Vespa-Ciao.NL
:: Bougieschroef los

Home Forums Techniek Problemen oplossen Bougieschroef los

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

sam
    Topic starter

Hallo, Laatst maakte ik de bougie schoon, en toen ik hem weer erop monteerde, bleek dat dat de ijzeren ringen ‘op’ zijn. Daardoor hoor je een puffend geluid tijdens het rijden. Nu vroeg ik me af, of er een speciale kit bestaat, die het gat van de bougie enigszins luchtdicht maakt, waardoor de brommer weer perfect rijdt. Een andere cilinderkop wil ik er liever niet op zetten, aangezien ik laatst een nieuwe cilinder erin heb laten zetten.

Reacties zijn uiteraard welkom.

daffy35
      Bijdrager

Welke ringen bedoel je precies?
        Anders gewoon nieuwe bougie halen.

sam
        Topic starter

Hoi,

Ik bedoel de ringen in de cilinderkop. Dus je bougie draai je in de cilinderkop. Dat gaatje van de cilinderkop dient over die ringetjes te beschikken, zodat je de bougie er zo indraait. Omdat de ringetjes haast versleten zijn, draait de bougie er niet goed in, en dus komt er als het ware lucht uit. Je hoort het als de brommer aan staat. Vandaar dat ik me afvraag, of er een speciale warmtebestendige kit bestaat, die de ‘open’ ruimte tussen de bougie en het gaatje van de cilinderkop vult, zodat er geen lucht meer uit de cilinderkop naar buiten ontsnapt.

hansieb
          Moderator

Even kijken dus je bedoeld het schroefdraad in je cilinderkop ? 😕

Als het daar om gaat kan je het met helicoil repareren. Aangezien het om een 50cc cilinderkop gaat, is het beter om een 2e handse van 5 euro te halen.

tvmierlo
            Donateur

je bedoelt het schroefdraad in de cilinderkop waar je de bougie in draait.
              Je kunt er een helicoil oid in laten zetten. Zelf een set kopen is vrij duur als je maar 1 ding wilt doen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.