Vespa-Ciao.NL
:: Bougie wilt niet vonken als de bobine op zijn plaats hangt

Home Forums Techniek Problemen oplossen Bougie wilt niet vonken als de bobine op zijn plaats hangt

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Stijn_oet-Groeselt
    Topic starter

Hey,

Ik heb een probleem met mijn Ciao. Ik reeds mijn brommer opnieuw gespoten en ik wilde er alles weer opzetten blok er onder gehangen. carb etc etc etc… Ik hang de bobine op zijn plaats ik maak die ene kabel eraan vast van het blok ik doe de bougie in de cilinder draai hem vast bougiekapje erop en benzine. Ik begin te lopen maar niks is daar. Bougie wilt niet vonken en het ligt niet aan de bougie en ook niet aan de bobine. Op het moment dat ik de bobine op het blok leg samen met bougie begint die als een gek te vonken (ook de bobine) hang de bobine op zijn plaats dan vonkt de bougie niet? Wie kan mij helpen???

niels-nijsten
      Bijdrager

misschien massa probleem ? als je kabeltje van je bobine(ijzer van bobine) op je blok houd vonktie dan wel? zo ja denk ik dat je massa probleem hebt. ik weet niet waar de bobine normaal zun massa vandaan haalt. misschien weet iemand anders dat hier..

VespaAvanti
        Donateur

De bobine haalt normaal z’n massa van het frame:!
          Omdat je je vespa gespoten hebt zit er een laag over het ijzer:lol
          Verf geeft de massa niet door.
          Je moet dus gewoon even op de plek waar de bobine contact maakt met het frame wat verf weg schuren.
          Dan zal hij weer mooi vonken:thumb
          Als hij dan nog niet vonkt moet je de verf tussen je blok en het frame even wegschuren.
          Succes:thumb

Stijn_oet-Groeselt
          Topic starter

Ah ok,

Dan ga ik dat zaterdag even proberen.
            Thnx :);)

niels-nijsten
            Bijdrager

zoiets dacht ik al maar dacht dat bobine via kabeltje massa haalde maar blijkbaar niet dus weten we dat ook weer:)

Stijn_oet-Groeselt
              Topic starter

Het is gelukt ik heb daar de verf weg gehaald bobine erop gepleurt en hij loopt weer 🙂 Thnx 🙂 dus ik denk dat deze dan close kan heh admin 😀

sombrero
                Bijdrager

aha dat wist ik ook niet ga ik dalijk ff prberen want mijne wilt maar af en toe vonken en dan weer niet dus ga ik ook ff schuren

hansieb
                  Moderator

Stijn_oet-Groeselt :
                    Het is gelukt ik heb daar de verf weg gehaald bobine erop gepleurt en hij loopt weer 🙂 Thnx 🙂 dus ik denk dat deze dan close kan heh admin 😀

Closed

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.