Vespa-Ciao.NL
:: Boormachine start adapter van ome Ali

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Boormachine start adapter van ome Ali

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wim
    Topic starter

Ik kwam dit ding laatst tegen op aliexpress.
      Moet zeggen.. erg handig ding voor als je regelmatig je motor start met een boormachine. Normaal gesproken heb je de kans, als niet snel genoeg de boormachine weg trek op het moment dat de motor start, dat dan de koppeling moer los raakt. Op die manier ben ik zelf al een keer onder het rijden de moer en schaal van de koppeling kwijt geraakt. Tsja dan rij je niet echt ver meer zeg maar.
      Dus dit ding laatst gekocht.. kost geen drol maar wel een hoop profijt. Of het kwalitatief langdurig goed blijf dat moet nog blijken. Het blijft goedkope meuk uit China natuurlijk 😉  Maar voor vijf en een halve euro kan je er geen breuk aan tillen

https://www.aliexpress.com/item/1005002790848971.html?spm=a2g0o.order_detail.0.0.473bf19cQEOxrmHOT-Motor-Mower-Starter-Electric-Start-Drill-Bit-Engine-Adapter-Plug-Button-String-For-String-Trimmers.jpg_Q90.jpg_

1

Gratje
      Bijdrager

Helaas heb ik dat ding ook al jaren op de plank liggen. Maar je kan er geen dop op zetten zonder hem aan te moeten passen. Want het is een 6 kant  dus je dop past er niet zomaar op

Heb daarna maar deze ratel adapter gekocht.

Sealey Ratel adapter 1/2″

CA3CC27F-8C3A-4AB5-B0C5-836E27F4231D

Wel wat duurder. Maar werk out of the box met een adapter voor in het boormachine. Zoals zo’n set
        14935A00-C213-4D10-A940-2DAC4F90264D

Wim
        Topic starter

Klopt, die kleine kant waar normaal gesproken een dop op zou moeten is wel een hele aparte maat / 5 kant model. Daar past idd geen enkele dop op. Dit was me niet opgevallen toen ik het bestelde. Nou ja daar vind ik wel weer een of andere oplossing voor 😉

Gratje
          Bijdrager

Ow ja 5 kant. Het is iets specifieks om een bepaald type grasmaaier aan te zwengelen.

ik houd het lekker op mijn degelijke dopratel. Of hoe de officiële naam ook is.

Tim_vr6
            Bijdrager

Als je hem start met een accu boormachine dan heb je minder kans dat de moer losloopt bij aanslaan van brommer en stoppen van 220v boormachine.

Gratje
              Bijdrager

Een 230v boormachine is ook niet zo handig onderweg 🙂

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.