- Dit onderwerp bevat 32 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 10 maanden geleden door vicious.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 maart 2007 om 09:11 #193723
Filmpje wordt moeilijk, maar het is zo: Als ik ren `blokkeert`de zaak, dwz koppelingshuis draait mee en op het moment dat normaal het `binnenwerk`zou moeten meedraaien slipt mn achterwiel vrolijk mee en start ie dus ook niet. Decompressie heeft dr niks mee te maken. Ik ga strax eens bij de bromboer langs waar ik em gekocht heb.
15 maart 2007 om 10:50 #193724laat maar weten wat de brommerboer zegt!
15 maart 2007 om 11:44 #193728vicious :
veertjes niet, beide schoentjes wel en liggen niet verkeerd om :lol Na nadere inspectie lijkt t wel alsof de onderkant v/h vliegwiel door het aandraaien van de koppeling tegen de ontstekingskant v/h carter geklemd wordt. 3 vliegwielen verder nog steeds t zelfde probleem..dan ligt ’t niet aan je vliegwiel, lijkt wel of je carter niet diep genoeg is..!
ik heb hierboven nog iets van gezegd, maar ik dacht dat het net andersom was…vliegwiel te dik, niet dus.. heb ook ’s zoiets gehad.. Iets van de achterkant van het vliegwiel afvlakken?15 maart 2007 om 12:35 #193729Zou kunnen maar dat is toch meer een `laatste redmiddel`. Ik heb nu ontdekt dat als ik de decompressie gebruik hij wel draait en zodra ik de deco loslaat … klak vast. Dat afvlakken zou wel perfect moeten gebeuren. Maar zolang je niks van het conische midden afhaalt kan er niet veel gebeuren denk ik 😕
15 maart 2007 om 13:02 #193732ik bedoel eigenlijk de binnen kant, maar wel de buiten ring waar de magneten zitten… de vlakke kant, kun je makkelijk zelf hoor.. vlakke plaat er onder, wat schuurpapier niet te fijn daar boven op (duurt langer), vliegwiel er op en maar rondjes draaien, zo krijg je geen last van bramen en blijft ie mooi vlak…;) dan pak je ook meteen het deel aan wat tegen het carter aan zit.. misschien is 1 mm al genoeg want meestal scheelt ’t maar weinig in maat
15 maart 2007 om 13:45 #193734
.-{2F4OV}-.Dat is idd een optie;) Op nog meer zekerheid te hebben dat het vlak blijft kun je een glasplaat gebruiken, maar is niet nodig.. die afwijking is zo klein dat je er geen last van zal hebben (onbalans of iets)
Maar denk wel dat je lang bezig bent als je met schuurpapier van het hele vliegwiel 1mm af wil halen;) Kun je beter redelijk grof pakken en licht.. Eerst grof toen je er bijna genoeg vanaf hebt en daarna met fijn afwerken, zodat er geen bramen etc aanzitte.
15 maart 2007 om 13:56 #193735.-{2F4OV}-. :
Dat is idd een optie;) Op nog meer zekerheid te hebben dat het vlak blijft kun je een glasplaat gebruiken, maar is niet nodig.. die afwijking is zo klein dat je er geen last van zal hebben (onbalans of iets)Maar denk wel dat je lang bezig bent als je met schuurpapier van het hele vliegwiel 1mm af wil halen;) Kun je beter redelijk grof pakken en licht.. Eerst grof toen je er bijna genoeg vanaf hebt en daarna met fijn afwerken, zodat er geen bramen etc aanzitte.
Precies
16 maart 2007 om 10:52 #193751Dan kan ik in principe toch ook gewoon nog een extra plat schijfje tussen de meeneemnok en vliegwiel douwen ofnie? Ik bedoel dus dat schijfje met de inkeping voor de spie erin.
16 maart 2007 om 12:05 #193752Jij bedoelt er 1 extra onder leggen.. Je kunt het proberen maar ik ben er geen voorstander van. Beter is een perfekt vlakke vulring.. een probleempje is dat je niet weet hoe dik die moet zijn, en het konische deel van de as moet nog steeds blijven klemmen op ’t konische deel van het vliegwiel. Als de ring net te dik is klemt de as niet meer en verbras:boos je waarschijnlijk je krukas en je vliegwiel.. Dat willen we niet hebben natuurlijk:no. Beter is gewoon de binnen rand van het vliegwiel vlakken zoals ik hierboven zei.. Meer werk maar 100% zeker dat het goed zit

ik bedenk me ineens.. meet de nok hoogte eens op en vergelijk die maar eens met een andere, je weet wel, die exentrische voor je punten (als je er 1 hebt natuurlijk)…
17 maart 2007 om 10:52 #193759“ik bedenk me ineens.. meet de nok hoogte eens op en vergelijk die maar eens met een andere, je weet wel, die exentrische voor je punten (als je er 1 hebt natuurlijk)…” 😕 sorry ben niet zo bekend in t vakjargon dus even in normale mensentaal aub :lol
17 maart 2007 om 11:38 #193760da’s de dikke ring, die om de krukas heen zit en waar het nokje van de contactpunten tegenaandrukt.
eddi bedoelt dat als die ring niet dik/hoog genoeg is, komt je vliegwiel te ver naar je carter 😉
17 maart 2007 om 15:32 #193761FonS :
da’s de dikke ring, die om de krukas heen zit en waar het nokje van de contactpunten tegenaandrukt.eddi bedoelt dat als die ring niet dik/hoog genoeg is, komt je vliegwiel te ver naar je carter 😉
dat bedoel ik ja
17 maart 2007 om 20:31 #193762Ok probleem is al opgelost
17 maart 2007 om 20:34 #193763ennnnnnn….. dat is ?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel17 maart 2007 om 20:57 #193764ben inderdaad ook wel ff benieuwd wat het was (vanmiddag vergeten te vragen)
btw lasapparaatje al geprobeerd..?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.