Vespa-Ciao.NL
:: Bouwjaar Vespa Ciao.. en wat is de prijs 2ehands?

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Bouwjaar Vespa Ciao.. en wat is de prijs 2ehands?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Puch VS Ciao
    Topic starter

Ik krijg een Vespa Piaggio Ciao te koop aangeboden, hij loopt niet omdat hij een jaar stil heeft gestaan, en zou zo weer moeten lopen. Hij heeft een bromfiets-kenteken. En heeft beetje roest, ziet er verder goed uit. Wat zou je voor zo’n Ciao kunnen geven? Hij heeft sterwielen, kun je dan ook ongeveer weten uit welke periode hij komt?

Gr.

A.

FonS
      Bijdrager

bouwjaar kun je alleen gokken (of vragen bij piaggio zelf, denk dat hun je ook wel kunnen helpen), mocht je er een foto van hebben, helpt dat natuurlijk 😉

als hij nog in de originele lak zit is het vrij gemakkelijk te zeggen (niet op het jaar precies, maar wel ongeveer)

waarde van de brommer, zelfde verhaal, foto is handig

Hermaniak
        Bijdrager

Je kan het beste piaggio emailen. Ik heb m’n framenummer gemailt en had binnen een week antwoord; mei 1996.
          Je kan het altijd proberen.

ArvidW
          Donateur

Op de velg kun je ook ergens zo’n rondje met 2 cyfertjes erin vinden, dat is het bouwjaar van de brommer. (of van de velgen als er veel aan gesleuteld is :P)

Post anders zoals Fons al zegt een foto, kunnen we je beter helpen 😉

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

Puch VS Ciao
            Topic starter

Tjah, het probleem is dat de eigenaar geen foto heeft/ kan maken. Hebben jullie niet een soort richtprijs?

masterman
              Bijdrager

op bijna elk onderdeel van de brommer staan jaartallen. als je goed kijkt op de wielen, blok, carbr. rem hendels. het is een rondje met daarin het jaartal. daar kan je een jaar bij optellen(tijd van productie tot verkoop)

welke sterwielen heeft hij 4 3 of 5 spaaks daaraan kunnen we ongeveer het bouwjaar aanzien.

richtprijs= frame + kenteken 100 euro
                sterwielen = 50 euro
                dus voor een niet lopende brommer zeker niet meer dan 200 euro neerleggen. dan weet je dat je geen kat in de zak koopt.

Koenb
                Bijdrager

Ik kan een Vespa kopen maar ik weet niet of het wel de goede prijs is wat ik ervoor moet betalen,
                  Wat schatten jullie dat hij waard is?

Hij is nieuw overgespoten,
                  Nieuwe bekabeling,
                  Rijd gewoon 45
                  Voorzien van kenteken,
                  Vind hem er zelf goed uitzien,

Alvast bedankt.

Koen

[thumb=datas/thumbs/1789-vespa2.jpg]1789-vespa2.jpg[/thumb]

Mike
                  Bijdrager

is dat hem vand e foto?

met nieuwe lak zeg ik 300 euro en als ie ook egt heel goed rijd en goede details heb miss wel 350

Mike

Koenb
                    Bijdrager

ja dat is die op de foto,

heeft ook nieuwe busse in de voorvork, nieuwe zuiger

pier
                      Bijdrager

niks 350, dat is die uit beringen. maximaal 300 daarvoor is die ook weg gegaan volgens mij nog minder;)

Mike
                        Bijdrager

dat hij hem met mazzel heeft kunnen kopen voor een lage prijs wilt neit zeggen dat hij dat niet waar is

met andere woorden moet je daar gewoon je mond over houden :!

Mike
                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.