Vespa-Ciao.NL
:: Bougie vonk…

Home Forums Techniek Elektrisch Bougie vonk…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

just1991
    Topic starter

Hey ik na een tijdje maar eens me racer uit de schuur gepakt. Fris tankje benzine erin en ik duwen en duwen en duwen liep me een breuk ! en alles wat hij doet is: pprrrprrrprrrttt PENG PENG PENG prrrrr ppffftt… Dat is het zo’n beetje(MET en zonder decomp.) dus ik dacht nou hij ontsteekt niet…. Hoewel hij wel 1, 2 keer pakt en loopt maar hij ook weer gewoon dood valt.

Dus ik me bougie eruit naast me frame gehangen en nou die vonkt gewoon blauw maar wel zeg maar constant niet echt PETS PETS PETS maar meer TRRRRRRTTTT(komt waarshijnlijk door me 1:13vert.) En alleen zeg maar tot dat haakje en slaat niet over tot het frame (wat hij wel doet bij de schakel van een vriend die heb een vonk van zeg 5cm naar het frame).

Zou ik nu WEER me blok eronder vandaan moeten halen en me onst. spoel, vliegwiel enz moeten vervangen en punten stellen (ookal is dat gedaan toen het blok er vers onder ging) Want dat is zo veel werk ¬¬ of hoort hij het wel gewoon te doen zo ?!

(Me vader zegt dat hij wel genoeg vonkt maar hij zit er wel vaker naast)

Jarco
      Bijdrager

Heb je je brommer met een lege tank weggezet en daarna weer vol gegooit?

Dan kan het zijn dat de restjes benzine verdamt zijn en de olie is achter gebleven en te vet is nu..
        Dit had ik wel met mijn brommer als ik die voor langere tijd niet gebruikte.
        Probeer hem desnoods even te starten met boormachine.

just1991
        Topic starter

Ja maar ik had dus ook al een tijdje gerent met me bougie eruit om dus die restjes eruit te krijgen en ik had me bougie schoon geborsteld met zo’n koperborsteltje…

ritze
          Bijdrager

met een nagelvijltje door de punten gaan, dat helpte bij mij altijd:P

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

remlicht99
            Bijdrager

wat jarco zegt van de olie die zit dan niet alleen in je tank maar ook in je carb en bezine slang..

dit had ik ook een weekje geleden met me minibike.. dit krijg je neit eruit door hem proberen te starten..

moet je echt alles gwn schoon maken..(carb, benzine filter, benzine slag enz..)

en als alles schoon is even wat benzine in de kop spuiten meestal loopt hij dan meteen.. ontbrand hij niet: dan meot je je cp’s stelle..

just1991
              Topic starter

nouja dat het in me carb, slang en filter zit is eigenlijk wel uitgesloten. Dan zit het alleen nog in me carter en cilinder
                En een nagelvijl door me CP punten ? heb ik nog NOOIT gedaan en was ook nooit nodig… En als ik dat nu wil doen moet ik eerst weer me helem vario los halen en omdat te doen me hele blok weer los schroeven…
                Word je toch moe van 😛 altijd gezeur met die vespa’s

remlicht99
                Bijdrager

is je bougie nat als je een tijdje hebt gerend? zo niet kan die geen bezine aan zuigen dus zit het wel in je benzine filter, slang en carburateur..

is hij wel nat dan is het je onsteking.. dus je cp’s stellen

just1991
                  Topic starter

hij is wel nat ja maar me cp’s staan goed ik ga het binnenkort proberen met een 1:10,5 vertanding hopelijk ren ik me dan NIET een breuk en pakt hij even wat beter

remlicht99
                    Bijdrager

als hij nat word en vonkt moet hij ook ontbranden.. als hij niet ontbrand vonkt die waarschijnlijk op het verkeerde moment en dit komt omdat je cp’s niet goed zijn afgesteld..
                      en als je zeker bent dat je cp’s staan kan het zijn dat je vonk niet sterk genoeg is.. dan moet je het zoeken bij je bobine en/of onstekings spoel..

erik424
                      Bijdrager

dat hoeft niet, ik heb ook een keer een blokje gehad die vonkte goed kreeg benzine enzovoort. dus ik ontsteking gecontroleerd was goed toen andere condensator ingezet maar dat was het ook niet. later bleek het aan de bougie te liggen 😕 terwijl hij wel gewoon vonkte en ook nog fel ook.
                        dus ik zou even een andere/nieuwe bougie proberen als ik jou was

gr erik

just1991
                        Topic starter

even kijken… Ik heb een NGK BHS7 (nog geen 5km mee gereden dus net nieuw). Ik heb een nieuwe ”race”bougiekabel + water dichte dop nog geen 1km mee gereden nieuwe bobine (had eerst een oldtimer bobine die onder het frame zat). Condensator is gewoon goed en cp’s staan perfect… Ik ga het denk zoeken bij mijn spoelen en het feit dat me vliegwiel aan de binnenkant 2mm is afgedraaid :S omdat deze aanliep tegen de spoelen.

En ik vind toch wel dat me bougie zwakjes vonkt.

MAAR eerst wachten op mijn 1:10,5 vertanding dan proberen aan te lopen aangezien het met de 1:13 veels te zwaar gaat.

aapie90
                          Bijdrager

vliegwiel aan de binnenkant afgedraaid? i
                            ik vraag me af of dat goed is.
                            Als je nog eentje zoekt moet je maar even pmmen, ik heb nog een paar goede liggen met goede spiebaan.

ik rende altijd met mn achterwiel van de grond en zette m dan neer, dan gaat ie echt wel hoor,
                            heb je m zo aan.
                            succes!

erik424
                            Bijdrager

vriend van mij had een volledig nieuw 80cc blokje, hij had maar heel ff gered toen viel die uit. wij van alles geprobeerd geen reactie, nieuw bougietje er in en liep als een zonnetje. maar ja je moet t zelf weten zon grote moeite lijkt het mij niet maar goed. 😉

gr eirk

just1991
                              Topic starter

Nee inderdaad ik heb nog verschillende liggen maar deze is net nieuwe daarom…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.