Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Blok krijgt geen benzine
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 6 maanden geleden door Vincent Vario.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 september 2010 om 18:54 #210834
Hallo
Ik heb laatst mijn inlaat geveild en een tweede hans 13mm carburateur er op gezet. Dus hele blok open gehad enzo je kent het wel. Nu alles weer in elkaar gezet. Nu komt er geen benzine in de cilinder. Hij ‘start’ alleen met wat quick-start in het luchtfilter en dan geeft het maar één ‘verbrandingsknetter’ en dan stop hij weer en als je stop met lopen doet hij gelijk niks meer. De compressie in de cilinder is wel goed, sproeier is nieuw dus niet verstopt, benzine kraan/slang zijn niet verstopt en het trek ook geen vacuüm in de tank. Hoe kan mijn cilinder dan toch geen benzine krijgen?
Alvast bedankt
26 september 2010 om 18:57 #234594carburateur wel helemaal zuiver gemaakt je moet ook de vlotter eruit pakken en dan ff uitblazen met perslucht dat kan de oorzaak zijn gr Floor-ciao;)
26 september 2010 om 19:00 #234595Toen je het hele blok open hebt gemaakt. Heb je toen wel nieuwe pakkingen gemonteerd?
Kijk even naar de compressie van het blok. Dit moet er wel zijn.
Zuigerveren versleten? Dat kan ook 1 van de oorzaken zijn.
26 september 2010 om 19:01 #234596heb je wel recht/goed geveild?
26 september 2010 om 19:06 #234597Welke sproeier zit erin?
26 september 2010 om 19:08 #234598Toen ik het blok had open gemaakt heb ik alleen nieuwe carter pakking gemonteerd. Tijdens het rennen heb ik mijn vinger in de cilinder gestopt maar het lucht wordt echt langs me vinger geperst zeg maar dus de compressie is goed denk ik dus de cilinder pakkingen zijn nog goed denk ik. Ik heb ook nieuwe zuigerveren gemonteerd en de slotspeling precies op 0.20mm gezet. En als de compressie niet optimaal zou zijn moet de brommer nog wel starten lijkt mij, want bij mij doet hij helemaal niks. En ik heb ook geroken aan de cilinder en je ruikt helemaal geen benzine… Met het veilen heb ik geled op het rechthoekige vlak en daar ben ik ook niet buiten gegaan en ook niet tot het uiterste geveild. Aan beide kanten zit nog 2mm ofzo dus niet tot het uiterste gegaan. Ik zal mijn carburateur wel even uitblazen kijken of dat helpt:D
edit: sproeier 55 trouwens;) ze hadden op het moment niet kleiner. Behalve 51…
26 september 2010 om 19:12 #234599met recht veilen bedoel ik; ben je breder gegaan dan een krukaswang?
Niet in de breedte zoals jij het zegt, maar in de hoogte zeg maar, ..
als je buiten de breedte van de krukaswang bent gegaan, wat snel gebeurt jammer genoeg, verlies je daardoor carterdruk..
26 september 2010 om 19:15 #234600Nee heb niet omhoog geveild… Dus ookal ga je niet buiten het vlakje en je veilt omhoog kan je evengoeed carterdruk verliezen? Dit heb ik niet gedaan alleen even een vraag:D
26 september 2010 om 19:18 #234601ik bedoel, als je breder gaat dan de wang, dus hoger zoals jij zegt, dan verlies je uiteraard, want dan wordt dat niet afgeslote he.. (logisch 😉 )
en een heel klein beetje kan al genoeg zijn he.. heb je geen foto van je werk ofzo? 🙂
26 september 2010 om 19:23 #234602Nee ik heb geen foto van me werk.. dan moet ik alles weer uitelkaar halen. Maar ik hoop dat het probleem aan me carburateur ligt:con
26 september 2010 om 19:28 #234603als je zeker weet dat het niet je inlaat vlak is, dan zou ik je oude carb er even opzetten om zeker te weten dan het niet elektrisch is.
26 september 2010 om 19:34 #234604en doet hy ook niets met choke?
Hoe is de vonk?
CP of electronisch blok?
Decompressie correct aangesloten?26 september 2010 om 19:38 #228822Choke in of uit is geen verschil. De vonk is er maar of die sterk is voor een ciao weet ik niet maar als die niet heel sterk zou zijn moet hij nog wel starten. CP blok. Decompressie aangesloten volgens de how-to:P. Ik zal morgen wel weer mijn oude carb monteren, kijken of hij dan wel brandstof krijgt…
26 september 2010 om 19:44 #228806cp staan die goed? en anders kan het misschien iets kleins zijn als de bougieafstand, heb ik ook al eens gehad.
26 september 2010 om 21:02 #234605Ik denk niet dat het daar aan ligt want met dat startspray in mijn luchtfilter voel je hem trekken, dat ie vooruit wilt zeg maar… maar als dat startspray verbrand is, stopt het blok met lopen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.