:: Bouw van “ideaal” carter
-
Mooi getekend.
Toch zou ik kiezen voor een inlaat vlak voor de cilinder, en dus niet OP de cilinder zelf.
Het mengsel moet altijd eerst terug in het carter worden gezogen, dan richting bovenkant zuiger.
Een inlaat op het carter zal inderdaad wat beter zijn. Maarja, als je een cilinder van een AF1 goed werkend op je ciao blokje gesleuteld hebt, dan denk ik niet dat je die halve PK meer echt gaat missen..
Ik zou kiezen voor een inlaat op het carter, aan de bovenkant en dan zo dicht mogelijk richting cilinder, met een membraam de een beetje “meewijst” met de drijfstang.. oftewel gericht naar de cilinder. Als basis zou je inderdaad de peugeot 103 krukas kunnen nemen.. deze heeft namelijk ook een leuke slag die overeenkomt met de meeste scootercilinders. Als je dan toch een blok bouwt zou ik ook zeker uitgaan van een scootercilinder. Scootercilinders zijn “nieuw” en er wordt nog volop in ontwikkeld.. en hebben vermogen. Cilinders als die van een AF1 kunnen ook hard, maar je loopt achter de feiten aan.
Kan helaas geen tekening uploaden hier @stage, maa als je naar dat peugeotblokje kijkt dan komt dat aardig in de buurt.
Een vario zou tof zijn, maar als je wil sprinten is een “gewone” kopelling misschien aan te raden. Zou ook hier weer een scooterkoppeling pakken. Goed te verstellen en zijn ook droog, evenals bij een vespa. Als je geen vario neemt is je cilinderkeuze weer wat beperkter als je kiest voor scootercilinders, je moet immers ook weg kunnen komen.
Leuk om te maken zoiets, opzich is het wel goed te doen.
Zijn er al vorderingen met het bouwen van een eigen carter of ligt dit op zijn gat.
ArvidWTopic starter
Dit ligt idd op zijn gat, ga ik ook niet aan beginnen. Het vervolg is te zien in Virgils special 😉
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.