Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Bougie steeds kapot
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 9 maanden geleden door masterman.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 juni 2007 om 14:38 #226024
Bedoel je deze afstand?

Want die is gewoon hetzelfde gebleven.6 juni 2007 om 14:39 #226025masterman :
zit er niet iets tussen je elektrode van je bougie. soms als je onsteking niet goed staat kan daar iets tussen komen. heb je al gekeken of hij nog vonkt als je bougie tegen je blok houd en dan gaat (rennen of je vliegwiel ff laat draaien). want het kan haast niet dat ze zo snel stuk gaan.Ja de bougie is echt kapot heb het geprobeert met het rennen en tegen de frame houden maar hij doet niks.
En ik heb al 4 bougies eraan verklootdus het lijkt me stug dat er steeds iets tussen komt:(6 juni 2007 om 15:04 #226026Ik heb het ook eens gehad (klinkt misschien ongeloofwaardig) maar toen had ik mijn 13/13 carburateur vergeten vast te draaien (zat hij dus niet vast op het spruitstuk) toen ging me bougie ook elke keer kapot.
loopt het blokje verder wel goed stationair als hij het doet ?
check je carburateur eens dus
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel6 juni 2007 om 15:06 #226027Thomasc :
Bedoel je deze afstand?

Want die is gewoon hetzelfde gebleven.nee waar de fonk tussen komt.
hier staat wat info over een bougie6 juni 2007 om 15:07 #226028Herr FlicK :
Ik heb het ook eens gehad (klinkt misschien ongeloofwaardig) maar toen had ik mijn 13/13 carburateur vergeten vast te draaien (zat hij dus niet vast op het spruitstuk) toen ging me bougie ook elke keer kapot.loopt het blokje verder wel goed stationair als hij het doet ?
check je carburateur eens dus
ja precies vals lucht ofzo
6 juni 2007 om 15:22 #226029Ja dat dacht ik ook maar ik had er daarom ook nieuwe pakkiningen ingedaan.
Dus ik dacht dat ik dat wel verholpen zou hebben als het valse lucht was.
Toen ik hem starte nadat ik nieuwe pakkingen enzo erin had gedaan had het wel een raar geluidje maar ik weeet niet of het valse lucht was.
En me carb. zit er goed op hoor.6 juni 2007 om 15:31 #226030Thomasc :
Jaspur :
Ik zou een Champion bougie proberen..Heeft dit nut?
Ik had bij het afstellen altijd gekloot met Ngk. En een keer een Champion geprobeerd, en toen werkte ’t in 1 x.
6 juni 2007 om 15:32 #226031Thomasc :
Ja dat dacht ik ook maar ik had er daarom ook nieuwe pakkiningen ingedaan.
Toen ik hem starte nadat ik nieuwe pakkingen enzo erin had gedaan had het wel een raar geluidje maar ik weeet niet of het valse lucht was.
En me carb. zit er goed op hoor.rij je op mix? zo niet is je olie leiding goed afgesloten
6 juni 2007 om 15:34 #226032Jaspur :
Thomasc :
Jaspur :
Ik zou een Champion bougie proberen..Heeft dit nut?
Ik had bij het afstellen altijd gekloot met Ngk. En een keer een Champion geprobeerd, en toen werkte ’t in 1 x.
Ik denk niet dat het daar aan licht zoveel verschil zit er ook weer niet tussen die twee.
masterman :
Thomasc :
Ja dat dacht ik ook maar ik had er daarom ook nieuwe pakkiningen ingedaan.
En me carb. zit er goed op hoor.rij je op mix? zo niet is je olie leiding goed afgesloten
Ja ik rij op mix en ik heb er ook geen extra olie in gedaan dus daar lich het ook niet aan.
6 juni 2007 om 15:51 #226033ngk is bij mij ook vaak kapot gegaan :S heb er nu eentje van piaggo is een superbougie.
ngk vind ik gewoon poepmerk bougies.
6 juni 2007 om 16:14 #226034NGK heeft het altijd bij mij goed gedaan dus het licht denk ik niet aan de bougie zelf.
6 juni 2007 om 16:49 #226035Kan het meschien zijn dat me vliegwiel te slap is?
Want ik heb mike zn ouwe vliegwiel erop zitten en die komt uit de middeleeuwen..
En meschien is ie in de loop van tijd slap geworden.
Bij hem deed ie het wel omdat ie 2spoels heeft en ik 4 spoels.En zo ja kan ik mn vliegwiel op een of andere manier op sterkte brengen?
6 juni 2007 om 17:39 #226036je kan er 1tje bij mij kopen;)
8 juni 2007 om 15:30 #226054Het ligt niet aan me vliegwiel als het goed is. die is nog sterk genoeg.
Ik weet echt niet wat het nog kan zijn.
Ik denk dat ik hem maar naar de scooter/brom zaak breng.8 juni 2007 om 15:34 #226055Kan je beter een ander blok kopen! dat geld ben je zeker kwijt bij de bromboer. Ik zou toch die andere vliegwiel ff nog proberen..
gewoon nagaan wat je als laatst heb veranderd. en dan weer in die staat terug brengen. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.