Vespa-Ciao.NL
:: blok draait niet fatsoenlijk rond.?

Home Forums Techniek Opvoeren blok draait niet fatsoenlijk rond.?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

weg-gevaar
    Topic starter

ik heb vandaag met vespaheerlen een blokkie in elkaar gezet.
      hij ging wel aan maar je hoorde een schraapend geluid en zodra je gas los laate viel die uit en was ook niet meer aan te rennen, met ratel koppeling gedraaid en sommige stukjes gaat die wel goed en sommige stukken lijkt die aan te lopen.

kan het te maken hebben ivm niet de orgineele afstandsbus van de speedengine te hebben, of moet er nog iets onder het vliegwiel? ut is een verlicht vliegwiel 1.1 kilo

elec speed engine carters
      race krukas waarschijnlijk weten niet welke, is geen piaggio orgineele
      polini 46mm met 44mm kop
      13/13 carb
      malossi red e9 filter
      polini blauwe trekveren
      leovinci sigaar.

wie oh wie weet wat de oplossing is of wat er mis is gegaan??

Vespaheerlen
      Bijdrager

Ja, wie o wie weet dit, we renden hem aan, ik gaf gas en hoorde een hiiinhhgg geluid, en erna viel die uit en niet meer aan te krijgen.

Ohja zuigerveren zijn nieuw C sluiting.

Hopelijk weet iemand dit.

Dit is het carter wat ik nu van hem ( Bart#24) gekocht hebt. http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&p=412483#412483

eidos
        Donateur

Krukas niet netjes gecentreerd? Loopt nu waarschijnlijk aan op de inlaat of carter.

Ontsteking wel goed weggewerkt? Loopt vaak snel aan op het vliegwiel als je het niet monteerd.

Vliegwiel / krukas uit balans?

Vespaheerlen
          Bijdrager

Het centreren heb ik niet gedaan enz, dit is door die Bart#24 gebeurt.

Onsteking zit naar mijn weten en die van Weg-gevaar ook wel snor.

En hoe bedoel je de kruk uit balans ?

😉

eidos
            Donateur

Hoe draait de krukas zonder cilinder rond? Zo kun je het probleem een beetje achterhalen.

Krukas kan uit balans zijn, Simpel gezegt “Krom”. Of door het verlichte vliegwiel die waarschijnlijk afgedraaid is en een onbalans daardoor heeft gekregen.

Ik zou de ontsteking dan ook nog maar even controleren als je het blok los hebt. Wie weet zit daar je probleem, Maar ik denk toch eerder iets met de krukas of vliegwiel.

Vespaheerlen
              Bijdrager

Ja, is goed…

Maar wat moet ik controleren aan de onsteking eidos?

En die Bart#24 had al 3 andere vliegwielen geprobeerd zei die in dat topic…

Pfff wordt echt gek..

eidos
                Donateur

Dat je spoelen wel netjes zitten. Als je ze nog net niet vast hebt gedraaid kun je ze altijd nog wat bewegen. Duw ze zo ver mogelijk naar elkaar toe. Zodat je vliegwiel er niet op aanloopt. Of denk aan draadjes die tegen het vliegwiel aanlopen. Dan heb ik het over CP ontsteking!!

Bij elektronische ontsteking in een speedengine kan vrij weinig mis gaan. Enkel moet je de carters iets bewerken om de spoelen mooi te laten passen.

Maar eerlijk gezegt denk ik dat het iets met de krukas is. Zoals ik al zei. Demonteer de cilinder en het vliegwiel eens. En draai dan eens aan de krukas. Of deze wel gangbaar rond draait.

Vespaheerlen
                  Bijdrager

Ja die draait wel gewoon rond, maar iets stroever dan normaal, blokje is pas sinds gister helemaal in elkaar…

Masar nu ook mischien niet meer…

eidos
                    Donateur

Oplossing: Ontsteking demonteren. Cilinder demonteren. Een beetje warmstoken met de gasbrander op het klein carter. En dan met een rubberen hamer met beleid wat tikjes geven.

Of voor de zekerheid kijken en dus even de carters van elkaar scheiden of de krukas niet op de inlaat aanloopt. En dan weer netjes de krukas monteren. Als de lagers nieuw zijn, Kun je ipc alleen de keering/carterpakking vervangen. Maar het mooiste is om alles weer eventjes te verversen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.