Vespa-Ciao.NL
:: blok bouten?

Home Forums Techniek Motorisch blok bouten?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

niekieh
    Topic starter

eeuhm klein vraagje maar ik ben hier nog niet zo heel goed op dit forum maar, hoe heten die bouten precies want er is er 1tje bij mij afgeknapt dus moet weten hoe ze heten om nieuwe te kopen 😛

Jeroen
      Bijdrager

6kant bouten, M6 x 120? (lengte).

zo’n vraag kun je de volgende keer beter in het ”kleine vragen topic” zetten.

Edjuh
        Bijdrager

http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3092

Bout motorophanging volgens jmpb, maar blokbouten lijkt me ook duidelijk genoeg.

Dit soort vragen kunnen in het kleine vragen topic(forums>grote topics>….).

edit: snelle jeroen:boos

niekieh
          Topic starter

waar zit dat kleine vragen topic ik zocht hem al;) want ik kom hie rniet zo vaak maar nu is citta-forum gehacked dus vandaar sorry voor het ongemak

bij een citta, zitten er 2 links van je koppeling en dan gaan ze door je blok en dan vast me een moertje aan de andere kant van je brug maar die rechts van je koppeling van bij je standaard hoe zit die vast? en kan ik daar de zelfde moer voor gebruiken?

Jeroen
            Bijdrager

daarvoor zit er schroefdraad in je carter, dus daar hoef je enkel een boutje in te draaien, van M6 x 20 of 30 mm lang.

niekieh
              Topic starter

hij is dus afgebroken hoe krijg ik dit ding er ooit uit? met tangetje lijkt me erg lastig aangezien het puntje wat er uitsteekt egt klein is.

Jeroen
                Bijdrager

je kunt proberen met een multitool (dremel) met slijpschijfje er een snede in de maken en dan met een platte schroevendraaier proberen, ligt eraan hoe vast hij zit.

Michel
                  Bijdrager

Hey Niekieh, lekker blijven zitten hier jo :thumb

Als de achterste blokbout nog een gedeelte erin zit kan de manier hierboven proberen als je uiteraard bij de afgebroken bot kan komen. Anders moet hij uitgeboord worden en dan nieuw tapdraad tappen. Hier is speciaal gereedschap voor nodig!

Kijk even in je omgeving of er een bedrijf of kennis is die mdit kan fiksen voor je 🙂

Edit: Het ‘kleine vragen’ topic staat bij de grote topics :lol

niekieh
                    Topic starter

ik heb blok eronder weg gehad ttoen kon ik met een tangetje hem eruit krijgen dus kan op slottttttt:P

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.