Vespa-Ciao.NL
:: Blok demonteren Ciao Mix

Home Forums Techniek Problemen oplossen Blok demonteren Ciao Mix

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Eddol
    Topic starter

Hallo,

ik heb een ciao mix, snor. Ik wil mijn frame laten spuiten, maar ik krijg mijn blok er niet onderweg. Ik heb de 3 bouten die erdoor gaan al los. Koppeling? heb ik ook los, aan de andere kant het oliepomp gebeuren ook. Alleen past hij nu nog niet tussen het frame door. Hoe doe ik dit?

Ik wil ook graag een andere uitlaat, ik heb nu een proma mini, alleen deze past niet lekker op de uitlaat poort. Het is een snor, maar mag wel rond de 45 lopen. Welke uitlaat kan ik het beste kopen? Ik heb ook andere sproeier en een malossi filter.

Edjuh
      Bijdrager

Hier staat het uitgelegd, een kwestie van kantelen:

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=11590

Ik zou een citypower een een kleinere poelie of bromnaaf nemen.

Succes.

Eddol
        Topic starter

Fijn dat je zo snel antwoord. Maar zoals het daar staat wil het niet helemaal. Mijn olie pomp wil er namelijk maar voor een deel af:

Die imbus boutjes willen niet los. Zijn nu ook redelijk verdraaid. Moet dat plaatje er ook af?

eidos
          Donateur

Jah het plaatje moet er ook af. Spuit ze even in met kruipolie. Zet er een inbus in en tik eventjes met een hamer op de inbus. Dan schrikken ze los. Als ze al helemaal verdraaid zijn moet je ff met een grote boor het kopje eraf boren. Dan kan je met een tangetje het overige deel van de schroefjes eruit draaien als het plaatje eraf is. (spreek uit ervaring) Kan soms erg vast zitten!

Succes ermee!

steef!

Anders sla je er een iets grotere tork in! Kun je hem zo losdraaien.

jeffrey citta
              Donateur

heb je of ken je niemand met een slagschroeverdrijer dan is hij zo los

Robbert_K
                Bijdrager

Ik heb precies het zelfde probleem, heb het maar opgegeven om het te proberen maar sinds kort lekt mijn brommer (alleen als de motor draait) schone olie aan de onderkant, dus ik wil toch graag het blokje er onder uit hebben.

Is er ergens een uitleg over hoe je een grotere tork in de inbusjes slaat? Ik weet namelijk niet hoe dat moet.

Verder nog tips over hoe je zonder te boren die dolgedraaide inbussen er af krijgt?

JoeriH
                  Bijdrager

Een uitleg?
                    Je haalt bij de bouwmarkt een torx bitje dat iets groter is dan de inbus en mept deze er in.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.