Vespa-Ciao.NL
:: Bout dolgedraaid bij decompressie kabel Ciao

Home Forums Techniek Problemen oplossen Bout dolgedraaid bij decompressie kabel Ciao

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jacob15
    Topic starter

Hee,

Ik zit met het volgende probleem. Mijn ciao reed best prima maar maakte wat herrie bij volgas, het geluid leek bij de cilinder vandaan te komen. Ik dacht dat ie iets valse lucht pakte en dacht daarom die 3 bouten voorop de cilinder wat aan te draaien. Toen ik de bout links boven, bij de decompressie kabel wilde aandraaien schoot ie gelijk door en nu kan ik eindeloos draaien zonder dat ie beweegt, dol dus. Maar het probleem is dat ik hem er ook niet meer af krijg. Ik denk dat deze bout er scheef op zat/zit.

Heeft er iemand een tip om deze bout er met weinig specifiek gereedschap af te krijgen, of kan ik beter even langs een bromboer?

En als ik hem weg breng, denken jullie dat dit snel en goedkoop te fixen is of heb ik een groot probleem omdat waarschijnlijk het schroef draad van ‘de moer’ kapot is?

Thanks alvast !

Lennaert
      Sleutelbeheerder

Probeer het eens op deze manier:

Draai de andere 2 bouten los.
        Zorg voor een kracht naar voren (van achterwiel naar voorwiel gezien) die de cilinder/kop dus naar voren trekt.
        Draai vervolgens nogmaals de dolgedraaide bout los als het goed is moet hij mee gaan.

Weet je zeker dat de moer dol gedraaid is en niet het tap-eind zelf in je blok?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.