Vespa-Ciao.NL
:: bij warm motor pakt koppeling de koppelinghuis slecht

Home Forums Techniek Problemen oplossen bij warm motor pakt koppeling de koppelinghuis slecht

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tjoko
    Topic starter

Hej jongens.

Ik had laatst deze vraag bij kleine vragen topic gezet, en ze vroegen of ik zelf een nieuwe topic wilde maken. was even zoeken hoe t moest. want ben nog niet zo lang lid van deze forum, maar ik keek wel al maanden lang mee als gast. en jullie hebben echt heeel veel problemen van mn citta opgelost. :thumb

alleen blijf ik nu haken bij een probleem zoals titel al zegt, 🙁
      Als ik paar minuten rij, motor warm is, dan pakt de koppeling de koppeinghuis heel slecht (dat ik mn benen moet gebruiken,lopend als fietsend, en haalt fietsers mij in bij t begin van t optrekken) maar toeren komt wel omhoog als ik gasgeef, maar hij komt niet vooruit, terwijl hij net is gestart met koud motor kan hij wel prima snel wegrijden.

wat ik aan brommer al heb gedaan is, motorblok helemaal gereviseerd, en schoongemaakt met hogedruk waterspuiter, nieuwe koppelingsegmenten, nieuwe trekveren, nieuwe snaar, nieuwe contact punten, nieuwe condenstator, de koppelinghuis aan binnenkant geschuurd met schuurpapier. :@

ik wil zo graag van dat kut probleem af, want nu na 10 minuten wil ik al naar huis gaan omdat zo kut rijdt. :((

wat kan de oorzaak zijn??? 😕

ik denk zelf dat de achtercardan de oorzaak is, dat ie gereviseerd moet worden met nieuwe olie,lagers en pakkingen, mr wou eerst aan jullie vragen voordat ik tijd en geld uit heb gegeven voor niks 😉
      heb k zelf nog nooit de cardan gereviseerd, en vorige eigenaar ook niet, (bij hem heeft hij bijna jaar stil gestaan. ik heb hem nu bijna jaar, en bij mij heeft hij ook paar maanden stilgestaan door die kut spie probleem. (3x gebroken in 2 dagen) mr heb die probleem ook al opgelost, nu gaat ie zeker jaren lang niet breken 😀 )

wil zo graag opgelost hebben voor t weer mooi weer word, dan kan ik lekker nr scheveningen rijden, k woon trouwens in den haag. als iemand handiger vind om te antwoorden om zelf eerst even op mn citta te rijden dan kun je ff langskomen.

citta-gegroet

bartklumpenaar
      Bijdrager

Ik heb volgens mij precies hetzelfde probleem
        zodra je paar minuten hebt gereden en je trekt weer op bij een stoplicht dat je echt enorm sloom optrekt en hij ook ander geluid maakt?

Ik heb nu een ander blokje met de zelfde koppeling en die heeft alles nieuw ook cilinder, en die heeft dat niet, die heeft met optrekken geen problemen
        Dus waarshcijnlijk is je zuiger/zuigerveren niet goed meer

Tjoko
        Topic starter

Hmmm. dan heb ik een probleempje, :con
          want ik ben namelijk zwaar slecht horend, dus ik kan niet verschil horen.
          maar als de verschil opvallend zou zijn, dan denk ik dat ik wel door heb,
          en voor mij gevoel is t nu wel hetzelfde. en tijdens rijden doe ik oorapparaat meestal uit, want anders hoor ik alleen maar herrie van wind net als je op mircifoon blaast.
          mr heb nog geen half jaar geleden de motorblok gereviseerd met nieuwe zuiger, en nieuwe zuigerveren. en de cilinder zag nog perfect uit.

Dus……?:?

ritze
          Bijdrager

als jij denkt dat jouw cilinder stuk is voel je even aan de compressie
            kijk even naar de boegie voor de kleur.

wat ook wel eens zou kunnen gebeuren is dat het koelkapje verkeerd om erop zit mja, als jij een blok kan reviseren dan lijkt het mij van zelf sprekend dat je het kapje ook goed erop hebt

ik kan mij niet voorstellen dat als de koppeling warm is dat die dan niet meer pakt.
            sluit dingen zoals vast zittende onderdelen uit. dan kom je er wel

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

! Joor !

welke trekveren heb je in je koppeling, want als je alles standaard hebt zijn de standaard veren het best.
              en anders klinkt het alsof je v-snaar slipt. welk merk heb je?

Tjoko
              Topic starter

@ritze
                de compressie is zeker prima, ik kan de koppeling niet draaien als ik decompressie hendel niet inhoud.
                k zal vanmiddag even naar kleur van bougie kijken.
                koelkapje kan zeker niet verkeerd om erop zitten, want dan past de schroefdraden niet erdoor 😉
                ok dan ligt t dus niet aan koppeling.
                hoe bedoel je met
                “sluit dingen zoals vast zittende onderdelen uit. dan kom je er wel ” ?

@!joor!
                ik heb volgens mij nog originele trekveren erop, en heb ook blauwe geprobeerd die ik mee had gekregen van vorige eigenaar, mr kwam evensnel als met originele veren vooruit.
                k heb ook pasgeleden de koppeling en poulie waar v-snaar in komt ontgevet, omdat ik ook dacht dat t slipte, en de v-snaar staat ook vet strak op. dus denk dat t hem niet is.

dus…?

