Vespa-Ciao.NL
:: Blok krijgt geen benzine

Home Forums Techniek Problemen oplossen Blok krijgt geen benzine

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

beuze
    Bijdrager

ik heb zon soort probleem ook opeens sinds gisteren met mijn elektrisch speedengine met 70 dr (zie set up) ik reed de hele dag met onafgestelde vario hij maakte best veel overtoeren en op een gegevens moment viel die uit.

hij vonkt verder goed en heeft heel veel compressie, maar de bougie word gewoon maar niet nat. er knalt elke keer een rookwolkje achter uit mijn carb als ik hem aandruk.

ik snap er niks?

dingen die ik heb geprobeerd.

-sproeier 68 eruit halen( hier rijd ik al een half jaar mee) een keer door heen blazen, maar toen deed die nog niks
      -Toen even sproeier 66 erin( ik had niks anders liggen)kijken of het aan de sproeier lag, maar toen liep die nog niet.
      -Toen andere 13/13 erachter zowel met sproeier 68 als 66 geprobeert, maar toen liep die nog niet.

teenhakker
      Bijdrager

komt er uberhaupt wel benzine in je vlotterbakje dan ?
        want als ik het zo hoor moet het gewoon ergens in je carburateur zitten.
        het lijkt me stug dat motortjes die geen compressie maken wel lopen op een flesje quick start en niet op benzine 😛
        anders inderdaad even doorblazen, misschien zit het verstopt bij je spraybar.

Vincent Vario
        Bijdrager

misschien zitten je zuigerveren vast in de zuiger gedrukt oid. Zuiger niet verkeerdom gemonteerd?? Hij moet met de pijl naar de uitlaatpoort!!

gois
          Topic starter

teenhakker :
            komt er uberhaupt wel benzine in je vlotterbakje dan ?
            want als ik het zo hoor moet het gewoon ergens in je carburateur zitten.
            het lijkt me stug dat motortjes die geen compressie maken wel lopen op een flesje quick start en niet op benzine 😛
            anders inderdaad even doorblazen, misschien zit het verstopt bij je spraybar.

Ja precies dat dacht ik ook!;) Maar vandaag geen tijd gehad voor mijn brommer dus dat wordt morgen even carb nakijken. Want op dat startspray loopt hij inderdaad.

Update:
            Brommer loopt weer:D Je had gelijk teenhakker, na het doorblazen van mijn carb reed hij weer! Het erf is te kort om me top snelheid te meten dus binnenkort maar even een illegaal ritje op de weg maken…:con(zit geen kenteken op;))
            Alleen ik heb een probleem met het optrekken. Als ik het gas open trek van me 13mm carb dan valt de brommer uit… Mijn setup staat links. Ik heb er een 55 sproeier in gehad en daarna een 51. De 51 zit er nu in maar nog steeds last van verzuipen. 51 sproeier op een 13mm carb en uitgevijld inlaatje lijkt me wat aan de kleine kant… Ik mag dus alleen over het erf rijden dus de bougie kleurt ook nog niet lekker. Mijn koppelingsveertjes zijn wel verrot en er is er zelfs één gebroken. Dit moet wel vervangen worden maar dit heeft niks te maken met mijn probleem denk ik? Wat is dus de oorzaak van het stikken tijdens het optrekken?

pepko
            Donateur

maak eens een filmpje als dat kan? dan kunnen wij er waarschijnlijk iets meer mee. loopt de brommer wel stationair? heb je de carburateur wel goed vast gezet? (met de nylon bus om de inlaat) het kan namelijk ook valse lucht zijn.

gois
              Topic starter

Ik kan misschien morgen wel een filmpje maken… De brommer loopt niet lekker stationair, als ik geluk heb valt hij na 5 seconden gaslos uit en als ik geen geluk heb valt hij meteen uit met gaslos.. Er zit wel een scheurtje in de inlaat maar daar zit de nylon buis totaal omheen. De carb zou mischien nog een halve milimeter verder over de inlaat kunnen (als het niet minder is). Maar het zou wel valse lucht kunnen zijn want ik heb de cilinder pakkingen niet vervangen tijdens het vijlen van de inlaat omdat deze er nog goed uitzagen.

ritze
                Bijdrager

ja maar dan zou je het moeten zien, er zal dan lekage zijn waar de cilinder op het carter zit

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                  Link naar Mijn collectie / Projecten.

aapie90
                  Bijdrager

er is altijd grote kans op lekkage als je metaal van je inlaat is afgebroken!

gois
                    Topic starter

aapie90 :
                      er is altijd grote kans op lekkage als je metaal van je inlaat is afgebroken!

maar er is geen hoek af ofzo alleen een kleine scheur.
                      http://www.mijnalbum.nl/Album=HWOVGVDS
                      Let niet op de half gebrande nylon hoes want die is natuurlijk verwijdert.

Kan het ook zijn dat hij te weinig brandstof krijgt, dus een te kleine sproeier? Er zit nu 51 sproeier in..
                      Kan het ook gewoon zijn dat de koppeling te snel aanslaat en dus de brommer nog niet lekker op toeren is en daarom uitvalt? Want als je de rem in drukt en even gas rustig laat op komen, dan wil hij wel..
                      Ik zal de cilinder pakkingen vervangen en de koppeling vernieuwen.

Welke trekveertjes zijn aan te raden met mijn setup? Er zit ook brom vertanding 1:6.75 en een polini luchtfilter op.(weet niet of dit belangrijke informatie is maar toch..)

Vincent Vario
                      Bijdrager

51 is wel wat klein, gooi er eens een 56 in

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.