Vespa-Ciao.NL
:: Bij belasting geen vermogen!!!!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Bij belasting geen vermogen!!!!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

The Big Ben
    Topic starter

Geachte heren,

Ik ben sinds kort begonnen met opvoeren en dit is wat ik heb gedaan.

43 dr evo
      13/13 carb sproeier 62
      grotere inlaat carters
      race krukas
      orginele uitlaat
      Naja het erop zetten enzo is allemaal best verlopen.
      Maar het probleem is als volgt

Zonder belasting klimt die mooi door naar de top,
      maar met belasting(dus gewoon het wiel tegen de grond drukken);) is er geen greintje vermogen.

Als ik erop zit gaat die niet harder dan 10 km/h.
      Nu merk ik dat er wel een klein beetje olie uit me cilinderkop komt.

Maar is dit hele probleem te wijten aan dat kleine beetje compressie verlies

Alvast enorm bedankt en dit is egt een super site

Gegroet

Ben Wilson

floor-ciao
      Bijdrager

Trekt die niet ergens lucht ? Volgens mij wel hoe jij zegt dat er olie tussen de cilinderkop uitkomt kijk dat maar eens na duw er maar eens overal nieuwe pakkingen tussen en draai alles goed vast Gr Floor-ciao;)

niek1992
        Bijdrager

Ik denk dat je je zuiger verkeerd gemonteerd hebt ;). Pijltje naar de uitlaatpoort gemonteerd?

Florian
          Moderator

Ow fuck ik heb verkeerd gelezen, sorry..
            heb je cp ontsteking?? ik heb een soort gelijk probleem gehad, toen was mijn condensator kapot. wil hij ook de heletijd uitvallen??

virgil
            Donateur

Als je de zuiger verkeerdt heb gemonteerd zal hij normaal de zuigerveren kapot slaan.

Staan je contactpunten niet verkeerd?

Heb je niet de verkeerde sproeier en verzuipt hij dik en ik zou ook mijn koppakking vervangen.

Ook even met wat olie kijken of hij valse lucht trekt kan het ook zijn.

gr

niek1992
              Bijdrager

Waarom zou hij de zuigerveren kapot slaan? Ze gaan niet door de poorten heen en wat als ze dat wel gaan, ik ken cilinders die dit ook hebben. Zuigerveren slaan alleen kapot als hij te veel voorontsteking heeft en daardoor blowback heeft.

Laten we gewoon maar even een reactie van de TS afwachten over hoe en wat ;).

The Big Ben
                Topic starter

Mensen enorm bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb een cp onsteking waarvan de puntjes op 0.45 mm staan.

Hoe het pijltje van de zuiger staat ben ik vergeten DOM DOM DOM sorry! daar kan ik dus niet echt een uitspraak over doen.

Hij valt niet uit ofso, ook geen teken van verzuipen. Dus lijkt me niet een verkeerde sproeier. (ik kan makkelijk een maatje kleiner dat weet ik wel)!

Ik denk dat ik voor een koppakking moet gaan kijken! ik wacht natuurlijk eerst weer op jullie super reacties!

mvg

ben

hansieb
                  Moderator

Zelfde probleem gehad met mijn bravo.
                    Vermogen in vrije stand oke, op de weg gewoon niks.

Inlaatvlak was bij mij niet meer goed en hierdoor totaal geen carterdruk.

tnerual
                    Bijdrager

dat kan ook ZEKER 😉
                      maar toch even kopje eraf en kijken naar positie zuiger?

pijltje moet naar uitlaat 😉

Shaker
                      Bijdrager

Of je inlaatvlak goed is (de oorzaak bij hansieb) kun je testen door door in het spruitstuk te blazen als de krukas ervoor zit zeg maar. Er mag dan geen lucht langs glippen. Misschien overbodige info maar ik dacht omdat je net begonnen bent met tunen, misschien weet je niet hoe je dat checkt ;). Ik denk zelf ook dat het een van deze problemen is. Loopt hij wel goed stationair? Sproeier is 60-62 is goed naar mijn weten, heb ik ook in zo’n blokje zitten.

The Big Ben
                        Topic starter

Ja het blok hangt nu weer in me frame, dus op het spruitstuk blazen word wat lastiger.
                          Stationair loopt hij goed, niks op aan te merken!

In ieder geval, ik heb een koppakking besteld.

Werkt dit niet, dan kijk ik eventjes hoe het pijltje staat op me zuiger en als dat niet werkt

dan haal ik het blokje er denk maar weer uit en kijk ik hoe het zit met de inlaat.

Top!

Bedankt, nou hopen op het beste.

Laters

just1991
                          Bijdrager

je kan als je je koppaking vervang ook GELIJK kijken naar je zuiger 😉 en als die dus verkeerd staat meteen omdraaien

goeiepit
                            Bijdrager

Rij je met een std luchtfilter? Zo ja haal die er eens af.

mvg, Robert

virgil
                              Donateur

niek1992 :
                                Waarom zou hij de zuigerveren kapot slaan? Ze gaan niet door de poorten heen en wat als ze dat wel gaan, ik ken cilinders die dit ook hebben. Zuigerveren slaan alleen kapot als hij te veel voorontsteking heeft en daardoor blowback heeft.

Laten we gewoon maar even een reactie van de TS afwachten over hoe en wat ;).

zuigerveren slaan niet alleen kapot wanneer er te veel voorontsteking is want dan zou bij een vespa al bijna nooit
                                de zuigerveren kapotslaan aangezien je hier geen vooronsteking kan geven altans geen 2mm.

en ik heb het zelf al vaak genoeg megemaakt dat een zuigerveer kapot slaat (omdat hij door een poort slaat)
                                dit doordat de poort te ver wat getuned of net 1mm uit richting links rechts dus daar heb je nog een rede:!

The Big Ben
                                Topic starter

fixed:)

zuiger verkeerd om..:P

thx jullie allemaal

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.