Vespa-Ciao.NL
:: Blok loopt niet edwinciao

Home Forums Techniek Problemen oplossen Blok loopt niet edwinciao

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edwinciao
    Topic starter

Hallo vepsa liefhebbers,

Ik ben dringend op zoek naar een compleet, en 100% lopend blokje inc carb (die het ook egt doet) en een bobine die ook goed functioneerd.

Ik heb in een zeer korte periode al 2 blokjes hier aan huis gehad die ik had gekocht op internet,1 via marktplaats en 1 via dit forum van Moderator jelle. En beide blokje liepen hier aangekomen toch niet. Nog allerlei andere dingen geprobeert zoals een andere bobine enz, allemaal geen effect.

Ik wil dus bij het volgende blokje dat ik aanschaf 100% zeker zijn dat het loopt en het alleen monteren is en verder niets.

Ik hoop dat iemand mij kan voorzien van een goed blokje.

Gr. Edwin

!Japieoh!_!Ciao!

Waarom stel je je eigen blokjes niet gewoon even af? 🙂 is helemaal niet zo moeilijk en dan hoef je er ook geen extra geld aan uit te geven+ dat je er wat van leert 😉

Edit: heeft je bobine wel gewoon goede massa?

kijk hier anders even voor informatie : http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=8188

diac
        Bijdrager

ik denk ook eerder dat Edwin iets fout doet, dan dat de blokjes kapot zijn.
          k geloof echt niet dat jelle van dit forum zoiets zou doen.

Bartjee: Denk ook niet dat Jelle dat zou doen, maar nu weer ontopic. Als Edwin een nieuw blokje wil dan moet hij dat zelf weten, als hij hem wil repareren zal er genoeg hulp in andere topics zijn:thumb

Edwinciao
          Topic starter

Als ik een volgens iemand lopend blokje koop wil ik ook dat het loop en niet dat ik er alsnog naar moet kijken ik heb daar weinig zin en tijd in.

Ook heeft de bobine goede massa.

LeMoN
            Bijdrager

Edwin, wat er bedoelt word is dat we denken dat je iets niet helemaal goed monteerd om wat voor reden dan ook en dat het blokje het daarom niet doet. Jelle is een moderator hier en die zou iemand echt niet oplichten.

Edwinciao
              Topic starter

dat begrijp ik. maar als ik een blokje koop en deze zou moeten lopen, dan wil ik dat het loopt en niet dat ik er alsnog zelf aan moet gaan sleutelen. Ik heb het blokje ontvangen inc. carb. Alles gemonteerd en het liep niet, ook niet met andere bobines verschillende geprobeert. Dus ik ben nog steeds op zoek.

En ik zeg ook niet dat jelle een oplichter is, hij heeft me zelfs nog een filmpje gestuurd dast het blokje liep. Maar dit was met een andere carb een 13/13 en ik wou graag een kleine carb 10/7. Dus mss zit het hem hier in.

Ik ben iig nog steeds op zoek naar een LOPEND blokje

Gr.

Edwin

sjaak trekhaak

ja een blokje loopt niet zomaar met elke maat sproeier he ,gewoon ff verschillende probere of andere carb;)

hansieb
                  Moderator

Edwin wat is je complete setup nu je zou zou rond de sproeier 37 met een 10/7 moeten zitten met std filter en citypowert met 50cc en ongeveilt.

LeMoN
                    Bijdrager

hansieb maak daar maar 35 van

hansieb
                      Moderator

Ik verplaats dit topic even , ik denk dat we je prima kunnen helpen bespaart je weer 40 euro denk ik.

Ben van mening dat je wat verkeerd doet , dat kunnen we denk ik met alle kennis die op het forum zit wel oplossen 😉

Ben je het er niet mee eens stuur me maar een PM dan ruim ik de hele zooi op.

Edwinciao
                        Topic starter

Ok ik snap het, maar ik heb dus een compleet standaard blokje.
                          Met een 10/7 carb sproeier 35.

Meerdere bobines geprobeert, frame geschuurt en extra massa draad aangelegd. Het blokje heeft eventjes gelopen heel eventjes gelopen, met de carb waar dus de sproier uit lag.

Ik heb hem proberen te starten met meerdere sproeiers, maar ik denkzelf dat het hier niet aan ligt. Hij zou toch een kick moeten geven met te kleine of te grote sproeier.

Wat ik nog ga proberen is een andere bougie en een andere bougiedop.

Cp’s staan netjes op .45 en de cilinder heeft compressie en de bougie vonkt ook goed.

Blokje wil wel eventjes lopen met wat benz in het bougiegat. Ik heb er al meerdere topic over gestart met alle hulp die ik zeer waardeer maar toch wil het maar niet lopen.:?

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.

GR. Edwin

hansieb
                          Moderator

Dan zou je dus groter in de sproeier moeten als die niet blijft lopen , heb je geen sproeier 40 ?
                            Standaard filter gebruik je trouwens?

Qua ontsteking zou het dan goed moeten zijn je kan nog een ander bougietje proberen.

Wel gaar mijne liep altijd perfect ( citta ):

– 50cc std
                            – Std cp carters
                            – Cp op 0.45
                            – 10/7 carb met sproeier 37 en std filter
                            – City powert

Jacky
                            Bijdrager

Ik zou in ieder geval niet weer een nieuw blok kopen. Het lijkt er toch op dat het aan jou ligt dus. Beter deze werkend maken.

Tonni
                              Moderator

Als je blokje eventjes wil lopen met benzine in bougiegat, dan heb je vrijwel 100% zeker een probleem met de brandstof. Trek je carburateur eens uit elkaar en maak hem volledig schoon (alle openingen van alle kanten goed doorblazen). Check ook of je benzine kraan misschien toevallig verstopt is, of dat er misschien water in de tank zit. Het nylon filter van de kraan en de carb. laten namelijk geen benzine door als er water voor zit.

Het moet bijna wel aan een van deze dingen liggen…

Waar woon je b.t.w.? misschien woont er een forummer vlakbij die je even kan helpen?

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Jelle
                                Moderator

zo ik ben weer terug van vakantie en nu hoor ik dat het niet liep, maar heb met edwin afgesproken dat ik mijn oude blokje weer terug koop, dan ga ik er even naar kijken waarom hij het nu in ene niet meer doet.

ik had hem juist nog getest zodat dat edwin echt een lopend blokje zou krijgen.

persoonlijk denk ik dat het probleem in de benzine toevoer zit.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.