Vespa-Ciao.NL
:: Blokje kapot

Home Forums Techniek Problemen oplossen Blokje kapot

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mathijs16
    Topic starter

Ik heb laatst mijn blokje van onder mijn brommer gehaald, en toen zag ik dat bij de 3e ophangingen een dikke scheur zat. Ik kan mijn blokje dus nog maar met 2 schroeven ophangen en vastzetten. Kun je dit misschien lassen of niet? Ook ben ik nog op zoek naar een trapas en een geveerde voorvork van een si ofzo. Wie kan mij daaraan helpen? Moet wel ff verstuurt worden, of in zeeland zijn.

Mathijs

Jacky
      Bijdrager

Zit met die bouten nogwel vast genoeg volgens mij. Of dit te lassen is weetik niet maar je zou een nieuwe carterhelft kunnen nemen dit kostje niet veel 2de hands. Maar k zou het gewoon laten zitten, kan toch geen kwaad eigelijk.

Mathijs16
        Topic starter

Ga waarschijnlijk een polini speedengine halen:) Dus dan maakt het niet veel meer uit. Is wel elektronische onsteking hoe moet je hem dan eigenlijk starten toch niet met een accu ofwel?

Jacky
          Bijdrager

neehoor:p Je oude blok heeft contactpunten die zorgen voor de vonk. bij el onsteking gebeurd dit ‘electronisch’. Ik kan het slecht uitleggen maar je merkt er totaal geen verschil mee zelf. Je hoeft de contactpunten alleen niemer af te stellen:D Het is eigelijk gewoon moderne shit van nu zegmaar.. Leuk zon speedengine trouwens:)

bobbie88
            Bijdrager

Elektronisch is veel handiger, aangezien je het erin duwd en het werkt. Bij contactpuntjes kan je condensator het begeven, of hij kan verkeerd afgesteld staan. Dit is bij elektronisch nooit het geval! Maar watvoor cilinder ga je op je speedengine zetten dan?

Mathijs16
              Topic starter

Heh das wel beter dan! Er trouwens zit een 50 cc snel van polini bij. Maar ik ga nog een dr evo halen. Weten jullie nogmaals waar ik goedkoop een trapas en een voorvoork (geveerd) kan kopen mag ook 2e hands.

PoliniCitta
                Bijdrager

je kan het wel proberen te lassen, dan is het iig wat steviger en kan je het weer mooi aandraaien

gewoon wat puntlassen ofzo…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.