Vespa-Ciao.NL
:: bouwjaar en type gilera citta???

Home Forums Algemeen Framenummers bouwjaar en type gilera citta???

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Simon
    Topic starter

Hallo,

ik heb recent een gilera citta gekocht om op te maken.
      maar ik weet niet precies welk type ik heb en wat zijn bouwjaar is.
      de velgen en de Zwarte kappen waren oorspronkelijk wit, op het frame zitten 5 kleuren (wit, geel, zwart, roze/paars en rood). Er zit ook geen frameplaatje op maar de nummers zijn in het frame geklopt, het begint met *053* en in de velgen staat een ronde met streepjes op en het getal 90 in. Is hij dan van 1990 en wat is het type van de citta? (voor een foto zie profielfoto)

Simon
      Topic starter

dit is een foto van mijn cittaScreenshot_20240716_105942_Galleryik had gister al gekeken voor welk type en welk bouwjaar, ik schat tussen 1990 en 1994. Maar van het model vind ik niks in verband met de kleuren die op het frame zitten. Weet iemand hier meer van ?

Met vriendelijke groeten
        Simon

Mischa
        Bijdrager

Als de velgen en kappen wit waren dan moet het een Dizzy of een Funny zijn geweest. Die waren er in een paar kleuren waaronder rood. Zie ook deze pagina : https://vespa-ciao.nl/forums/topic/alle-originele-versies-gilera-citta/

Je velgen zijn dan van 1990, als dat de originele zijn betekend dat je brommer niet ouder is dan 1990. Maar je Citta kan dan ook nog van 1991 zijn. Op je voorvork onderpoten en je remhendels kun je vaak ook een bouwjaar vinden. En als je de rest van het chassisnummer, wat na 053 komt, hier plaatst : https://vespa-ciao.nl/forums/topic/het-bouwjaar-en-modelinfo-via-framenummer-topic/page/63/
          Komt er vast een bouwjaar uit.

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
          Link naar Mijn collectie / Projecten.
        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.