:: Blok vreet condensators
-
Weet iemand hoe het komt dat de condensator steeds stuk gaat.
Dit is het probleem. ik monteer het blok met nieuwe condensator het blok loopt als een trein.
Ik stop de motor en het blok start niet meer. geen vonk. Ik vervang de puntjes de bobine, de ontstekings- spoel. en de condensator. Het blok loopt weer als een trein ik rijd 500 meter Ik stop de motor en het blok start niet meer. Geen vonk.
Ik bevestig nu een nieuwe condensator aan de buitenkant voor het gemakkelijk verwisselen.
het blok loopt weer als een trein ik rijd 500meter Ik stop de motor en het blok start niet meer. Geen vonk.
Weer een nieuwe condenstor, het blok loopt weer als een trein ik rijd 500 meter Ik stop de motor en het blok start niet meer. weer geen vonk.
Het is weer de condensator.
De condencators zijn van het merk effe wat toch een goed merk is.
Wat kan het zijn dat ze steeds stuk gaan?
GuidoDonateur
Heeft je bobine wel goede massa?
Hoi Guido
Ik heb de verf onder de bobine verwijderd en het blok maakt ook goed contact.
de contaktpunt afstand is 0,5 dat zou ook het probleem niet moeten zijn. steeds als ik de condensator verwissel doet hij het even.
en ik gebruik steeds nieuwe condensators.
Open kabel die ergens kortsluiting maakt? Soms raken de kabels het vliegwiel bij verkeerde installatie en krijg je daarna kortsluiting.
TonniModerator
Inderdaad, check deze optie goed.
Anders gok ik op de bobine. Monteer eens een andere.
Helpt dat niet dan zou het eventueel nog aan de ontstekingsspoel kunnen liggen, maar op zich is die kans al klein.
Verwissel nooit meerdere delen tegelijk, maar probeer stuk voor stuk.
Mocht dit allemaal niets helpen, dan blijft het vliegwiel zelf over, maar daar heb ik nog nooit van gehoord als veroorzaker…
I came, I saw, and I forgot what I was doing...
tof dat jullie mee denken.
Ik ga zo de contaktpunten op 0,45 zetten en de laagspannings kabel controleren op beschadigingen en doormeten met een multimeter, ik pak ook nog even een andere bobine.
Gek genoeg zijn klachten ontstaan na dat mijn krukas brak en het afgedraaide vliegwiel beschadigt is. Ik heb een nieuw vliegwiel af laten draaien. en gemonteerd.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.