! Joor !

kan je er een filmpje van maken?

Tjoko
                  Topic starter

ha filmpje maken! dat is goed idee, zodat jullie kunnen horen hoe t klinkt ofzo. ja kan ik doen morgen.
                    wel irritant dat ik niet 2x berichten achter elkaar kan verzenden, want nu moet ik elke keer wachten tot iemand anders iets zegt.

want ik wou bij zeggen:
                    als k paar min heb gereden, en bij een stoplicht stop, en een beetje naar achteren wou of naar voren met mn benen, en dan gaat dat erg moeilijk, als of hij op de rem staat, maar de remmen staan gewoon los! en hij piept ook soms vet hard als ik bijna stil sta bij stoplicht ofzo.
                    en als ik hem NET heb gestart met koud motor heb ik helemaal geen last van,

dus reageer straks iemand maar ff iets (t liefst iets nuttigst 😉 ) zodat ik morgen een link kan op zetten naar youtube, als t mij lukt tenminste.

paulhermens

@: Tjoko, je kunt ook gewoon je bestaande post aanpassen ( rechts bovenin, pas aan )

Tjoko
                      Topic starter

Hej jongens, hier is de link nr filmpje op youtube, de film is wel bijna 15 min, mr je kan gwn alleen begin kijken van hoe hij start en optrekt en geluid is. en dan alleen aan t einde kijke hoe hij dan (slecht) optrekt en geluid is, daar hoor je ook volgens mij paar x piepen als ik stilsta en hem btj beweeg.

http://www.youtube.com/watch?v=UwxBIDA_J90&feature=youtu.be

Ik vind gisteren tijdens film maken nog net meevallen met slecht optrekken, geen idee hoe dat kwam.
                        Ik heb tijdens de film de voorrem (bijna) niet gebruikt, omdat aan deze hand k camera moest vasthouden 😉 wie weet is dat oorzaak…? 😕
                        maar ik zal foto camera bij me houden, als ik een k weer super slecht ga optrekken ga ik gelijk filmpje maken.

hopelijk kunnen jullie mij helpen….

@paulhermens, thanks! heel handig om te weten! :thumb

! Joor !

heb je er al nieuwe zuigerveren in zitten?
                          want zo te horen slipt je koppeling niet, maar heeft hij bij het optrekken gewoon niet genoeg kracht om op toeren te komen

Tjoko
                          Topic starter

ja heb al vervangen ongeveer 7 maanden geleden.

wat ik toen allemaal al heb vervangen: ( en deels 4 maanden geleden)
                            spoel voor bougie
                            contactpunten
                            condensator
                            bougie kabel,
                            bougie haak
                            bougie
                            lagers
                            pakkingen
                            zuiger
                            zuigerveren
                            koppelingsegmenten
                            trekveren
                            v-snaar
                            poulie

de koppelinghuis geschuurd

Dus wat ik denk is dat motorisch zeker goed moet zijn, en dat er andere weerstand is, in achtercardan of dat de remmenblokken/segmenten niet snel los gaan ofzo, wat denken jullie?
                            heb vanmiddag weer ff naar supermarkt gereden, en op terug weg had ik weer erge last van, en hoera heb ik fototoestel bij me, dus kan ik vanavond ff uploaden.

hey hier zijn de links van 2 nieuwe films…
                            http://www.youtube.com/watch?v=g_Ou6lDBtBs
                            http://www.youtube.com/watch?v=WbxGqd0qAA0&feature=plcp

wie kan mij helpen? 🙁 😕

bartklumpenaar
                            Bijdrager

wat ik laatst had, was dat mijn voorrem bleef hangen, op top snelheid merkte ik het nog niet eens zo heel erg, maar het oprekken echt enorm. misschien dat dat het probleem is?
                              Kijk even of de remmen weer goed terugveren

Tjoko
                              Topic starter

ik zal binnenkort gaan kijke,
                                gewoon voorwiel eraf halen, en dan de as van voorwiel los maken, de remmen zijn toch in de as van voorrem, toch?
                                waarmee kan ik de veren t beste smeren? of is dat niet nodig?

of staat er een how to in deze site? k zal ff rondkijken

hey, ik heb net de olie van achtercardan ververst, omdat de remmen goed waren, en er kwam echt 10 procent olie eruit van de nieuwe olie die erin paste, dus was echt mega weinig olie erin..en dus ging ik rondje rijden, en hij trok wel iets beter op, mr nog lang niet goed genoeg… en dus deed ik even luchtfilter even eraf, zomaar om te kijk dat de oorzaak was ofzo, en dus gaf ik gas, en de wiel ging mega sneeeel draaien, en dus ging ik meteen rondje rijden, en ik ging echt plotseling als speer! kon ook bijna whielie maken als ik naar achterover hing dus het lag duidelijk aan luchtfilter, en ik had originele luchtfilter op,

Dus is de vraag nu: welke luchtfilter is de beste die ik moet hebben?
                                de carburateur is bij uitgang trouwens uitgeboord, maar bij ingang van carburateur niet, moet ik die eigenlijk ook uitboren? zodat er meer lucht in gaat denk ik?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.