- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 8 maanden geleden door Dave.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 juli 2018 om 23:58 #776982
<i>Ik neem aan dat je met ‘een extra ringetje’ gewoon dat aan/afsluitringetje bedoeld die standaard bij elke bougie meegeleverd zijn? Zal het morgen eens proberen kijken of het effect heeft 🙂 </i>
2 augustus 2018 om 21:00 #777011
@Supersi ik heb vandaag m’n kompleet nieuwe koppeling met standaard (grijze) trekveertjes erop gelegd en het ‘weg willen trekken’ bij stoplicht is verdwenen. Ook heb ik een warmtegraad 7 bougie van ngk erin gezet welke vooralsnog niet kleurt maar heb alleen even een testrondje gemaakt dus denk dat dit wel normaal is. Heb ook even een nieuw luchtfiltertje gehaald, heb een brom–filter aangeschaft om de trekkracht te optimaliseren t.o.v een snor filtertje en heb de nieuwe en oude filter vergeleken en volgens mij zat er ook gewoon al een brom- filter op. Nu heb ik wel het volgende probleem, als ik op volle snelheid rijdt maakt de brommer een ‘RRRRR’ geluid en remt hij een beetje af, als ik het gas los laat en weer gas bij geef is het weg dus ik heb een vermoeden dat ik toch een citypower uitlaat eronder heb liggen met een te kleine sproeier. Heb nu een sproeier 40 er in en ga morgen eens een 42 en 44 proberen kijken of dit het probleem oplost. Dit deed hij van te voren ook heel af en toe maar dan met wegrijden met koude motor. Zuigerveertjes zullen het niet zijn want dan zou ik dit ook in trekkracht moeten merken is mijn ervaring. Heeft iemand toevallig een idee hoe ik kan controleren of ik een citypower uitlaat heb? Ik had me bedacht dat in zo’n uitlaat waarschijnlijk geen schotjes zitten om te begrenzen en dus even met een schroevendraaier erop getikt en het klinkt behoorlijk hol. Als ik zeker weet met welke uitlaat ik te maken heb zal ik in het sproeier forum ook even mijn setup je posten.3 augustus 2018 om 09:24 #777019Edit: Ik heb een beetje geëxperimenteerd met sproeiermaat 44 tm 38 waarop hij op 44 zwaar viertakt, 42 en 40 op top viertakt, en bij 38 niet meer viertakt. Heb sproeier 38 (2 maten kleiner dan het punt waar hij gaat viertakten) erin zitten en hij rijdt perfect nu met een b7hs, hiermee ga ik wel nog even experimenteren door na 20 km even terug te gaan naar een 6, of omhoog naar een 8 zoals me aanbevolen werd en dan kijken of de bougie nu wel goed kleurt maar vooralsnog rijdt hij gewoon perfect dus hier maak ik me niet meer zo druk om 🙂
Ik zal hier ook even mijn uiteindelijke setup posten en dan kan er voor mijn part een slotje op:Setup:
– Snor klok met 80 poelie
– nieuwe koppeling origineel met grijze trekveertjes
– citypower uitlaat (volgens mij)
– brom luchtfilter onbewerkt
– sproeier 38
– Elektronische ontsteking
– bougie B7HS
Top snelheid: Ergens tussen de 25/35 berg af.
Het enige dat wat er nog aan ontbreekt is dat hij af en toe wat langzaam op toeren komt bij wegtrekken vanuit stilstand/na afremmen.Bedankt voor al jullie snelle reacties en tips, dit heeft mij zeker weten geholpen! 😁
3 augustus 2018 om 09:43 #777020Ik denk inderdaad dat je sproeier eerst te groot was, en met maat 38 een stuk beter. Hij zou inderdaad niet zomaar moeten viertakten.
Toch vind ik een 7 wel te hoog gegrepen. Dit vind ik voor 60 en 70cc’s. Dus je kan ooit nog experimenteren met een 5 of 6 – in mijn ogen beter.
Mooi dat we je hebben kunnen helpen!
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel3 augustus 2018 om 10:50 #777022Ik denk inderdaad ook dat de 7 te hoog is, met warme motor rijdt hij er perfect op, maar met koude motor totaal niet dus zo toch maar weer even terug naar een 6-je ivm de aanhoudende warmte buiten, en dat ik vooral grote stukken rij ermee.
Ik denk ook dat én mijn sproeier te groot was, én de luchtfilter niet goed aangezien deze doorboord was en dus slecht af te stellen/ en ook slecht afgesteld was. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.