Vespa-Ciao.NL
:: Blok start alleen hoogtoerig

Home Forums Techniek Problemen oplossen Blok start alleen hoogtoerig

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jonny10
    Topic starter

Met mijn huidige blokje is altijd een gedoe om die te starten, iig met een vario. Want hij lijkt alleen maar te willen starten als redelijk snel tuft, met vario is dat erg lastig om hard te rennen. Ik heb de startveertjes er in gedaan en het gaat wat makkelijker, maar lijkt me niet de bedoeling dat ik steeds 5 minuten bezig moet zijn om hem te starten 😕

Met me DR50 is het een paar tufjes van de zuiger en hij draait, kan het zelfs doen door aan me achterwiel te draaien met de hand.

<- Setup is zoals hiernaast en in me handtekening

Crullie
      Donateur

Lijkt wel of je de start segmenten er verkeerd om in hebt zitten, of heb je een te kleine sproeier in zitten ?

TICKLING BARN

Jonny10
        Topic starter

Segmenten zitten er naar mijn weten goed in, ze klappen ook uit als ik aanduw, aangrijpen is ook niet het bezwaar. Ik heb het blok compleet gekocht, en kwa afstelling loopt hij perfect, dus sproeier zit denk ik wel goed.

ritze
          Bijdrager

is het een cp blok?

toen ik mijn 2e vespa kocht had ik het probleem dat de brommer pas starte bij 2500 rpm
            het lijkt dan net alsof iemand ineens de sleutel van het contact om zette.

toen we de cp`s en condensator hadden vervangen was het goed:P (geloof ik, is al lang geleden)
            maar is geheid een elec probleem

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

Jonny10
            Topic starter

Het is idd CP, en condensator zou wel kunnen kloppen, want hij kan ook alleen redelijk hoog stationair draaien. Ik heb er nu een nieuwe in gedaan, maar het begon te plensen dus ga ik morgen het blok er weer onder hangen en kijken of het werkt.

Hoe kom je eigenlijk aan dat viltje dat in de condensator geklemd zit? Ik heb hem in een winkel gekocht, maar bij JMPB lijkt die er ook niet op te zitten. Ik heb de oude gewoon overgezet, maar zou een vloerviltje ook kunnen?

aapie90
              Bijdrager

Als je elke keer met die cp’s loopt te kutten kan ik nog wel een Elec geveild blok regelen voor je.
                Laat maar even weten dan

Jonny10
                Topic starter

Uiteindelijk wil ik wel elec (ook vanwege 12v AC voor en begrenzer), maar dat doe ik op me Si als ik hem opknap aankomende Zomer. Dus ik wacht er nog ff mee

En highfive aan Ritze! Net nog alles weer geassembleerd en hij start nu zo veel beter als voorheen. 10x achter elkaar gestart, blijkt dat het weliswaar alleen met wat gas open kan maar het is een grotere cilinder dus zal wel zo horen.

Thx, ik kan iig weer starten als ik wil starten 🙂

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.