:: Borgmoer vs. vario moer+borg ring
-
Ik vind een normale borgmoer mooier ogen dan zon grote vario moer met borg ring.
Nou lijkt het me zelf niet veel uit te maken maar ik vraag het toch even voor de zekerheid aangezien ik geen zin heb dat mijn gloednieuwe Polin vario er af vliegt.
Ik hoor graag ervaringen en ideeen.
De grote moer met borgring erachter is stukken beter
Wat bedoel je met stukken beter?
Die m8 moeren met zo`n plastic ring erin is rommel, werkt eigenlijk alleen als je het voor de eerste keer vastdraait.
Vandaar dat de grote moer met borgring erachter beter is, zit er niet voor niks origineel op.

Anoniem
Ik adviseer je om gewoon een grote ring te zoeken + M8 moer, koop je bij de praxis even zon zakje.
ik vind dit een stuk fijner aangezien ik met die grote moer slechte ervaringen heb: het schroefdraad ging er kapot van op me krukas.
als je de M8 moer gebruikt+ goede passende ring gaat het gewoon goed en je schroefdraad blijft fris.
je moet dan idd wel steeds de moer vervangen (hoeft niet, is wel het beste)
@ Joris
Precies wat ik ook dacht en ook heb gedaan.
Heb een hele grote vooraad nieuwe borgmoeren in alle maten dus kan pakken wat ik wil.
Mocht het ooit mis gaan weet ik je te vinden :smack (natuurlijk gewoon gein)
ik heb beide situaties gereden,en ik vindt persoonlijk de grote moer met borgplaat fijner.
met een M8 borgmoertje bleef het ook wel zitten,maar nu heb ik het zoals het eigenlijk hoort.dus de grote vario moer(sleutel 24) en het borgplaatje.
en ik moet zeggen,ik voel me er ook pretigger bij;)
zie hier:

- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.