Vespa-Ciao.NL
:: bougie gaat steeds stuk.

Home Forums Techniek Problemen oplossen bougie gaat steeds stuk.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bjorn
    Topic starter

hallo een vriend van mij die heeft de heltijd dat zijn bougie kapot gaat b9hs.
      zijn set up is speedegine 80cc mallosie en vario.
      wat kan hier fout gaan ? iemand ergvaring mee?
      k hoor het wel alvast bedankt.

PoliniCitta
      Bijdrager

koop een bosch of een champion boegi. zijn veel beter dan die ngk boegi’tjes (mijn mening)
        heb nog nooit een kapotte boegi gehad met bosch/champion boegi

en de puntenafstand van de ngk boegi’tjes is 0.9, en ze horen op 0.6 testaan. Dat kan ook de reden zijn dat die telkens stukgaat

Bjorn
        Topic starter

we zullen het proberen
          thanks

Honda_mbiloss
          Bijdrager

Heb ik ook wel eens gehad, bij mij was het de bobine/cdi.

MHR
            Bijdrager

wat dacht je van een te grote sproeier?

hellchaiser
              Bijdrager

kan aan je spoel liggen of aan je bobine meestal aan het laatste en dat gezanik van dat je bougie kapot gaat van een te grote sproeier is niet zo want hij raakt alleen verstopt

hansieb
                Moderator

Door een verkeerde carburateur afstelling geven veel bougies de geest,dit komt omdat een groot deel van het mengsel onverbrand achter blijft in de motor. In vaktermen heet dit“carbonfouling”, d.w.z. dat op het keramiek van bougie een laagje achter blijft. Daardoor vonkt de bougie niet meer op de punt, maar tussen het keramiek en het huis, vaak is de bougie niet kapot en kun je met een oude harde tandenborstel met remmenreiniger 0.i.d. de bougie weer tot leven wekken. Een standaard koppeling kan in combinatie met een verkeerde afstelling het probleem vergroten, dit komt omdat de motor zijn vermogen niet kwijt kan.

http://www.scooterhulp.com/afstellen-en-starten/5027-lezen-van-de-bougie.html

MHR
                  Bijdrager

hellchaiser :
                    kan aan je spoel liggen of aan je bobine meestal aan het laatste en dat gezanik van dat je bougie kapot gaat van een te grote sproeier is niet zo want hij raakt alleen verstopt

gezanik?? hahaha grapjas

Bjorn
                    Topic starter

okee thnks.

Svennoow
                      Bijdrager

Gek want dit probleem heb ik ook! Kan ongeveer 1 weekje rijden en dan gaat die alweer kapot(precies zelfde setup)
                        Heb nu een B8hs, en die gaan niet kapot.

MHR
                        Bijdrager

wat voor sproeier heb je erin?

Svennoow
                          Bijdrager

Had er toen 72 in, maar tegenwoordig zit er 70 in. (nogsteeds met b8hs)

Bjorn
                            Topic starter

weet ik zo niet is die van een mattie van mij.

peter139
                              Bijdrager

Hoi
                                ik heb ook een tijdje zitten prutsen met bogies. Bij mij gingen ze ook steeds kapot. Ik heb verschillende soorten en merken gebruik en ook verschillende hittegraden. Ik gebruik alleen nog maar Champion deze zijn naar mijn idee het beste. Andere merken zijn ook goed, want er worden miljoenen van verkocht wereldwijd. Alleen wanneer je bij een vespa hard gaat maakt het blokje naar mijn idee te veel stroom waardoor je bougie het begeeft. Dit is mijn kijk er op andere verklaring heb ik er niet voor.

ChrisNL
                                Bijdrager

peter139 :
                                  Hoi
                                  ik heb ook een tijdje zitten prutsen met bogies. Bij mij gingen ze ook steeds kapot. Ik heb verschillende soorten en merken gebruik en ook verschillende hittegraden. Ik gebruik alleen nog maar Champion deze zijn naar mijn idee het beste. Andere merken zijn ook goed, want er worden miljoenen van verkocht wereldwijd. Alleen wanneer je bij een vespa hard gaat maakt het blokje naar mijn idee te veel stroom waardoor je bougie het begeeft. Dit is mijn kijk er op andere verklaring heb ik er niet voor.

Same here, om de 4 dgn nieuwe bougie, maar het is erger als het blok nog koud is, warm valt het mee.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.