummersetje27 november 2022 om 21:00 #817842De plannen met het blokje zijn nog niet definitief, maar ik heb al een 43mm olympia en standaard Boxer uitlaat liggen, dus ik vermoed dat dat het zal worden. Ik zocht me suf naar het framenummer, maar kon dit blootleggen:

Het oogt me wat nep, maar weet niet hoe het eruit hoort te zien. DGM 7881 OM of DGM 7881 0M B TV 1T *785692* Bovenstaande nummers: vetgedrukt geen twijfel niet vetgedrukt twijfel Schuingedrukt grote twijfel of dit wel echt is. Zie bijvoorbeeld de 8 onder en vergelijk die met de 8 boven. Dat is een ander soort 8, waarom zou men dit doen? Lijkt meer op een eigen ingeslagen nummer met een ander nummersetje.
Hallo Shark,
het framenummer klopt gewoon hoor.
Het is BTV1T #735692# wel een 3 dus ipv de 8 (2e cijfer).
En het bouwjaar is 1976.Gr. Wim.
P.S. Omdat ik bij jouw nummer de “3” een drie vond lijken komt omdat ik de wat een 8 lijkt vergeleek met de 8 van het bovenstaande nummer, die hebben een klein rond aan de onderzijde. Omdat dat onder een groot rond is zou het een 3 moeten zijn.
Later terug kijkend, loopt het stuk verdwenen rond en wat er nog zit wel erg ver door voor een drie.
Dus even bij mijn eigen boxer gekeken.
Die heeft namelijk een acht in het chassisnr.
En er achter gekomen dat in het chassisnr dus een andere 8 wordt gebruikt als in het nummer daarboven.
Dus de bovenste 8 heeft een kleine buik.
De 8-en voor de chassisnrs hebben een grote buik.
Dus jouw 3 wordt dan automatisch toch 8.
Het bouwjaar veranderd daarmee naar 1978.Hieronder nog een foto van de 8 in mijn chassisnr.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.28 november 2022 om 14:45 #817846Hij heeft er zijn buik vol van, ik vond het ook een 8. 1978, dat klopt dan met wat de verkoper zei, dank je!
1 januari 2023 om 14:24 #818096
Creatief met plastic1 januari 2023 om 18:08 #818097Lang leve kunsthars en polyester.
Keurig netjes toch weer.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.2 januari 2023 om 12:46 #818099Mooi, ik ga hem volgen!
2 januari 2023 om 16:46 #818100Zo dan. Netjus…..

9 mei 2023 om 11:42 #820091Nog een laatste foto en dan gaan ze naar de poedercoater deze week… altijd spannend hoe ze uit de oven komen! Voor de oplettende kijker, het scheurtje in het voorspatbord wordt gelast. 😎

22 mei 2023 om 16:47 #820223
Ik zag het bij de foto van Jelle ook al, dat de kleuren zo vertekenen. Hij is een stukje lichter in het echt.
Het is voor het eerst dat ik bij de poedercoater ook blanke lak er overheen heb laten aanbrengen, voor meer glans.
Enige op mijn lijstje is nog iets doen met de gammele achterbrug…22 mei 2023 om 21:43 #820233Zo hé, super.
Hoe is dat met de blanke(lak) poedercoat er overheen?
Wat vind je zelf van het resultaat?Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.23 mei 2023 om 10:51 #820237Ja de blanke lak eroverheen maakt het erg mooi (meer glans). Ik denk dat op een metallic coating het effect nog mooier is.
Heb nog een paar vragen voor een Boxer-kenner:Het bakje onder het zadel heeft een pinnetje om het zadel vast te klikken. Heeft iemand daar een foto van? Het pinnetje is bij mij afgebroken
Hoe ziet de originele tankdop eruit? Ik heb een soort conische duwdop, maar ik denk niet dat het de originele is.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.