Vespa-Ciao.NL
:: blok valt steeds uit

Home Forums Techniek Problemen oplossen blok valt steeds uit

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pannenkoek
    Topic starter

hoi,

ik heb een 70 cc malossi onder mijn ciao liggen maar er is telkens iets stuk aan.
      eer was het de voetpakking, dus toen had ik het hele blok gereviceerd,
      toen deed ie het een weekje en moest de ontsteking afgesteld worden, deed ie het weer ff maar nu doet ie het weer niet.
      de ontsteking is het niet (denk ik) want ik heb hem opnieuw afgesteld en toen deed ie het nog niet.

symptomen:

wel compressie,
      wel benzine,
      slaat niet aan,
      knal uit de uitlaat als ie stopt met compressie maken.
      bougie vonkt en is nat na het proberen,
      bobine is aangesloten.
      carb. aangesloten en sproeier zit goed vast.

wat zou het nog kunnen zijn ???

groet

Geert (H) Ciao

Vonkt je bougie regelmatig? Misschien is je condensator kapot. Heb je contactpunten en condensator vervangen? Zo nee even doen, ligt vaak het probleem in. Wat voor sproeier heb je erin zitten?

pannenkoek
        Topic starter

ik zal eens zien of hij regelmatig vonkt bougie vonkt niet, dus ga ik een nieuwe halen en kijken of ie het dan doet. ik heb nemelijk de bougie in de bougiedop gedaan, dat tehen de bocht van me uitlaat gehouden en toen compressie gemaakt…die manier is toch goed?, vorige keer ben ik na 1 vonk gestopt met lopen….
          en aan de ontsteking heb ik niks vervangen, ik vernieuw de hele ontsteking wel ff….
          en ik heb er een 68 sproeier in bij de volgende setup:

70 cc malossi
          malossi filter
          13/13 carb.
          proma cc

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.