:: Blok loopt niet meer …
-
JuulieTopic starter
Hallo,
Mijn blok loopt niet meer en het probleem is dat als ik hem aan wil rennen dat meteen het vliegwiel eraf draait en het vliegwiel blijft ook niet op de carter ”plakken” dus de magneet werkt niet meer op een of andere manier, nou denk ik dat het aan de spiebaan ligt, waar zou het nog meer aan kunnen liggen ?
Alvast bedankt
dus als jij hem aan gaat rennen knalt alles los of draai je je vliegwiel aan stront ?
JuulieTopic starter
Ja, als ik hem aanren hoor ik een getik, daarna beweegt de zuiger ook niet meer, want als ik hem 1 seconde aan het aanrennen ben ligt mijn vliegwiel er al af, het probleem is dus dat het vliegwiel niet meer aan de carter blijft magnetiseren, ligt dat dan aan de carter of het vliegwiel ? 😕
JayLBijdrager
haal je blok er ff af, controleer je spie/spiebaan van vliegwiel en kruk. als ze goed zijn, vliegwiel weer op zijn plaats zetten, koppeling erop, goed vast draaien, koppeling weer loshalen, en blokje er weer onder, koppeling er weer op en gassen maar 😉
JuulieTopic starter
ja, spiebaan heb ik al gecontroleerd en van de krukas is hij zowieso goed en van het vliegwiel weet ik het niet helemaal zeker, maar als ik nou dus een nieuw vliegwiel haal en een ander spietje dan moet hij weer magnetisch zijn ?
JayLBijdrager
hij klemt niet door magnetische krachten, maar op een diker verlopende stukje op de krukas. kijk eens goed of de spiebaan in jouw vliegwiel ook helemaal goed is
JuulieTopic starter
Ja, spiebaan in het vliegwiel is niet al te best meer, heeft iemand hier toevallig nog vliegwiel te koop ?
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.