Vespa-Ciao.NL
:: Blok ciao mix demonteren.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Blok ciao mix demonteren.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vpfanaat
    Topic starter

Hoi,

Ik wil mijn tweede vespa ciao mix overspuiten.

Probleem is dat ik het blok niet uit het frame krijg.
      Ik heb het olie pompje verwijderd, maar er zit nog een stukje aan het carter vast dat met twee inbus bouten is bevestigd. Met een gewone inbus sleutel merk ik dat er speling tussen zit, dus ik durf er geen volle kracht op te zetten.

Iemand hier ervaring mee?

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

je moet je gehele oliepomp verwijderen, dus de 2 inbus bouten eraf halen zodat je alleen nog je krukas ziet met een oliekeering.

rest los halen is duidelijk ?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

Vpfanaat
        Topic starter

Precies,

Maar deze inbus boutjes zitten behoorlijk vast. Als ik er een inbus sleutel insteek dan merk ik dat er speling op zit. Is het wel een nederlandse maat inbus?

Anders moet ik eens een ander setje inbus lenen en kijken of dat past.
          Het zou erg rot zijn als ik de boel door draai.

pleasure
          Bijdrager

Ja is normale inbus, pak een inbus op de ratel en draai dan los, misschien eerst even schikken!

bobbie88
            Bijdrager

ja inderdaad, imbus op de ratel, of als je dat niet tot je beschikking hebt pak je een dun buisje, die zet je over je imbus sleutel heen zodat je ‘arm’ groter is waardoor je meer kracht kunt zetten

ArvidW
              Donateur

Het klopt dat er een klein beetje speling op zit, maar gelukkig zijn de inbusboutjes wel goed stevig. Ik heb inbussleutel erop gezet, en met een hamer erop geramt, werkte bij mij perfect:) De inbusboutjes hebben gewoon schroefdraad, dus je kunt ze altijd nog vervangen door een ander;)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

Vpfanaat
                Topic starter

Ik zal het eens proberen met een inbus op een ratel.

Bedankt voor jullie reactie`s

hansieb
                  Moderator

Kom je er met een griptang bij 🙂 anders zou ik die erop knalle.

Als je de imbus maar niet teveel verkracht anders moet je weer gaan slijpen enzo.

william
                    Bijdrager

heey ik was wat aan het zoeken omdat ik mijn oliepomp wil weghalen. maar als je gewoon die hele kleine carter helft eraf haalt en je zet er een kleine carter van een cp op kan dat niet gewoon.is tog veel makkelijker. of past dit niet??
                      greets william

pluum
                      Bijdrager

De kleine carter helft van een cp blok kun je niet zomaar over een mix krukas zetten, in de mix krukas zit namenlijk een soort van aandrijving voor de oliepomp. De kleine carterhelft van een cp blok past wel gewoon op het mix blok;)

FonS
                        Bijdrager

dat gaat inderdaad wel, maar dan moet je ook een gewone krukas erin zetten,
                          vanwege het langere stuk dat bij een mix blok de pomp aandrijft (je krukas is dus te lang)

maar je kunt ook alleen de pomp eraf halen, en klaar is kees 😉

in het gat zit een keerring, dus er komt geen vuil ofzo in je blokje

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.