Vespa-Ciao.NL
:: Blauwe vario kameleon racer!

Home Forums Perso’s Projecten Blauwe vario kameleon racer!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

superindo
    Topic starter

ja klopt je hebt gelijk:thumb

LeMoN
      Bijdrager

Geloof niet wat die brommerboer zegt! Malossi vertanding zou juist fout zijn op jou setup! Wat waarschijnlijk het probleem is is dat je achterklok niet voldoende olie heeft waardoor hij niet goed smeert. Je moet dus ff achtercardan olie aanschaffen en dan je achterklok vullen er zit een speciale (goudkleurige) schroef in je achterklok die je eruit kan halen hier moet je de olie in doen. Gewoon terwijl je brommer (bijna) recht staat en dan bij vullen tot dat de olie weer uit het gat komt…

Als dit het probleem niet verhelpt kan het zijn dat je achterklok lagers versleten zijn!

superindo
        Topic starter

oke bedankt LeMon!
          Aan dit soort informatie heb ik tenminste wat!:thumb
          Ik ga er morgen direct olie in stoppen en evt. lagers vervangen:)

hansieb
          Moderator

Bekijk eerst even of er geen vijlsel ofzo in je naaf zit oftewel heel je naaf uit je wiel halen en openschroeven.

Bluevespa
            Bijdrager

Wat ook heel goed zo kan zijn, wat ik had, een naafje het tandwieltje paar stukjes afgebroken, waardoor hij er daar over heen schoot en pokkeherrie maakte.

Wouz-LwB
              Donateur

olie in een bakje doen en dan zie je t wel of er stukkies inzitten
                dan ff alles schoonmaken met ontvetter.

superindo
                Topic starter

ik heb vanmiddag even extra achtercardan olie in mijn klok gegoten.
                  toen ik er even van school naar huis mee had gereden (nog steeds een bak herrie tijdens rijden), haalde ik weer het schroefje los bij achterklok,
                  en er kwam olie uit met allemaal stukjes metaal er in net alsof ik er met een metallicspuitbus in had gespoten:'(

dus ik haal zo maar ff mn achterklok er uit en haal m maar even open en zie wel wat ik tegen kom.

LeMoN
                  Bijdrager

dat klinkt niet goed 🙁 even alle olie eruit halen zodat je duidelijk kan kijken. Ik hoop voor je dat het bij een stukgelopen naaldlager blijft ofzo…

superindo
                    Topic starter

Ik heb het filmpje van het geluid!

hopelijk heeft iemand een idee wat het kan zijn.

sombrero
                      Bijdrager

koop direct een vario revisie set op jmpb.nl en niet meer rijden met die klok.
                        ik heb presies het zelfde gehad todat mijn ciao steeds zachter begon te rijden en zwaarder begon te trekken 🙁 bij mij was het naaldlager gescheurd waar de lange as door komt.
                        bij mij was op eens het wiel geblokkeerd. en toen is me variodeksel kappot gegaan doordat het lager de behuizing had kappotgeschuurd.

superindo
                        Topic starter

oh bedankt voor de tip!
                          ik denk dat ik direct maar mn varioset ga reviceren,
                          m’n 2e filmpje is ook al op internet!

Link: http://www.youtube.com/watch?v=FOCPc8OS8Rk

erikbloemberg

wat jammer dat je hem gespoten hebt ik vond je ciao in het geel veel mooier en netter dan die vieze kleur wat er nu op zit

superindo
                            Topic starter

dat rare geluid zit er nog steeds.
                              ik heb de achterklok uitelkaar gehaald en paar foto’s van mn vertanding gemaakt,
                              achterklok ziet er op 1e gezicht goed uit, maar als ik hem in elkaar heb dan draait hij heel zwaar.
                              en als ik hem de 4 bouten waarmee je hem dicht maakt strak aadraai dan draait hij helemaal niet meer.
                              de lagers zien er nog goed uit en er zitten ook overal ringetjes.
                              ziet er compleet en goed uit, maar functioneerd niet zoals het hoort

iemand idee wat er mis zou kunnen zijn?

FonS
                              Bijdrager

stroef lopen is natuurlijk niet goed, je kunt de lagers verplaatsen in het huis 😉

gewoon met een dop (van je dopsleutelset) die de goede diameter heeft, daarmee tik je ze ff een halve mm ofzo naar buiten, zodat de assen weer vrij kunnen draaien

wel voorzichtig zijn uiteraard 😉

Roger102
                                Bijdrager

heb je alle ringetjes wel op de goede plaats zitten ??

Maar kijk wel uit het als je je klok in de tuin tussen het zand loshaalt 😉

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.