Vespa-Ciao.NL
:: Bougie vonkt alleen wanneer bobine slecht contact maakt..

Home Forums Techniek Problemen oplossen Bougie vonkt alleen wanneer bobine slecht contact maakt..

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ramon 777
    Topic starter

Hee,
      Ik loop nu al zowat een week te tobben met me probleem:

Vanaf het ontstekings draadje uit het blok, komt spanning. Wanneer ik deze tegen het blok aan houd ligt deze constant te knetteren.

Maar NA me bobine gebeurt er maar niets. Heel af en toe krijg ik een slecht vonkje.
      Heb er inmiddels al 3 verschillende bobine’s op gehad. En bij allemaal het zelfde probleem.

Nu ben ik er net achter gekomen dat wanneer ik de bobine los neem, en terwijl ik het blokje rond laat draaien een beetje met de bobine op en neer ga, Er wel een goede/constante vonk bij mijn bougie is, Overigens is er dan ook een vonk tussen bobine/Blok(massa)…

Ik ben even ten einde raad.

Pas had ik een andere condensater erop gezet, Toen liep hij even goed. Maar na een tijdje rook ik een brandlucht en kwam het probleem weer terug.

Eergister dus bij JMPB een nieuwe condensator besteld, maar te vergeefs. (of het moet zijn dat deze ook kapot zou zijn?)

Wie o wie kan mij helpen 🙂

SpeedyVespa
      Donateur

rook je rubber? dan is t je keerring.

ramon 777
        Topic starter

Ja dat rook ik.
          Keerring zat te diep toen.

Heb hierna even me complete blok uit elkaar gehad, gestraald en opnieuw opgebouwd.

Keerring zit nu goed. En condensator is nieuw.

Het rare vind ik dat er gewoon spanning komt bij de ontstekings draad ???

beunhaaz
          Bijdrager

heb je toevallig die dop in je vliegwiel? Mijn ervaring is dat deze vaker tegenwerkt bij citta’s(dus dat die je brug raakt en je condensator na de haien helpt) Haal die eruit en je blok loopt beter. Want pas bij veel toeren kan je gaan rijde toch?

ramon 777
            Topic starter

Die dop heeft er nog niet ingezeten.
              Vorge condensatoren zijn volgens mij kapot gegaan doordat die keerring te strak zat en aanliepp.
              Nu zit er een nieuwe condensator in en nu heeft hij het nog nie een keer gedaan.

Heb het idee dat deze condensator kapot is maar durf het niet te zeggen.

beunhaaz
              Bijdrager

op een manier achter tekomen. Heeft een vriend of kennis een werkende? Dan weet je het snel genoeg

ramon 777
                Topic starter

Hmm , net nieuwe CP’s gehaald. en hij loopt weer
                  Heel raar allemaal vindt ik maar het is opgelost..
                  Toch bedankt !

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.