Vespa-Ciao.NL
:: Blok testen

Home Forums Techniek Opvoeren Blok testen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Sven1993
    Topic starter

Hallo,
      Ik heb net mijn elektronische blok weer in elkaar zitten. Ik betwijfel eigenlijk of ie lekker loopt en moet sowieso nog achter de juiste sproeiermaat komen.
      Nu heb ik geen zin om het blok onder mijn SI te bouwen zonder garantie dat ie loopt. Daarom wil ik aan jullie vragen hoe jullie dat blok met een boormachine starten. Het lijkt allemaal heel simpel, maar toen ik dit laatst probeerde brak mijn vliegwielspie doormidden:lol

Dus als iemand me even kort maar krachtig kan uitleggen hoe ik dit veilig kan doen, stel ik dat zeer op prijs 🙂

Sven1993

goedguus
      Bijdrager

Koppeling heb je er wel op zitten en goed aangedraait?
        spiebaan van je krukas en vliegwiel nog wel goed?

Sven1993
        Topic starter

Ja, spiebaan van kruk en vliegwiel nog goed! Alleen toen ik een tijdje geleden het blokje met een boormachine wilde starten, had ik geen koppeling erop. Ik had op de schroefdraad van de krukas een moer gedraaid en hier de boormachine opgezet.

SuperSi
          Bijdrager

moet je eigenlijk een losse brug voor hebben
            en ander hang je je blok eronder, blokboutjes ff vast.
            carb er op en dan je koppeling moet op je krukas draaien en boormachien der op

Dylan
            Donateur

Je heb meerdere optie’s…

1, zet het blok in de bankschroef en vul het vlotterbakje met wat benzine
              2, koop een verotte techno cc en las daar wat blok ophangingen aan en dan in de bankschroef
              3, maak een bokstandaard voor motorblokken, dit laatste raad ik je zeer aan omdat je dan zelfs een klein tankje erop kan lassen 😉

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.