Vespa-Ciao.NL
:: blokken verwisselen wat kan wel wat kan niet en nog een vraag

Home Forums Techniek Overige techniek blokken verwisselen wat kan wel wat kan niet en nog een vraag

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciao 83
    Topic starter

1.ik heb nu een orgineel oud type ciao blok onder een vespa si mix zitten. Dit is ging vrij simpel. nu zoek ik nog een goed blokje voor de mijn ciao! Kan ik hier een blok onder leggen van een snor ciao bv. beide 50 cc het graag toch juist om de klok achterin je achterwiel. OF is het inlaat van een snor blok kleiner?(weet dat een si blok en citta blok niet onder een cioa passen ivm de clinder).
      2. ik vind dat mijn si met ciao blok slecht trekt! het is niet zo dat het blok rot is, nu dacht ik dat een vario systeem de si harder kan laten trekken? is dit zo of moet de vespa opgevoerd zijn om het vario systeem goed te laten werken?
      alvast bedankt voor de reacties
      groeten

iaccaloco
      Bijdrager

De inlaat van een snorciaotje is idd. kleiner…..
        7mm.

Die van een SÍ bijv. is groter, 12mm.

De blokken van SÍ, Ciao, Bravo, Boxer, Avanti, SuperBravo, kortom, alle Vespa’s zijn onderling uitwisselbaar, alleen……

De koppen van SÍ, Citta Avanti/S-bravo zijn groter, en die passen dus niet op een Ciao….

Verder zitten er onderlinge verschillen in de héle ouwe blokken, bv. de krukassen(bigend) resp. 12 en 10mm bij Citta en modernere Vespa’s….

Je hoeft niet per sé op te voeren, een vario doet ’t standaard ook al leuk…….
        MAARR! Je levert er wel iets aan snelheid mee in, want dat is nou eenmaal zo(lang verhaal, geen zin om te vertellen, kijk maar es op m’n site ofzo)

Succes anyway! :yes

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Tonni
        Moderator

Het enige wat van een si/citta blok moet worden veranderd is de cilinderkop, de cilinder is gewoon gelijk!

De inlaat van een snor carter is inderdaad kleiner als die van een brom.

Je Si zou niet minder moeten trekken omdat er een ciao blok onder zit, omdat daat verder geen verschil in zit, alleen soms in het gewicht van het vliegwiel.
          Het zou natuurlijk kunnen dat je er een snorcarter onder hebt hangen nu, dan zou ie ook best minder kunnen trekken daardoor, een si is wel een stukkie zwaarder als een ciao.

Het vario systeem werkt prima op een originele brommer, zonder dat je er iets aan hoeft aan te passen, aangezien het gemaakt is voor een origineel blok.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Vespaflappie
          Bijdrager

iaccaloco :

Verder zitten er onderlinge verschillen in de héle ouwe blokken, bv. de krukassen(bigend) resp. 12 en 10mm bij Citta en modernere Vespa’s….

Niet het bigend maar het Smallend is anders! Zal wel typfoutje zijn:)

iaccaloco
            Bijdrager

[iac]Enneh @ Tonni, d’r zitten wél verschillen in de cylinders nieuw en oud…..

38.2 & 38.4mm boring…….!

[tonni]Ik had het meer over een snor/ brom cilinder. Dat het oude type een 38.4 is weet ik, maar daar was ook geen onduidelijkheid over..
              En dan hebben we het toch al over een een aardig poosje geleden volgens mij, dat vespa een 12pen had en 38.4mm.

Oeps!!! Zie net dat ik je post per ongeluk ge-edit heb, terwijl ik je gewoon quoten wilde!! Deze post lijkt heel raar nu!! Zal het ff netjes maken.

Sorry!!

ciao 83
              Topic starter

dank voor jullie reacties? als ik het goed begrijp. ka ik dus een snor blokje kopen voor mijn ciao brommer. moet dan allen het inlaatje bewerken op boren naar 12mm en mijn 12/10 mm caberateur eronder te zetten en het zou dus moeten werken! correct me if I am wrong?

vario systeem is goed nieuws, wil ik wel gaan doen! waar kan je die kopen (online? of ook in de winkel)

en is het moeilijk om te installeren! ik heb zelf al redelijk wat aan die vespa gesleuteld en leer graag iets nieuws!
                alvast bedankt

Vincent Vario
                Bijdrager

ja snor blok kan er best onder, en dat veilen is niet echt een must he.
                  met een leuk uitlaatje en die 12/10 rijd die ook makkelijk 50/55,

vario`s zijn leuk, maar bedenk wel dat ze zeer prijzig zijn en (vind ik) alleen leuk op een goede setup,

het afstellen is ook best kut, je blijft maar “spelen” met rollen en drukveren. hè Tho 😛

iaccaloco
                  Bijdrager

Vario eronder lepelen is zó gepiept, maar wat Vin ook zegt, dán begint ’t geklooi meestal pas ècht…..!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.