Home › Forums › Algemeen › Oude topics › boutje in kop dolgedraaid
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 8 maanden geleden door cittatuner.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 juli 2006 om 14:58 #123737
Weet iemand hoe je een dolgedraaid boutje in cilinderkop los kunt krijgen? kop zit nu niet meer 100% vast, maakt een piepend geluid met aanlopen, start niet meer.
En na 20 sec volgas rijde maakt ie een verzuipend geluid, kan geen gas meer geven dan (kan wel maar doet niks) en als k em uitzet en direct weer aanren is er niks meer aan de hand, totdat ik weer volgas rij.
24 juli 2006 om 15:13 #135218een “dolgedraaid boutje” vet :p
ik neem aan dat je een moertje bedoelt die op je tapeinde komt?
als ik jou was zou ik een platbektang of dergelijke pakken, en daarmee je tapeind losdraaien.. draai je het moertje der ook mee af 🙂
als het moertje is doorgedraaid zal je tapeinde ook wel verneukt zijn, dus die moet je dan zowiezo vervangen..
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.24 juli 2006 om 15:17 #135219dat tapeinde waar me boutje op zit kan ik toch niet zomaar eruit draaien met een tang?
24 juli 2006 om 15:18 #135220hoezo niet? zo draai je m er ook in 😉
je hoeft niet bang te zijn dat je je schroefdraad verneukt, dat doe je namelijk wel.. maar aangezien je moertje is doorgedraaid is dat hoogstwaarschijnlijk al lang gebeurt en zul je m toch moeten vervangen
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.24 juli 2006 om 15:18 #135221jawel hoor, deze zit gewoon in je carter geschroefd, gewoon met een waterpomp tang eruit draaien en een nieuwe halen voor een euro 😉
edit AA-T: denk dat een waterpomptang te dik is aangezien zn kop der nog opzit
24 juli 2006 om 15:35 #135224ik duw een schroevendraaier tussen de kop en cilinder als een moertje dol is en dan der druk op zetten ,
zo word het moertje naar voren geduwd en kan je het wel los draaien.
wel zorgen dat je niks beschadigt24 juli 2006 om 17:32 #135230inderdaad zorgen dat je nix beschadigd, lijkt me niet echt lekker voor de kop van zacht aluminium..
waarschijnlijk heel overdreven, maar ik zou dan bang zijn dat mn kop zou gaan lekken 😐
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.24 juli 2006 om 17:44 #135231ik heb trouwens nog wel een goeie tip, als je nog een deel goed schroefdraad boven je moertje hebt, draai dan 2 moertjes op het goede gedeelte van je schroefdraad, nu draai je de 2 moertjes strak tegen elkaar, zodat je met een iets grotere steeksleutel (of nog beter, pijpsleutel) zo je tapeinde eruit kan draaien zonder iets te beschadigen 😉
24 juli 2006 om 17:50 #135232draai der dubbel moerjte op, als je onderste dan eruit draait draait volledige tapeinde mee eruit..werkt et beste, en geen beschadigingen!!
24 juli 2006 om 20:12 #135233zo ken ik nog iemand, die had valse lucht en kwam er niet bij met zn steeksleutel.
wat doet ie :
1 : hij pakt een hamer
2 : hij rost de koelvinnen eraf (het was immers toch maar een ciao =) )
3 : pakt sleutel en draaid moertje vast 😀24 juli 2006 om 20:55 #135236erwinko :
*(het was immers toch maar een ciao =) )*Citta nicht haha :P, hou je niet van ciao’s dan 😛
24 juli 2006 om 20:57 #135237KennyVespa :
erwinko :
*(het was immers toch maar een ciao =) )*Citta nicht haha :P, hou je niet van ciao’s dan 😛
ik sta achter hem hoor… dus…
😀
24 juli 2006 om 22:42 #135239erwinko :
zo ken ik nog iemand, die had valse lucht en kwam er niet bij met zn steeksleutel.wat doet ie :
1 : hij pakt een hamer
2 : hij rost de koelvinnen eraf (het was immers toch maar een ciao =) )
3 : pakt sleutel en draaid moertje vast 😀tsja geen fratsen dat scheelt:D
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.