Vespa-Ciao.NL
:: boutje in kop dolgedraaid

Home Forums Algemeen Oude topics boutje in kop dolgedraaid

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hc_mike
    Topic starter

Weet iemand hoe je een dolgedraaid boutje in cilinderkop los kunt krijgen? kop zit nu niet meer 100% vast, maakt een piepend geluid met aanlopen, start niet meer.

En na 20 sec volgas rijde maakt ie een verzuipend geluid, kan geen gas meer geven dan (kan wel maar doet niks) en als k em uitzet en direct weer aanren is er niks meer aan de hand, totdat ik weer volgas rij.

AA-T
      Sleutelbeheerder

een “dolgedraaid boutje” vet :p

ik neem aan dat je een moertje bedoelt die op je tapeinde komt?

als ik jou was zou ik een platbektang of dergelijke pakken, en daarmee je tapeind losdraaien.. draai je het moertje der ook mee af 🙂

als het moertje is doorgedraaid zal je tapeinde ook wel verneukt zijn, dus die moet je dan zowiezo vervangen..

hc_mike
        Topic starter

dat tapeinde waar me boutje op zit kan ik toch niet zomaar eruit draaien met een tang?

AA-T
          Sleutelbeheerder

hoezo niet? zo draai je m er ook in 😉

je hoeft niet bang te zijn dat je je schroefdraad verneukt, dat doe je namelijk wel.. maar aangezien je moertje is doorgedraaid is dat hoogstwaarschijnlijk al lang gebeurt en zul je m toch moeten vervangen

Ciaofrank
            Bijdrager

jawel hoor, deze zit gewoon in je carter geschroefd, gewoon met een waterpomp tang eruit draaien en een nieuwe halen voor een euro 😉

edit AA-T: denk dat een waterpomptang te dik is aangezien zn kop der nog opzit

timschilders
              Bijdrager

ik duw een schroevendraaier tussen de kop en cilinder als een moertje dol is en dan der druk op zetten ,
                zo word het moertje naar voren geduwd en kan je het wel los draaien.
                wel zorgen dat je niks beschadigt

AA-T
                Sleutelbeheerder

inderdaad zorgen dat je nix beschadigd, lijkt me niet echt lekker voor de kop van zacht aluminium..

waarschijnlijk heel overdreven, maar ik zou dan bang zijn dat mn kop zou gaan lekken 😐

Ciaofrank
                  Bijdrager

ik heb trouwens nog wel een goeie tip, als je nog een deel goed schroefdraad boven je moertje hebt, draai dan 2 moertjes op het goede gedeelte van je schroefdraad, nu draai je de 2 moertjes strak tegen elkaar, zodat je met een iets grotere steeksleutel (of nog beter, pijpsleutel) zo je tapeinde eruit kan draaien zonder iets te beschadigen 😉

Ties
                    Bijdrager

draai der dubbel moerjte op, als je onderste dan eruit draait draait volledige tapeinde mee eruit..werkt et beste, en geen beschadigingen!!

erwinko
                      Bijdrager

zo ken ik nog iemand, die had valse lucht en kwam er niet bij met zn steeksleutel.

wat doet ie :
                        1 : hij pakt een hamer
                        2 : hij rost de koelvinnen eraf (het was immers toch maar een ciao =) )
                        3 : pakt sleutel en draaid moertje vast 😀

KennyVespa
                        Bijdrager

erwinko :
                          *(het was immers toch maar een ciao =) )*

Citta nicht haha :P, hou je niet van ciao’s dan 😛

Fredzzz
                          Moderator

KennyVespa :

erwinko :
                            *(het was immers toch maar een ciao =) )*

Citta nicht haha :P, hou je niet van ciao’s dan 😛

ik sta achter hem hoor… dus…

😀

cittatuner
                            Bijdrager

erwinko :
                              zo ken ik nog iemand, die had valse lucht en kwam er niet bij met zn steeksleutel.

wat doet ie :
                              1 : hij pakt een hamer
                              2 : hij rost de koelvinnen eraf (het was immers toch maar een ciao =) )
                              3 : pakt sleutel en draaid moertje vast 😀

tsja geen fratsen dat scheelt:D

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.