Home › Forums › Perso’s › Collecties › Bijna klaar
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 4 maanden geleden door HansUtnoak.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 november 2023 om 11:48 #822601

14 november 2023 om 12:58 #822602Mooi hoor, én met cross stuur.
Je moet wel weten dat met dit achterspatbord en een nat wegdek je
rug en jas direct zeiknat is en zeer vuil 😥Waarom ga je niet gewoon verder in je eigen topic?
Dan wordt het één verhaal.
https://vespa-ciao.nl/forums/topic/mijn-piaggio-ciao-pxv-25-uit-1988/Ga je wel de (nieuwe?) mezoly 65 zeer goed inrijden?
Ze zijn goedkoop, kwaliteit is minder, maar als je zorgvuldig en
langdurig de cilinder inrijdt(roderen 😉 ) heb je er wel lang
plezier van. Probeer een 68 sproeier zolang de motor niet begint
te viertakten. Bougie: NGK BR7 (de R ivm CDI ontsteking).
Doe pas na het inrijden de volgas/bougiekleur test, dus over
een km of 800! voor de juiste sproeier.
Inrijden:
Niet langdurig op één toerental, en hoge toerentallen vermijden.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.Ik vind hem gaaf worden. Vergeet je de koelkap op de cilinder niet?
En waarom zit dat houtje op de vloer geplakt?Thx voor de tips en tricks ! Vond het persoonlijk mooier zo met het korte sparbord … zou eventueel wel nog willen het rubber spatlapje van vooraan , achteraan monteren …. waardoor het een afgewerkte look krijgt en dus nog stukje extra beschermt tegen water en vuil . De 65 cc was prijsbewust , maar mss niey zo slim …. ga hem idd goed inrijden of mss krijg ik nlg het zot in m´n kop en ssteek ik voor ik hem test nog een 65 cc van malossi nu even gesukkel met de achterkoppeling die vast zit met die spie het moet ook altijd moeilijk gaan natuurlijk zou nog een 2de willen , maar dan volledig in polini
15 november 2023 om 13:57 #822620Thx !!! Ben zelf positief verrast hoe het gegaan is en vooral hoe hij eruit komt te zien 😮 hij eit trouwens echt lekker met het zadel en stuur in die positie 😉 vandaag of ten laatste morgen proberen of hij zal starten …. dat word nog een ander verhaal lol
15 november 2023 om 13:57 #822621
15 november 2023 om 16:39 #822623Mooie foto…

Maar waarom zit dat houtje op de vloer geplakt?

Niet dat ik nieuwsgierig ben natuurlijk.15 november 2023 om 19:03 #822625Ik heb ooit ook overwogen om zo’n spatlapje van voorzijde achter monteren bij één van m’n projecten. Dat is toch een vol spatbord geworden.
Ook omdat ik ze toch zwart had om een “zonder”
spatbord look te creëren.https://vespa-ciao.nl/forums/topic/de-ciao-van-semmad/
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.15 november 2023 om 21:06 #822627Hahaha juist , was vergeten te antwoorden … is de afstand om te darten , m´n dartbord hangt aan de andere muur lol .
Btw zoe je toevalig weten of je met een cdi en elektrische onsteking 6v of 12 volt hebt en zo ook welke lampen en spanningsregelaar ?
Grtz
15 november 2023 om 22:55 #822629
helm en bril aangekomen haha16 november 2023 om 09:59 #822630Vaak heb je bij CDI ontsteking 6 én 12volt.
Dat meet je bij draaiende motor aan de draden die uit je blokje komen.
De 6v is normaal voor je verlichting, remlicht en claxon.
De 12v is voor een eventuele knipperlichtinstalatie.
De 12v zal max 25Watt kunnen geven ofzo, dat is te weinig om stroom te leveren
om een grote lichtbundel te kunnen leveren met oude 12v gloeidraadlampen,
maar met led zal het wel gaan. Die willen wel graag een accu.
Nou zal de 25Watt dus maar 2,5 A max kunnen laden.
Dus 1 zo’n accu (2,6 amp) uit mijn “sem’s ciao” topic is eigenlijk al maximaal wat
een ciaoblokje kan laden, twee van die accu’s die ik parallel zette vragen dus 5,2 A
als ze leeg zijn om volledig op te laden, dat gaat dan bijna niet meer lukken.
Ik zal eens kijken of ik nog een simpele draadschema heb voor accu en ciao.
Het type gelijkrichter/lader stond al in dat topic, had je wel gezien al denk ik.
Dus blijf dan met je LED lampen onder de 20Watt totaal.
En je zou een usb ding kunnen plaatsen zoals ik deed.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.16 november 2023 om 10:18 #822632
Lekker wazig, maar je ziet wel wat denk ik.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.17 november 2023 om 12:06 #822651Ik zag op de Eicma een Chinees bedrijf dat motorfietsaccu’s (ook die hele kleintjes) met lithium-ion maakt.
hehe als dat maar geen vlam vat 🙂17 november 2023 om 12:58 #822652Ik zag op de Eicma een Chinees bedrijf dat motorfietsaccu’s (ook die hele kleintjes) met lithium-ion maakt. hehe als dat maar geen vlam vat
Alles loslaten, en rennen…
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.17 november 2023 om 20:57 #822660Ahhh Voor het darten.
Die helm en bril
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.