- Dit onderwerp bevat 36 reacties, 15 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 2 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 december 2017 om 14:42 #23635
Beste Users,
We zijn verheugd mede te delen dat we druk bezig om de website te vernieuwen en verbeteren. Dit houdt in dat we binnenkort overstappen naar nieuwere forum-software en dat we een nieuwe huisstijl zullen krijgen.
Om deze ‘migratie’ succesvol te laten verlopen is het belangrijk jullie over enkele zaken te informeren. We hopen dan ook dat jullie even de tijd nemen het volgende te lezen. Om er zeker van te zijn dat iedereen dit bericht leest zullen wij hierover ook een PM sturen.
* HEEL BELANGRIJK! *
Controleer het email-adres dat je hebt opgegeven in je profiel. Het is erg belangrijk dat je het juiste email-adres hebt ingevoerd!Heb jij een dubbel account en/of gebruik je hetzelfde email-adres in verschillende accounts?
Neem dan contact met mij op [pm]395[/pm] en vermeld welk account verwijderd kan worden.
Bij dubbele gegevens in de database kan slechts één account geïmporteerd worden. Welk account geïmporteerd wordt is een willekeurig proces en wij kunnen in dat geval niet garanderen dat je actieve account wordt overgezet.Wegens veiligheidsoverwegingen is het onmogelijk om het wachtwoord over te zetten, jullie wachtwoord zal gereset worden. Dit houdt in dat jullie tijdens je eerste bezoek op de nieuwe website het wachtwoord opnieuw moeten instellen. Om je wachtwoord opnieuw in te stellen hebben we een geldig email-adres nodig, controleer dus nog even een tweede keer of je het juiste email-adres hebt ingesteld.
Tijdens de migratie is de website tijdelijk uit de lucht. We doen ons uiterste best om dit zo kort mogelijk te laten duren maar houd rekening met minimaal twee dagen. Dit kondigen we een week van te voren aan via de website.
PM’s worden niet overgezet! Na de migratie zullen alle PM’s verwijderd zijn, staan er belangrijke berichten tussen je PM’s sla deze dan op een andere locatie op.
Te koop, Gezocht en Service- topics ouder als een jaar worden niet overgezet. Tevens worden alle gesloten topics niet overgezet.
Momenteel gebruiken we erg verouderde forum-software, hierdoor kunnen wij helaas niet alles overzetten en gaan enkele gegevens verloren. We doen ons uiterste best om alles zo compleet mogelijk over te zetten.
Enkele gegevens die verloren zullen gaan zijn;
de datums, de postcounten je avatar.
Wil je je avatar behouden sla deze dan zelf op, op de nieuwe site kun je deze weer opnieuw instellen.Momenteel zoeken wij nog naar een manier om de albums over te zetten. De foto’s zullen niet verloren gaan en als deze gebruikt worden in een topic zijn deze nog steeds zichtbaar. Mogelijk zijn ze echter niet meer te bereiken via je profiel.
In het geval van nieuwe informatie zullen wij jullie via dit topic informeren.
Voor eventuele vragen kunnen jullie natuurlijk ook in dit topic terecht.Groeten,
Het Vespa-Ciao.nl team
Updates:
2 december 2017
Het probleem dat email-adressen niet aangepast konden worden is opgelost.
Iedereen kan nu weer zijn email-adres wijzigen.Datums van topics, reacties en registratie kunnen overgenomen worden.
5 december 2017
Topic count werkt nu ook op het nieuwe forum!*HEEL BELANGRIJK*
Blijkbaar hebben sommige users twee of meerdere accounts. Heb jij een dubbel account en/of gebruik je hetzelfde email-adres in verschillende accounts? Neem dan contact met mij op [pm]395[/pm] en vermeld welk account verwijderd kan worden.
Bij dubbele gegevens in de database kan slechts één account geïmporteerd worden. Welk account geïmporteerd wordt is een willekeurig proces en wij kunnen in dat geval niet garanderen dat je actieve account wordt overgezet.Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.1 december 2017 om 14:52 #23932Goed bezig en werd ook wel tijd. Ik lees alleen wel graag een datum en tijdstip dat de migratie plaats gaat vinden. Ik heb nog een shitload aan pm’s door te lezen welke ik dan nog voor deze tijd zal moeten opslaan. Hoe zit het met de whitelist van users? En de optie om topics in de gaten te houden(topicwatcher)?
1 december 2017 om 15:02 #23933Goeie post. En ben blij dat we stappen hebben kunnen maken. Nieuwe forum software kunnen we veel meer mee en echt iets voor de toekomst.
