Vespa-Ciao.NL
:: Bijna eindelijk klaar

Home Forums Perso’s Projecten Bijna eindelijk klaar

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 83)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

timschilders
    Bijdrager

echt goed opletten met inrijden,

ik had er net 10 km opzitten met inrijden en dacht ff 4 sec vol gas, hoppa, sleog af. toen weer aangeduwd kwam heel langzaam op toeren.
      cilinder eraf, toch vastgereden. wel lichtjes maar liep er dus niet lekker op, de krasjes in de zuiger weg ge polijst en liep weer perfect.
      dus echt rustig inrijden, ik zou de eerste 2 dagen helemaal geen vol gas geven

michel o/

1 op 45 rijden en een klein beetje olie erbij doen 🙂 en de 1e 30 km rustig rijden… na die 30 km veel met je gas spelen zodat je gevarrieerd rijd 🙂 en ervoor zorgen dat de cil niet te heet word =) en altijd goed warm laten draaien!

cittadriver
        Donateur

gewoon extra olie en gaan met die banaan, 80 cc is gewoon kut in principe bijna om de 1000 km lagers en zuigerveren vervangen als hij veel toeren draaid. ik ben gewoon bijna vanaf begin volgas gaan rijden wat wel goed helpt is om lagers erin te zetten voor in de evolution engine. zijn skf c4 explorer lagers gaan een stukje langer mee

Pjear
          Topic starter

oke Bdank maarjah iedereen doet het anders dus 😛 citadriver klinkt het best Gaan met die benaan (H) ehe ik kiep er dan maar zoeizo ng wat extra olie bij en doe ng ff rustig rijden maar geef tg ng wel af en toe volgas anders krijg je zoon lui ding ? en ik zal dan maar nieuwe km teller kabel halen .. hoeveel kost zon kabel iemand die dat weet ?

Pjear
            Topic starter

en met die lagers : merk wel als ze versleten zijn tg ? daar maak ik me ff niet druk om 😛

cittadriver
              Donateur

als hij genoeg koeling krijgt kan het geen kwaad en die lagers ga je wel horen als ze versleten zijn. en ik was nog vergeten te zeggen dat ik het wel een mooi brommertje vind dus bij deze. MOOIE BROMMER:D

Vespaflappie
                Bijdrager

cittadriver :
                  gewoon extra olie en gaan met die banaan, 80 cc is gewoon kut in principe bijna om de 1000 km lagers en zuigerveren vervangen als hij veel toeren draaid. ik ben gewoon bijna vanaf begin volgas gaan rijden wat wel goed helpt is om lagers erin te zetten voor in de evolution engine. zijn skf c4 explorer lagers gaan een stukje langer mee

paar opmerkingen:

1: die C4 lagers helpen dus geen ene kut, ze zijn niet “sterker”ze hebben gewoon een grotere “ingebouwde”speling zodat ze heel erg warm kunnen worden(veel toeren draaien) en het nog äankunnen….
                  Op een vespa is het nadelig, hij draait niet zo veel toeren, lagers worden niet warm genoeg en de lagers houden het totaal NIET lang vol, omdat ze niet op bedrijfstemperatuur komen…Op me oude evo had de vorige eigenaar het gedaan, heeftie 3 dagen mee gereden en er zaten nog 2 balletjes in, rest ging leuk het carter door….
                  Een MHR scooter heeft het daarintegen wel weer nodig maar die draaien ook +13.000rpm!

2. De 80 polini verliest idd snel compressie, te snel…Maar 1000km? Heb je hem net volgens het boekje ingereden maggie al bijna weer gereviseerd worden, dat is onzinnig….Rond de 2 a 2,5 even checken….Ligt ook aan je rijstijl!

3. Rij gewoon rustig alels in. zorg dat er geen scherpe randjes/braampjes zijn…..Dan kun je na 100km hem wel vaker opentrekken hoor:)
                  Zorg wel dattie beetje blauw kwalmt, kan geen kwaad….
                  Je hoeft niet de straat blauw te maken maar ene beetje roken duidt op genoeg olie:)

Succes ermee!

cittadriver
                  Donateur

mag jij rustig vinden flap maar bij mij werkt het en ik heb er echt maar 1000 km mee gereden en volgens vrienden van mij is dit vrij normaal. en op advies van hun heb ik ze vervangen en met die c4 rij ik al 1500 en hoor ik nog niks. en heb toen ook op hun advies de veren meten vervangen en merkte het verschil toch best goed. maar het heeft bij jou misschien niet goed gewerkt

Vespaflappie
                    Bijdrager

cittadriver :
                      mag jij rustig vinden flap maar bij mij werkt het en ik heb er echt maar 1000 km mee gereden en volgens vrienden van mij is dit vrij normaal. en op advies van hun heb ik ze vervangen en met die c4 rij ik al 1500 en hoor ik nog niks. en heb toen ook op hun advies de veren meten vervangen en merkte het verschil toch best goed. maar het heeft bij jou misschien niet goed gewerkt

1000km met lagers??? Ik ken genoeg scootergasjes met 12 pk minstens op de originele c3 lagers en dat ding houd het gewoon je leven lang uit…..

Als je vanaf het aller eerste begin were gaat beuken, tja….

Dan gaat alles maar 1000km mee, maar als je het goed behandeld moeten de lagers, zelfs met 80cc, veel langer meegaan..!

Pjear
                      Topic starter

Og Die lagers 😛 komt wel goed … maar Bedankt dalijk dus ff klein slokje olie pakke en dan laat ik em weer ff warm lopen paar min en dan rij ik rustig weg en met steed wat beetje meer gas en rij ik 1 of 2 keer heel ff volgas heb het de eerste paar km al gedaan dus overleefd het dan wel hoop ik en het meeste rij ik dus gewoon rustig tot ik denk dat ik genoeg km heb gemaak heb nl geen km teller meer 🙁 (miss ff fietsteller maken maar dan moet ik weer in de velg gaan boren:P) Maar bedank voor de info (Y)

timschilders
                        Bijdrager

hoeft niet persee te gaan boren. ik heb het tellertje gewoon met tieripje vastgemaakt en daar zie je niks van op zwarte velgen

cittadriver
                          Donateur

Vespaflappie :

Als je vanaf het aller eerste begin were gaat beuken, tja….

tja dat doe ik dus ook doe ik nu ook met mijn 42 mm cilinder ik heb gewoon een gruwelijke :kots hekel aan inrijden. mja ieder zijn eigen maar genoeg erover gelult nu.

Pjear
                            Topic starter

Idd Dat inrijde doe ik wel naat mijn zin dan 😛 beetje tips gehad Komt Goed 😀 Maar idd inrijde is egt tering Wil vol gas door de strate Ragge 😛

En ik ga morge es wat prutse met die teller niet aan tairips gedagd 🙂

Maar iig Bedankt voor de Tips !

Kay
                              Bijdrager

Is wel een vet ding geworden..vooral die simonini uitlaat vind ik vet..

Pjear
                                Topic starter

😀

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 83)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.