Vespa-Ciao.NL
:: blok verplaatsen?

Home Forums Techniek Opvoeren blok verplaatsen?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

silviejo
    Topic starter

Ik moet mijn v-snaar spannen . Ik heb nu die 2 linker boutjes losgedraait 1tje boven 1tje beneden. Dan rechts van het koppelingshuis zit ergens in het midden ook eentje. Die heb ik ook losgedraait, niet helemaal maar gewoon losgedraait. Maar hoe krijg ik dat blok naar links. Moet ik nog meer boutjes losmaken? ik heb ook dat schroefje los gemaakt waarmee me uitlaat is opgehangen.

maarja bedankt alvast

silvio

silviejo
      Topic starter

Het motorblok is het verst naar links, dus het kan niet verder naar links.

ciaoracer
        Bijdrager

en wat wil je nu dat wij daaraan doen? Of wat is je vraag nu?

Stephan
          Bijdrager

nieuwe v-snaar kopen of gaten verder uitboren zodat je blok verder naar voren kan

VespaAvanti
            Donateur

Ik denk dat je bedoelt dat je je blok naar voren wilt zetten om de snaar te spannen.
              Als alle boutjes los zijn moet je ook ff je luchtfilter er af gooien.
              Dan moet je een bandenijzer tussen de achterkant van je blok en tussen het frame zetten (oppassen voor je lak) en dan wrik je hem zo naar voren:thumb
              Zo doe ik het altijd en het werkt perfect!
              Succes!

silviejo
              Topic starter

het blijkt dus dat dit niet het probleem was. Ik heb net weer mijn std poelie erop gezet en heb vandaag ook mijn city power eronder gezet. Maar als ik nu gas geef stopt hij bij ongeveer 15km per uur en maakt een herrie. Het is dus gekomen door die city power.. weet iemand wat het probleem is.

iaccaloco
                Bijdrager

Ehh…….

Formuleer je vraag nou es wat duidelijker, ik snap er geen aars van!?¿

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

VespaAvanti
                  Donateur

Omdat je nu een citypower eronder hebt liggen kan hij zijn gassen makkelijker kwijt en heeft hij meer vermogen.
                    Hierdoor gaat je koppeling of nog eerder je V-snaar slippen.
                    en kom je dus niet op snelheid:(
                    Kijk eens of je V-snaar nog strak zat staat, mag best wel flink zijn.
                    Anders ff je koppeling schoonblazen.
                    Lukt het nog niet dan moet je eens kijken hoe je koppelingshuis is.
                    Deze kan gegroefd zijn waardoor je koppeling ook kan gaan slippen.
                    Succes:thumb

silviejo
                    Topic starter

Voor iaccaloco: Voordat ik de citypower erop had gezet had ik een sito + en kon ik gewoon normaal rijden.

Toen heb ik vanmiddag me Citypower eronder gezet. Daarna heb ik inplaats van de 95mm de 80mm erin gezet. Toen hing de V-snaar wat slap en ging ik dus gewoon even proberen. Als ik gas gaf kwam er veel vermogen vrij maar ging niet echt vooruit max 15km pu. Dus toen daarna heb ik de 95mm er weer in gezet en de v-snaar stond toen echt strak maar hierna gebeurde precies hetzelfde. Ik heb verder niet aan de draaiding gezeten links van de poelie (koppeling?). Ligt het aan de citypower dan of aan allebei?

Voor VespaAvanti: Ik had een sito + die kan je toch wel vergelijken met de citypower? .. Of geeft de citypower meer vermogen dan de sito + waardoor het kan gaan slippen? Maar ik heb dat slippen dus met die 95mm waar die echt strak zit en met die 80mm waar die slap staat.

Bedankt alvast

silviejo
                      Topic starter

heb net weer gereden, hij is iets verbetert. Maar is de sito plus sneller dan citypower. Want ik trok met sito + sneller door . met citypower hoor ik veel vermogen maar wacht ik zeg maar op die kracht. En met sito+ toen ik stilstand en gas gaf en me stuurvast hield ging die op 1 wiel staan. maar met de citypower is dat duidelijk niet. niet eens een klein hupje.

Onkruidzaaier
                        Bijdrager

Het klinkt mij een beetje als, een vreselijk slippende V-snaar.. Wel zorgen dat ie goed strak staat.

silviejo
                          Topic starter

maar ik vind het zo raar. Heb net even gereden, en de citypower trekt minder snel op en heeft langzamere topsnelheid. Doe ik iets fout ? De V-snaar zit echt strak en slipt volgens mij niet .
                            Kan het zijn dat de sito+ gewoon beter is voor std cilinder? Of ligt het echt ergens anders aan?

Onkruidzaaier
                            Bijdrager

Blijkbaar dan wel hè.
                              Als het beter rijdt, dan zal het wel beter zijn voor jouw setup.

silviejo
                              Topic starter

maar waarom zegt iedereen dat je city power moet nemen . omdat hy meer trekkracht en topsnelheid heeft.

silviejo
                                Topic starter

kan het zijn dat ik andere sproeier erin moet doen ? Of trekveertjes zoiets:P

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.