Het overzetten van data en koppelingen is lastig, daarom moeten we soms keuzes maken om bepaalde dingen niet over te zetten. Belangrijke PM’s moet je inderdaad even emailen naar jezelf.De whitelist kunnen we even naar kijken. Voor nu zal deze weer blanco gaan.
Topicwatcher zal weer blanco worden.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel1 december 2017 om 15:46 #23916
AnoniemAlle gesloten topics niet overgezet? Verliezen we daar geen waardevolle informatie mee?
Ook wel jammer van de datums en postcounters…1 december 2017 om 17:05 #23914Ik hoop dat mijn autisme dit aan kan.
Maar met oog op de toekomst ben ik wel erg benieuwd1 december 2017 om 17:06 #23915Goed nieuws zeg

Ik ben heel benieuwt of ik wel 2 dagen zonder kan.:lol1 december 2017 om 17:38 #23912@SauSaurus
Het heeft natuurlijk een reden dat een topic gesloten wordt, veelal zijn dit ongewenste (spam)topics, TK/GZ-topics die voldaan zijn, of sticky’s waar reacties niet gewenst zijn. Die sticky’s zullen we natuurlijk wel overzetWelkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.1 december 2017 om 17:59 #23929Klinkt goed, de kleine ongemakken wat betreft wachtwoord omzetten zijn wel overkomelijk.
Succes met de migratie, stilstand is achteruitgang maar ik hoop dat er niet te veel info verloren gaat aangezien dit forum echt een mega bibliotheek is, waar denk ik geen tweede van is en ook niet meer terug te brengen zal zijn.
Ik ben benieuwd
1 december 2017 om 18:43 #23926
Anoniem@AA-T
Even googlen heeft me het antwoord gegeven. Ze noemen het een UNIX Epoch, dat is het aantal seconden vanaf 1 Jan 1970 00:00:00 UTC.1 december 2017 om 18:58 #23928Jammer van de whitelist hier is toch een aantal jaar in gegaan om hem mooi gevuld te krijgen met positieve reacties waar ik wel een hoop plezier uit haal.
Is het niet mogelijk om de site e.v.t op een back-up te krijgen waarbij eventueel informatie later nog gekopieerd kan worden naar de nieuwe website ?
Zie ook graag een datum tegemoet gezien de grote order van assen schalen etc waar mensen voor pm’s hebben verstuurd is het handig dat ik hier wat info van op sla alvorens het te zien verdwijnen.
1 december 2017 om 19:50 #23925@SauSaurus
Bedankt, ik ga uitzoeken of ik grote lijsten in 1 keer kan converteren
@Lennaert
We gaan nog een keer kijken naar de whitelist. Omdat de huidige forum software dusdanig is verouderd is het een lastige migratie. Het grootste probWelkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.1 december 2017 om 19:59 #23924@Sausaurus
Het overzetten van de datum lijkt te gaan lukken. Morgen ga ik dit in de praktijk uittesten.
Bedankt voor het meedenken
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.1 december 2017 om 21:11 #23930Wat betreft de Whitelist (waar ik zelf ook trots op ben) is er misschien wel een makkelijke oplossing. Ik heb wel eens op een ander forum waar ze ook een migratie gehad hebben een oplossing gezien.
Daar kreeg iedereen in zijn Whitelist als eerste een post met daarin het aantal positieve en negatieve commentaren uit het “oude” forum.
1 december 2017 om 21:25 #23931Toch zal het wel jammer zijn wanneer de informatie uit de whitelist zal verdwijnen. Ik lees liever wat gedetailleerder de meningen dan alleen een plus of min. Zolang de info van de whitelist is opgeslagen in een database zal je dit toch kunnen overnemen en uitlezen?
1 december 2017 om 22:05 #23913Lennaert :
Is het niet mogelijk om de site e.v.t op een back-up te krijgen waarbij eventueel informatie later nog gekopieerd kan worden naar de nieuwe website ?Dit is een erg goed punt, ik zou in ieder geval zorgen dat er een complete backup van de nu draaiende site ergens beschikbaar is inclusief database. Eventueel met de database op read-only.
Ik ben zelf bezig met een update systeem bouwen als afstudeeropdracht. Hierbij kijk ik naar Blue/Green deployment, wat in dit geval ook wel interessant kan zijn.
Kort gezegd heb je dan 2 sites, 1 draaiende en 1 die geupdate wordt. Je schakelt de site dan pas om wanneer de nieuwe versie getest is. Misschien helpt dit.
No replacement for displacement -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.