Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Binnenrotor op vespa
- Dit onderwerp bevat 77 reacties, 26 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 11 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 december 2008 om 14:12 #500831
Ik ga een plaatje van hout maken wat op de 3 elec. ontst. vastgeschroefd wordt en waar vervolgens weer de stator op geschroefd kan worden, hoef je ook niet te lassen.
Maar eerst eens een rotorsetje vinden, dan weet ik hoe dik het plaatje moet zijn.
8 december 2008 om 14:15 #500832wat je dan voor probleem hebt is dat de rotor dan teveel naar buiten komt en dan geen ruimte meer hebt voor vario/koppeling denk toch dat het lassen wat makkelijker gaat
8 december 2008 om 22:48 #500833De bevestiging van de stator op bovenstaand blok steekt toch boven de bevestiging van de elec. spoelen uit? Dan kan een dun plaatje hout/plaatmateriaal er ook wel tussen.
8 december 2008 om 23:07 #500834Zou het liever van metaal maken, volgens mij moet het ook geaard op je blok?
Meten / tekenen in autocad. En laten CNC fresen 🙂
8 december 2008 om 23:13 #500835Aarde is wel simpel aan te leggen. Ik zou het ook liever in metaal doen, maar ik doe helaas geen metaalbewerking, ik mag alleen hout en plastic cnc’en.
9 december 2008 om 09:32 #500836maar dan heb je wel weer minder ruimte voor de rotor want zoals bij ons blok draait hij gewoon vrij en als je daar ook nog een plaatje boven gaat maken draaid de rotor daar weer tegen aan , je kan de rotor afdraaien maar blijft nog steeds te moeilijk vind ik, heeft iemand het al eens met een minibike ontsteking geprobeerd??
9 december 2008 om 13:11 #500837Edjuh :
ik mag alleen hout en plastic cnc’en.Dan zou ik voor plastic gaan is steviger en kan beter tegen vocht.
En als je maten wil moet je even zeggen welke want heb hier 4 binnenrotor liggen van mvt, hpi tot selettra zoals op dit blokje zit.17 februari 2009 om 12:10 #500839Enorme topic-kick, maar hebben jullie wel eens aan een ignitech gedacht?
Volledig programmeerbare ontsteking, die volgens mij nog goedkoper is als een hpi. Het bestaat uit een heel klein sensortje, en een rotor (dat kleine ding op de foto). Daar moet nog wel een iets grotere plaat op van 3mm oid.. maar dit moet MAKKELIJK passen op een vespa.
SOrry van de topic-kick, maar wie weet is het iets voor de snelle jongens?
17 februari 2009 om 12:54 #500840Volgens mij werkt deze set op een accu, dan kun je veel beter accu-ontsteking gaan proberen met je contactpunten. Das een stuk goedkoper dan deze ruim 200 euro.
20 februari 2009 om 09:36 #500841True, maar: Deze ontsteking is volledig programmeerbaar (dus mèt curve) en contactpuntjes houden vaak niet van hoge toerentallen. Ik heb niet veel ervaring met echt snelle vespablokken, maar een ex-klasgenoot z`n contactpuntjes hadden het moeilijk met een 70cc.
Binnenrotor of een ignitech, maakt weinig uit. Als iemand tòch een binnenrotor wil is dit het makkelijkst. Als contactpuntjes op een accu het net zo goed zouden doen, reden er weinig met een binnendraaiert 😉
20 februari 2009 om 10:55 #500842dat is inderdaad beter realiseerbaar. bedankt voor de tip LvDoni!
5 maart 2009 om 11:15 #500843bij Jos dijkman kan je de set samenstellen TimoO_
wel moet je kijken dat er dan helemaal geen massa meer aan de krukas hangt. waardoor hoge toeren heel onconstant worden.
29 oktober 2009 om 10:31 #501020Ik kwam dit tegen op EBAY.

Zou het mogelijk zijn om dit op een ciao te monteren>? Bijv CP carter
Ze zijn bedoeld voor 50CC HONDA brommertjes, of zit je met de draairichting die niet goed is bij een ciao?
Prijs is niet veel ( 40 dollar inclusief verzenden = 27 euro )
29 oktober 2009 om 10:55 #501021Dat is vast te pas te maken alleen de koeling is bij vespa het probleem.
29 oktober 2009 om 11:14 #501022Als het past zou je een volledig afgedraaid vliegwiel kunnen monteren..
Dus alles er uit gedraaid, magneten etc etc, dat je in feite alleen de koelvinnen overhoudt..
(Idee is ook al eerder geopperd in dit topic.)
Maarjah, jet again, als het past..
Binnenrotor + Afgedraaid vliegwiel die nog wel een spiebaan moet overhouden = wss te dik om nog tussen je brug te passen..Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.