Vespa-Ciao.NL
:: Bobine stuk?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Bobine stuk?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ThaKing
    Topic starter

Hallo mensen..

Ik wou gister mijn citta starten en hij sloeg aan maar ook gelijk weer uit.. dus ik kijken of ie nog vonkte, niet dus.. Hij vonkt dus wel vanaf het draadje die uit het blok gaat. Maar vanaf de bobine vonkt ie niet meer.. dus ik een andere bobine gehaald en wat denk je.. die doet het ook niet.. weten jullie het misschien?

Alvast bedankt:thumb

Verplaatst

Martino
      Moderator

Het zal ook nog kunnen dat je nokje van de cp’s af is. Het moment van vonken is dan zo veranderd dat hij wel uit je laagspanningskabel een vonk kan geven, maar na de bobine niet meer.
        Kijk ook zeker de rest na zoals de bougie/kabel/dop etc.Bobine goed contact laten maken met het frame en eventueel je frame wat opschuren.

ThaKing
        Topic starter

zal er naar kijken morgen!;)// cp waren bijna dichtgeslagen.. heb ze weer op 45 staan maar nu het volgende probleem.. hij vonkt TUSSEN de cp.. iemand een idee?:? en nog ff een vraag.. is het erg als er zo’n koelribje van je vliegwiel weg is?. want bij het monteren van de koppeling brak er eentje af-.-

Martino
          Moderator

Niet dat het direct een ramp is dat je cp’s vonken, maar misschien kan het toch wel even handig zijn je condensator te vervangen. Het koelribje wat er vanaf is gebroken, is te verwaarlozen en kan je gewoon mee rijden. Zij het dat dit stukje natuurlijk niet nog ergens in je blokje los ligt.

ThaKing
            Topic starter

nee dat stukje ligt nog op de werkbank;p hij loopt weer.. alleen bij het aanlopen komt er een heel raar geluid bij je koppeling weg.. alsof er iets los zit..

Hessel
              Bijdrager

Echt zon Kling geluid, bel achtig.
                dan kan het wel zijn dat je spie gebroken is.

ThaKing
                Topic starter

hij rijd wel gewoon.. vandaag ook hele dag gereden.. niks aan de hand.. dus spie is nog heel

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.