Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › bij lage toeren valt mijn ciao uit
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 3 maanden geleden door Fredzzz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 november 2005 om 10:39 #166444
hallo,
zoals jullie ook al wel gemerkt hebben is het weer minder geworden. sindsdien valt mijn ciao uit bij lage toeren. helemaal wanneer het regend. vroeger heb ik dit ook wel eens gehad. het enige verschil was toen dat mijn ciao uitviel als ik door een plas reed. het maakt te dan niet uit of ik 20 km of 50 km reed. heb destijds mijn bougiekap enkabel vervangen en dan was het verholpen. nu denk ik niet dat dit het geval is aangezien mijn bougiekap, bougie en kabel nog geen half jaar oud zijn. de bougie is een maand oud! ook als ik met volle snelheid door water rijd valt hij niet uit wel als ik langzaam rijd dus zo;n 15 km dan stotterd hij en valt hij weg. trek ik dan aan mijn startkabel dan krijg ik een knal en doet hij het weer effe! WAT KAN HET ZIJN? BOBINE, CONTACTPUNTEN VERSLETEN(maar hij trekt nog normaal op) OF TOCH WEER DE BOUGIE KAP EN KABEL??????????18 november 2005 om 16:21 #170138ik heb een sortegelijk probleem met mijn citta, ik zit er momenteel aan te werken, houd je op de hoogte…
maar mischien dat het probleem van mij toch heel wat anders is dus…
18 november 2005 om 17:04 #170139vraag mij ook af of het nu toch een vochtprobleem is of toch de bobine. dat heb nl wel eens gehad met een citta! enkel starte hij toen ook echt heel slecht, je moest zeg maar 30 km per lopen wilde hij dan aangaan das nu niet het geval???
laat maar weten als iets hebt gevonden18 november 2005 om 18:25 #170140noujah, blijkt dus wat anders te zijn, tot zovere…het verhaal
gister heb ik dus een nieuwe koppeling gekocht, en een 13/13, en malossi (3×3) trek veertjes, oh jah en een powerfilter (deze as te klein om hem OM de carb te krijgen, moesten dus een stukje van de rand eruit snijden, en pas maken, vijlen enzo)
dus heb ik dat gedaan, alle rubberen stukjes eruit gezogen met een stof zuiger…
alles erop gezet, en ff gereden, door de bocht, en toen ik wou optrekken maakte hij een tik geluid, raar geluid, hier naa viel die uit
het geluid was alsof je een metalen bal tegen een metalen muur aangooide ofzo (raar voorbeeld:P)
hierna liep die niet meer. of hij wou niet meer starten
dus vandaag blok eraf gehaald, bleek dat er overal rubber zat (wat ik dus nog uit de powerfilter heb gezogen [DUS NIET bleek het])
noujah dat allemaal eruit, ff afstellen, 78 sproeier op me setup
liep maar 65+ (eindelijk wat harder) maar hield zich in op 65 (zoals eeen begrenser ofzo)dus een maat van me ging rijden, en opeens bij lage toeren dacht ik hoorde hij een TIK (ik DENK dat dit dezelfde tik was als die ik hoorde)…
nu start die niet meer, en ALS we hem willen aanlopen, op het moment waar die ‘normaal gesproken’ aan ‘springt/gaat’ dan hoor je die tik…dus weten we het echt niet meer…
(er zit een nieuwe koppeling op en een nieuwe 13/13 en een powerfitler (SCHOON GEMAAKTE))
dus… 😛
we need your help 😛 !!!
18 november 2005 om 19:59 #170141schroef je koppeling goed vast, dan tikt ie niet meer.
18 november 2005 om 22:04 #170142denk je dat dat het is? zit net een nieuwe op, moet wel vast zitten (terwijl ik toen op school zat, liet de ex-eigenaar maar wat doen, maar die weet er zeker wat van dus de koppeling zou eigenlijk goed zitten)
maar hoe zou dit met de koppeling te maken hebben?
(ik maak ff mn eigen topic aan want deze gaat over het probleem van ‘ciao 83’)
27 november 2005 om 23:24 #170189heb er nu een nieuwe bougiekapje op zitten een rode geheel van rubber. deze zou beter moeten zijn. laat morgen weten of het werkt.
hopen dat ik paar goede plassen tegen kom!11 december 2005 om 21:00 #170211Het werkt was toch weer de bougie kap! het onderwerp kan gesloten worden bedankt
11 december 2005 om 21:07 #170212ok, closed :wink
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.