Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › blokje wil niet goed lopen
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 6 maanden geleden door niemand.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 september 2011 om 14:31 #211420
hallo mede beunhazen,
mijn bravo doet raar nadat ik er een (spaco) 13/13 opgeschroefd had,
eerst wou hij alleen niet goed stationair, toen ik de 12/12 erop had ook niet meer.
toen hadden we de deo test gedaan en hij trok geen valse lucht.
nu wil hij helemaal niet starten zonder choke en dan alleen hoogtoerig stationair en totaal geen prestaties. (max 15 km/u)
bougie is mooi koffiebruin.
oja ik heb er ook nog een nieuwe voet en koppakking tussen gedaan en toen verbeterde het een beetje.
wat kan dit zijn ??? :?:?
ik begin het echt vervelend te vinden :boosgroetjes perry,
13 september 2011 om 14:42 #237878ergens dikke valse lucht,
zijn je voet en kop pakking nog droog?16 september 2011 om 16:01 #238132kop en voetpakking zijn nog droog.
maar er hangt wel een dikke bruine druppel onder mijn carter, zou de carterpakking lek zijn??ik heb vandaag het blok helemaal uit elkaar gehaald en de voetpakking was toch een beetje nat,
dus ik heb een nieuwe carterpakking ingedaan met vloeibare pakking en de voetpakking ook met vloeibare.
ik heb een stukje kunnen rijden en kwam niet boven de 20km/u uit starten ging slecht met choke en zonder helemaal niet,
de bougie was een beetje aan de lichte kant.
kan dit nog valse lucht of iets anders zijn of is dit gewoon de sproeier??16 september 2011 om 17:45 #238138Hier een filmpje van hoe goed hij loopt, en vooral hoe hard:D
16 september 2011 om 23:46 #238144hoe is je ontsteking en je zuigerveren?? hij wil gewoon geen toeren maken lijkt t
16 september 2011 om 23:58 #238145Die gaat idd goed snel ja:D
Maar begin eens makkelijk met de bougie.
Watvoor spoeier hebt je erin?
Punten wel goed staan?
En anders misshien condensator stuk.
17 september 2011 om 06:27 #238146Ik weet toevallig dat het hier om een elektrisch blokje gaat;)
17 september 2011 om 06:50 #238147
! Joor !als je nog steeds de problemen hebt uit de bovenste post lijkt het mij nog steeds valse lucht.
was bij een maat van mij ook, en daar was het het nylon busje in de carb.
succes18 september 2011 om 15:06 #238148ik heb vandaag met een grotere sproeier geprobeerd en hij rijd
alleen kwam ik toen ook tot de conclusie dat mijn nylon bus toch gaar is
daarom was hij niet stationair af te stellen, dus op afwachting van mijn nylon bus had ik mijn 12/12 erop geschroefd.
prima stationair af te stellen (sproeier was aan de grote kant 66) maar er was een fluitje in mijn blok
nu dit weer, oja de koppakking kan het niet zijn want die heb ik nietupdate
vandaag ben ik weer verder gegaan met de 13/13 en hij liep belabberd,
de piep werd nog erger en hij sloeg constant af, niet rustig ”uitdraaiend” maar gewoon boem en stil.
dus ik draaide aan de krukas en er kwamen schrapende geluiden uit mijn blok :?:?
toen ik het blok van de week uit elkaarhaalde zag ik wel aanloopsporen op het inlaatvlak en het grootcarter.
het lagertje draaide al een beetje stroef maar ik ben met reviseren een maandje geleden de shimring NIET vergeten.
ik heb weinig gereden sinds de revisie.wat kan dit zijn????????????????
ik begin er goed moe van te worden.22 september 2011 om 18:31 #238196deze zal dicht kunnen. Het schrapende geluid kwam door een schroef die tegen het vliegwiel kwam. Zie mijn perso voor de details. Loopt nu weer goed.
22 september 2011 om 18:56 #238197ja deze kan dicht

probleem is opgelost door het probleem met de niet goed aangedraaide schroef :con:pest:@bedankt voor de hulp want hij trok toch valse lucht langs de nylon bus.
groeten.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.