Vespa-Ciao.NL
:: Bougie zwart

Home Forums Techniek Opvoeren Bougie zwart

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ruuben
    Topic starter

Hoi

Me bougie blabla 22 is gits zwart.
      Wel wat hij een beetje nat.

Ik zal even mijn set up erbij vermelden.

Malossi 60cc 43mm
      Techno reverse
      Top performance race krukas
      13/13 dellorto met geveilde carter
      Malossi filter
      std koppeling veren
      Polie 80 (zit te denken aan een 65 misschien stottert hij dan minder?)

Ik heb er nu een sproeier 66 in zitten.
      Heb de brandstof vervangen want ik dacht dat het aan de mengverhouding zou liggen. (deze was ook niet helemaal lekker te veel olie)
      Maar met de nieuwe valt hij alleen maar meer uit.
      Hij start wel en trekt weg maar na gas los valt hij dood.

Welke sproeier zal ik moeten plaatsen? een 68 of 70? neem aan niet kleiner namelijk.

En zal het hier wel aan liggen? Ik heb de test gedaan met remreiniger en hij gaat er niet ineens beter van lopen?

Brommer heeft het lang niet meer goed gedaan hij is net helemaal uit elkaar geweest dus verse set up

Wilk1985
      Moderator

Hallo Ruuben en welkom!

Qua sproeiermaat zit je redelijk in de buurt met die 66, mag wel wat groter denk ik maar hier zit niet je probleem. Ik denk dat je blok ergens valse lucht trekt.

Aan de kleur van de bougie kan je niet veel aflezen, daarvoor moet je echt wel een stuk gereden hebben en uit je verhaal maak ik op dat dat nog niet gelukt is?

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

Hij is zwart en kletsnat, sowieso dat je dus kleiner moet.
          Probeer eens een 60 of 62.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

ritze
          Bijdrager

wat betreft de reverse, die is eigenlijk altijd begrensd dus als je meer dan 55 km/h haalt mag je al in je handen klappen,
            en die krukas, (als het de toprace versie is) zou ik maar snel gaan vervangen voor een originelen want die breken eigenlijk altijd af.

en wat herr flik zegt klopt bij een zwarte boegie moet je echt kleiner in de sproeier gaan 😀

maar als ik jou was zou ik eerst eens een andere uitlaat erop zetten, want die techno is echt een hopeloze uitlaat als deze nog begrensd is, dit kan ook verklaren waarom jou blok zo slecht loopt.

meestal rij je met 43mm cilinders met meer dan 2 spoelpoorten altijd groter dan 64 sproeier maat 😀

zoiets ongeveer

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

Ruuben
            Topic starter

Nou die set up is helemaal nieuw dus die gaat er niet af.
              Ritze; Heb ook niet gevraagd wat er kut aan de set up is maar wat er aan veranderd kon worden om hem er wel mee goed te kunnen laten lopen.
              Hoef ook geen top snelheid te halen. Dat doe ik met me auto wel en niet op een citta. Als ie maar wat harder optrekt dan een rolator bestuurd door een 96 jarige.

Gelukkig kreeg ik wel een goed advies en had ik een kleinere sproeier nodig. Ik dank u mr. Herr FlicK

Brommer trekt geen valse lucht btw.

Wilk1985
              Moderator

Ik weet niet of jij in het echte leven ook zo reageert als iemand je probeert ergens mee te helpen, maar hier op dit forum zie ik toch graag dat er wat netter geantwoord wordt als iemand een goedbedoeld advies geeft.

Mooi dat het nu goed loopt, ik vind het toch bijzonder dat je op zo’n setup op zo’n kleine sproeier uitkomt maar als je er tevreden mee bent is het goed toch :thumb

ritze
                Bijdrager

ik geef je inderdaad wel gelijk, ik had het ook anders kunnen formuleren excuses ervoor
                  maar dit neemt niet weg dat dat wat ik bedoel best wel eens een probleem kan zijn.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                  Link naar Mijn collectie / Projecten.
                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.