Vespa-Ciao.NL
:: blokje wil niet goed lopen

Home Forums Techniek Problemen oplossen blokje wil niet goed lopen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

niemand
    Topic starter

hallo mede beunhazen,

mijn bravo doet raar nadat ik er een (spaco) 13/13 opgeschroefd had,
      eerst wou hij alleen niet goed stationair, toen ik de 12/12 erop had ook niet meer.
      toen hadden we de deo test gedaan en hij trok geen valse lucht.
      nu wil hij helemaal niet starten zonder choke en dan alleen hoogtoerig stationair en totaal geen prestaties. (max 15 km/u)
      bougie is mooi koffiebruin.
      oja ik heb er ook nog een nieuwe voet en koppakking tussen gedaan en toen verbeterde het een beetje.
      wat kan dit zijn ??? :?:?
      ik begin het echt vervelend te vinden :boos

groetjes perry,

SuperSi
      Bijdrager

ergens dikke valse lucht,
        zijn je voet en kop pakking nog droog?

niemand
        Topic starter

kop en voetpakking zijn nog droog.
          maar er hangt wel een dikke bruine druppel onder mijn carter, zou de carterpakking lek zijn??

ik heb vandaag het blok helemaal uit elkaar gehaald en de voetpakking was toch een beetje nat,
          dus ik heb een nieuwe carterpakking ingedaan met vloeibare pakking en de voetpakking ook met vloeibare.
          ik heb een stukje kunnen rijden en kwam niet boven de 20km/u uit starten ging slecht met choke en zonder helemaal niet,
          de bougie was een beetje aan de lichte kant.
          kan dit nog valse lucht of iets anders zijn of is dit gewoon de sproeier??

beun_ciao
          Bijdrager

Hier een filmpje van hoe goed hij loopt, en vooral hoe hard:D

schaduw
            Bijdrager

hoe is je ontsteking en je zuigerveren?? hij wil gewoon geen toeren maken lijkt t

speedbuxy
              Bijdrager

Die gaat idd goed snel ja:D

Maar begin eens makkelijk met de bougie.

Watvoor spoeier hebt je erin?

Punten wel goed staan?

En anders misshien condensator stuk.

beun_ciao
                Bijdrager

Ik weet toevallig dat het hier om een elektrisch blokje gaat;)

! Joor !

als je nog steeds de problemen hebt uit de bovenste post lijkt het mij nog steeds valse lucht.
                    was bij een maat van mij ook, en daar was het het nylon busje in de carb.
                    succes

niemand
                    Topic starter

ik heb vandaag met een grotere sproeier geprobeerd en hij rijd
                      alleen kwam ik toen ook tot de conclusie dat mijn nylon bus toch gaar is
                      daarom was hij niet stationair af te stellen, dus op afwachting van mijn nylon bus had ik mijn 12/12 erop geschroefd.
                      prima stationair af te stellen (sproeier was aan de grote kant 66) maar er was een fluitje in mijn blok
                      nu dit weer, oja de koppakking kan het niet zijn want die heb ik niet

update

vandaag ben ik weer verder gegaan met de 13/13 en hij liep belabberd,
                      de piep werd nog erger en hij sloeg constant af, niet rustig ”uitdraaiend” maar gewoon boem en stil.
                      dus ik draaide aan de krukas en er kwamen schrapende geluiden uit mijn blok :?:?
                      toen ik het blok van de week uit elkaarhaalde zag ik wel aanloopsporen op het inlaatvlak en het grootcarter.
                      het lagertje draaide al een beetje stroef maar ik ben met reviseren een maandje geleden de shimring NIET vergeten.
                      ik heb weinig gereden sinds de revisie.

wat kan dit zijn????????????????
                      ik begin er goed moe van te worden.

beun_ciao
                      Bijdrager

deze zal dicht kunnen. Het schrapende geluid kwam door een schroef die tegen het vliegwiel kwam. Zie mijn perso voor de details. Loopt nu weer goed.

niemand
                        Topic starter

ja deze kan dicht :thumb
                          probleem is opgelost door het probleem met de niet goed aangedraaide schroef :con:pest:@

bedankt voor de hulp want hij trok toch valse lucht langs de nylon bus.

groeten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.